1.9 vs 2.2 tid
1.9 vs 2.2 tid
Moikka.
Käyttöautoksi hakusessa diiseli 9-3:sta.
Mitkäs ovat mullistavimmat erot 1.9 ja 2.2 koneiden välillä?
kiitos
Käyttöautoksi hakusessa diiseli 9-3:sta.
Mitkäs ovat mullistavimmat erot 1.9 ja 2.2 koneiden välillä?
kiitos
9-5 SC Vector Tid MY06, 9-3 Aero MY01
exät:kolkkeja joka lähtöön sekä jokunen hassu muu saab.
exät:kolkkeja joka lähtöön sekä jokunen hassu muu saab.
Re: 1.9 vs 2.2 tid
Voimaa ainaki saa 1.9:stä enemmän. Miinuspuolena varmaan nuo saastehärpättimet mutta pääseehän niistä eroon jos haluaa.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: 1.9 vs 2.2 tid
Tervehdys,
Saisiko pikaisen tiedotuksen vuosimallin 2003 2,2 TID-koneisista kulkineista? Sisko oli moisen hommannut ja nuo diesel-Saabit ovat aivan uusi tuttavuus tässä perheessä.
Sen verran luulen tietäväni, että kone lienee ketjulla? Auto on nähnyt maanteitä ihan riittävästi (lähes 400 000 km), mutta ei sen uusi ole tarkoituskaan olla.
Saisiko pikaisen tiedotuksen vuosimallin 2003 2,2 TID-koneisista kulkineista? Sisko oli moisen hommannut ja nuo diesel-Saabit ovat aivan uusi tuttavuus tässä perheessä.
Sen verran luulen tietäväni, että kone lienee ketjulla? Auto on nähnyt maanteitä ihan riittävästi (lähes 400 000 km), mutta ei sen uusi ole tarkoituskaan olla.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
-
- "Hirsch"
- Viestit: 903
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: 1.9 vs 2.2 tid
Paljookaan en tiedä, mut ketjukone.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Re: 1.9 vs 2.2 tid
Mårå
Minulla oli aikaisemmin -03 SS 2,2 Tid:illä ja nyt -08 SC 1,9 Tid:illä
Tässäpä omakohtaista kokemusta.....
2,2 Tid
-hyvä perus-sitkeä kone
-ei paljon tehoja mutta pärjää kyllä(joku väittänyt että ei kannata lastuttaa)
-jakopää ketjulla....huoleton
-sähköinen EGR venttiili....täysin susi(harva suostuu muistaakseni poistamaan tämän ohjelmallisesti koska vaatii ECU:n uudelleenohjelmoinnin(ei onnistu OBD:n kautta) ja voi mennä pieleen = uusi kallis ECU ostettava)
-heikkona kohtana myös syöttöpumppu......taitaa olla pumppusuutin versio ja joillakin on pumppu hajonnut.....jotkut tahot korjaavat tämänkin onnistuneesti vaikka on VP44 pumppu jossa elektroniikka valettu pumpun päähän.
1,9 Tid
-laiska kone alakierroksilla
-helppo "lastuttaa"....150 heppaa orkkiksena ja n. 180 hummaa saa irti
-jakopää hihnalla.....pitää vaihtaa säännöllisesti
-vesipumppu ongelmallinen.....ei aina kestä jakopään vaihtoväliä
-sähköinen EGR venttiili, voidaan helposti poistaa ohjelmallisesti
-yhteispaineruisku(common rail), kohtalaisen huoleton järjestelmä
Minulla oli aikaisemmin -03 SS 2,2 Tid:illä ja nyt -08 SC 1,9 Tid:illä
Tässäpä omakohtaista kokemusta.....
2,2 Tid
-hyvä perus-sitkeä kone
-ei paljon tehoja mutta pärjää kyllä(joku väittänyt että ei kannata lastuttaa)
-jakopää ketjulla....huoleton
-sähköinen EGR venttiili....täysin susi(harva suostuu muistaakseni poistamaan tämän ohjelmallisesti koska vaatii ECU:n uudelleenohjelmoinnin(ei onnistu OBD:n kautta) ja voi mennä pieleen = uusi kallis ECU ostettava)
-heikkona kohtana myös syöttöpumppu......taitaa olla pumppusuutin versio ja joillakin on pumppu hajonnut.....jotkut tahot korjaavat tämänkin onnistuneesti vaikka on VP44 pumppu jossa elektroniikka valettu pumpun päähän.
1,9 Tid
-laiska kone alakierroksilla
-helppo "lastuttaa"....150 heppaa orkkiksena ja n. 180 hummaa saa irti
-jakopää hihnalla.....pitää vaihtaa säännöllisesti
-vesipumppu ongelmallinen.....ei aina kestä jakopään vaihtoväliä
-sähköinen EGR venttiili, voidaan helposti poistaa ohjelmallisesti
-yhteispaineruisku(common rail), kohtalaisen huoleton järjestelmä
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: 1.9 vs 2.2 tid
Kumpikin hyviä koneita.2.2 moottori halvempi pitää lähes pommin varma.tarvii vain reipasta ajoa että ei karstoitu.pumpusta särkyy vain sähkö yksikkö joistakin malleista yleensä 300-500tkm.välissä halpa korjauttaa noin 150e/200e.jos osan iroittaa itse.
1.9 diselissä saaste härpäkeet häiritsee mutta voi poistaa/rekrutoida pois.
muuten varma kone mutta tarvii välillä kovaa ja pitkää ajoa ja hyvät öljyt.
1.9 diselissä saaste härpäkeet häiritsee mutta voi poistaa/rekrutoida pois.
muuten varma kone mutta tarvii välillä kovaa ja pitkää ajoa ja hyvät öljyt.
Re: 1.9 vs 2.2 tid
Kiitos kaikille tasapuolisesti vastauksista. Pääasia, että perheen Saab-kiintiö pysyy edelleen kahdessa, vaikka itse siirryinkin välillä tähtikeulaan. Jos tuo kolkki vaikuttaa positiiviselta kapineelta, niin omalle vaimokkeelle voisi moista harkita, kun kuulemma taloudessa pitäisi olla kaksi autoa.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
Re: 1.9 vs 2.2 tid
Itsellä nyt kohta pari vuotta ollut 2,2tid.
1500km on ennätys ilman moottorin vikavaloa. Ajanut olen noin 35tkm eli noin 30moottorin vikavaloa on nähty.
Autoon uponnut vian etsimiseen rahaa ja aikaa, eikä korjaamo löydä vikaa.
Lisäksi auto ei käynnisty hyvin yli viikon seisomisen jälkeen. Jälleen korjaamolla ihmetelty tätäkin useita kertoja.
Nuo ongelmat taitaa enemmänkin huonon korjaamon syitä, seuraavaksi vien johonkin toiseen pajaan, josko siellä vihdoin auto tulis kuntoon.
Vaikka auto tuliskin kuntoon, niin seuraava auto ei takuulla ole Saab. Luotto autoon on kadonnut, kun pitkiä matkoja pitää ajaa ja kertaakaan ei ole reissua tehty ilman jotain vikaa.
1500km on ennätys ilman moottorin vikavaloa. Ajanut olen noin 35tkm eli noin 30moottorin vikavaloa on nähty.
Autoon uponnut vian etsimiseen rahaa ja aikaa, eikä korjaamo löydä vikaa.
Lisäksi auto ei käynnisty hyvin yli viikon seisomisen jälkeen. Jälleen korjaamolla ihmetelty tätäkin useita kertoja.
Nuo ongelmat taitaa enemmänkin huonon korjaamon syitä, seuraavaksi vien johonkin toiseen pajaan, josko siellä vihdoin auto tulis kuntoon.
Vaikka auto tuliskin kuntoon, niin seuraava auto ei takuulla ole Saab. Luotto autoon on kadonnut, kun pitkiä matkoja pitää ajaa ja kertaakaan ei ole reissua tehty ilman jotain vikaa.