B207 ei nostanut ahtoja
B207 ei nostanut ahtoja
Aamulla MY2003 1,8t ei nostanut ahtoja ollenkaan näin perstuntumalla eikä turbokaan viheltänyt ollenkaan. Nopeusmittarin nousu oli hitaampaa kuin vakio 1,8t:llä.. Ei häiriövaloja eikä käynnissäkään ollut muutoin normaalista poikkeavaa.
Auto sammuksiin ja uudelleen käynnistyksen jälkeen toimi normaalisti. Onko muilla käynyt vastaavaa, tai arvailuja että miksi näin.
Edellisenä iltana oli ilmanputsarikotelo ja immu irti kun pesin VV-suodattimen. Nämä tarkastin jo, ettei mitään normaalista poikkeavaa tapahtunut asennuksessa.
TECHin päässä ei ole vielä käyty, mutta kai se on ensi viikolla käytävä jos oireilu jatkuu.
Auto sammuksiin ja uudelleen käynnistyksen jälkeen toimi normaalisti. Onko muilla käynyt vastaavaa, tai arvailuja että miksi näin.
Edellisenä iltana oli ilmanputsarikotelo ja immu irti kun pesin VV-suodattimen. Nämä tarkastin jo, ettei mitään normaalista poikkeavaa tapahtunut asennuksessa.
TECHin päässä ei ole vielä käyty, mutta kai se on ensi viikolla käytävä jos oireilu jatkuu.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: B207 ei nostanut ahtoja
Eli pesit vapaavirtaus suodattimen juuri ennen kuin ongelma ilmeni.
Pitäisiköhän tuohon nyt jotain kommentoida. Taidanpa jättää väliin.
Sen verran voin kertoa, että itselläni on suodatin, jota ei voi pestä. Ja arvaat varmaankin millainen on ko. suodatin. Johtuisiko tuosta myös se, että mitään ongelmiakaan ei ole. Toisaalta poistuihan ne nyt myös sinultakin, joten ennen uusia ongelmia unohda koko juttu. Ei sitä joka satunnaisen tapauksen jälkeen kannata heti olla ravaamassa testeriin. Siellähän saa pian olla myötäänsä.
Pitäisiköhän tuohon nyt jotain kommentoida. Taidanpa jättää väliin.
Sen verran voin kertoa, että itselläni on suodatin, jota ei voi pestä. Ja arvaat varmaankin millainen on ko. suodatin. Johtuisiko tuosta myös se, että mitään ongelmiakaan ei ole. Toisaalta poistuihan ne nyt myös sinultakin, joten ennen uusia ongelmia unohda koko juttu. Ei sitä joka satunnaisen tapauksen jälkeen kannata heti olla ravaamassa testeriin. Siellähän saa pian olla myötäänsä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: B207 ei nostanut ahtoja
En huolestuis turhaa, itsellä teki saman kun irrotin immun ja kaasuläppäkotelon akkua irroittamatta.. luulisin että tekee jonkun kalibroinnin ja taas rupeaa toimimaan..
Re: B207 ei nostanut ahtoja
Koska itse aloitit vääntämisen asiallisesta kysymyksestä niin:petrisa kirjoitti:Eli pesit vapaavirtaus suodattimen juuri ennen kuin ongelma ilmeni.
Pitäisiköhän tuohon nyt jotain kommentoida. Taidanpa jättää väliin.
Sen verran voin kertoa, että itselläni on suodatin, jota ei voi pestä. Ja arvaat varmaankin millainen on ko. suodatin. Johtuisiko tuosta myös se, että mitään ongelmiakaan ei ole. Toisaalta poistuihan ne nyt myös sinultakin, joten ennen uusia ongelmia unohda koko juttu. Ei sitä joka satunnaisen tapauksen jälkeen kannata heti olla ravaamassa testeriin. Siellähän saa pian olla myötäänsä.
Voisiko mielestäsi vika olla moottoriöljyssä koska GM-luokitus puuttuu...? Unohdin muuten mainita että samalla vaihdoin uudet lattiamatot (maptun performance), voisiko tämä olla myös mahdollinen vian, siis ahtojen puuttumisen aiheuttaja?
Kuitenkin yli 100tkm ja useita kymmeniä pesukertoja joten teoria että vika johtuisi VV:stä tai sen huollosta kaipaa hieman selitystä, koska en itse ymmärrä. Eikä tälläistä ole ilmennyt toisaiseksi kertaakaan suodattimen huollon yhteydessä. En usko ilman perusteluita että VV:stä johtuva vika poistuisi moottorin uudelleen käynnistyksellä.
Ja vielä siitä testerissä käynnistä..
----TECHin päässä ei ole vielä käyty, mutta kai se on ensi viikolla käytävä jos oireilu jatkuu.
Aks_83:
Ihmetyttää vain, kun aiemmin ei ole tälläistä tehnyt huolto-operaation yhteydessä. Täytyy seurata kuinka tilanne kehittyy.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: B207 ei nostanut ahtoja
Täällä nähtiin vähän aikaa sitten semmonen, että 9-3 SS 1.8t:stä katos yks kaks ahdot peruspaineille ilman, että moottorin vikavalo edes syttyi. Vikakoodi löytyi kuitenkin ja se oli semmonen, että bypassin mankkuvenassa oli ollut katkos. Ton koodin kun nollasin, niin alkoi Saab taas kulkemaan normaalisti. Kantsii selvittää, josko siellä oliskin joku koodi muistissa.
Re: B207 ei nostanut ahtoja
Kiitos hyvästä vinkistä, tämä täytyykin selvittää. Kuulostaisi kyllä kovin samanlaiselta. PCS:n kiinni ollessa täytynee työpäivän jälkeen käydä Laakkosella luettamassa koodit.
Voiko bypassin kalvo oireilla tällätavoin myös? Vai oliko bypassin kalvon tapauksessa ongelmana ahtojen karkailu?
Voiko bypassin kalvo oireilla tällätavoin myös? Vai oliko bypassin kalvon tapauksessa ongelmana ahtojen karkailu?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 186
- Liittynyt: Ke Marras 21, 2012 20:23
- Paikkakunta: Vantaa
Re: B207 ei nostanut ahtoja
Moro. Potkuista palatessa samn tapainen tapaus täälläkin, paitsi tuli ajossa..
Jkylästä lähtiessä kulki iloisesti täysillä paineilla, mutta jossainn Suonenjoen kohdilla tippui peruspaineille ilman vikavaloa. Tien sivuun, sammutus ja takas tien päälle ja peruspaineet vaan käytössä..
Seuraavalle pysäkille akun kenkä hetkeksi irti ja takas tielle. Ei riemulla rajaa kun saapilla ajaa (eli täyspaineet).
Ei ole uusinut tuon jälkeen. (kop,kop)
Jkylästä lähtiessä kulki iloisesti täysillä paineilla, mutta jossainn Suonenjoen kohdilla tippui peruspaineille ilman vikavaloa. Tien sivuun, sammutus ja takas tien päälle ja peruspaineet vaan käytössä..
Seuraavalle pysäkille akun kenkä hetkeksi irti ja takas tielle. Ei riemulla rajaa kun saapilla ajaa (eli täyspaineet).
Ei ole uusinut tuon jälkeen. (kop,kop)
9-3 ss Aero FF -03
#5802
#5802
Re: B207 ei nostanut ahtoja
Kyllähän bypassin kalvon vika aiheuttaa varmasti ongelmia ahtopaineiden nousuun.
Jos nyt ei uusiudu, niin aivan turhaan heti hermoilla. Odota ja katso ihan rauhassa.
Sitä vikaa voi olla nyt jälkikäteen lähes mahdoton saada selville, jos se ei menee taas uudelleen päälle. Vian syntyessä on voinut tulla vikakoodi, jos on tullut (sitäkään ei aina tiedä), ja se on poistunut muistista jonkin ajan kuluttua. Näin usein käy, koska vika ei uusiudu sen ollessa satunnainen.
Toisin sanoen, saattaa olla aivan turha reissu mennä sinne Laakkoselle. Rahaa saa vain palamaan sillä tavalla. Mutta, kukin tekee niinkuin haluaa.
Sitten loppukommentti.
Tottahan toki Saab ei tykkää siitä, että siinä ei ole oikeaa öljyä ja vielä sen sisustaa raiskataan jollain tuninkifirman matoilla. Kostoksi siitä se tekee pientä jäynää.
Jos nyt ei uusiudu, niin aivan turhaan heti hermoilla. Odota ja katso ihan rauhassa.
Sitä vikaa voi olla nyt jälkikäteen lähes mahdoton saada selville, jos se ei menee taas uudelleen päälle. Vian syntyessä on voinut tulla vikakoodi, jos on tullut (sitäkään ei aina tiedä), ja se on poistunut muistista jonkin ajan kuluttua. Näin usein käy, koska vika ei uusiudu sen ollessa satunnainen.
Toisin sanoen, saattaa olla aivan turha reissu mennä sinne Laakkoselle. Rahaa saa vain palamaan sillä tavalla. Mutta, kukin tekee niinkuin haluaa.
Sitten loppukommentti.
Tottahan toki Saab ei tykkää siitä, että siinä ei ole oikeaa öljyä ja vielä sen sisustaa raiskataan jollain tuninkifirman matoilla. Kostoksi siitä se tekee pientä jäynää.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: B207 ei nostanut ahtoja
Kaverin saabi teki saman jutun kun piti ohittaa rekkaa tos yks aamu.. virrat pois,käyntiin ja taas toimi.
Btw. Kyseisellä ja omallani ajettu koko kesä Simotan VAPAAVIRTAUSSUODATTIMEN kanssa ilman mitään ongelmia
Niin kaverilla BSR ohjelma johtuisiko siitä?
Btw. Kyseisellä ja omallani ajettu koko kesä Simotan VAPAAVIRTAUSSUODATTIMEN kanssa ilman mitään ongelmia
Niin kaverilla BSR ohjelma johtuisiko siitä?
Volvo S60 T3 R-Design -11
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
Re: B207 ei nostanut ahtoja
250km matka ajettu ilman ongelmia. Viikon päästä menossa 180tkm huoltoon PCS:lle niin täytyy kysellä asiasta samalla, ja vilkaista löytyykö muistista jotain.
Eikös noita mankkuvenoja ole vaihdeltu näihin.. Paljonkahan nuo mankkuvenat maksaa? Jos ei aivan älyttömästi kustana niin samallahan nuo voisi vaihdattaa. Bypassin kalvon saavat huollossa vaihtaa, siitä oli jo huoltoa varatessa puhetta, ennenkuin mitään ongelmia oli ilmennyt.
Eikös noita mankkuvenoja ole vaihdeltu näihin.. Paljonkahan nuo mankkuvenat maksaa? Jos ei aivan älyttömästi kustana niin samallahan nuo voisi vaihdattaa. Bypassin kalvon saavat huollossa vaihtaa, siitä oli jo huoltoa varatessa puhetta, ennenkuin mitään ongelmia oli ilmennyt.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: B207 ei nostanut ahtoja
Oisko ollu noin 50e luokassa toi magneettiventtiili, noin 4 vuotta siitä kun itelle vaihdoin uuden.
Räpelletty mobiilisti...
Räpelletty mobiilisti...
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: B207 ei nostanut ahtoja
51€ oli keväällä lähtöhinta Länsiautossa uudesta turbon venasta. Bypassin venttiili on suunnilleen saman hintanen. Se voi olla eri osanumerolla riippuen mallista (Aerossa molemmat on samoja).
Re: B207 ei nostanut ahtoja
Nuo hukkaportin ja bypassin magneettiventtiilit ovat 1.8t ja 2.0t malleissa eri numerolla. Päällisin puolin samanlaisia ja fyysisesti voi vaihtaa ristiin, mutta jokin ero niissä mahtaa olla.
Taisin kerran kokeilla ristiin, niin muistaakseni ahdot eivät silloin nousseet aivan yhtä ylös.
Ja onhan noissa venttiileissä eri merkinnätkin printattu.
Palatakseni vielä tuohon aloittajan ongelmaan, niin ihan tosissaan syynä voi olla tuo mainittu pesu.
Pesun jäljiltä on suodattimesta saattanut lähteä nestejäämiä imun vaikutuksesta liikkeelle ja aiheuttaneet ilmamassamittarille häiriötekijöitä. Nämä kuumalanka/kalvo anturit määrittelevät ilmamäärän virtaavan ilmamassan jäähdytysvaikutuksesta. Jos virtaaman seassa on yhtäkkiä nestepisaroita, niin ongelmia tulee.
Itse en ainakaan lähtisi summassa ja ihan ilman syytä kuin kaiken varalta vain vaihtelemaan osia. Tuolla periaatteellahan saa vaihtaa heti turbon, puolat ja mitä kaikkea liekään lisäksi. Minä vaihdan sitten kun aika on eli ovat rikki (on ongelmia ja todetaan vialliseksi tai todennäköiseksi syylliseksi).
Taisin kerran kokeilla ristiin, niin muistaakseni ahdot eivät silloin nousseet aivan yhtä ylös.
Ja onhan noissa venttiileissä eri merkinnätkin printattu.
Palatakseni vielä tuohon aloittajan ongelmaan, niin ihan tosissaan syynä voi olla tuo mainittu pesu.
Pesun jäljiltä on suodattimesta saattanut lähteä nestejäämiä imun vaikutuksesta liikkeelle ja aiheuttaneet ilmamassamittarille häiriötekijöitä. Nämä kuumalanka/kalvo anturit määrittelevät ilmamäärän virtaavan ilmamassan jäähdytysvaikutuksesta. Jos virtaaman seassa on yhtäkkiä nestepisaroita, niin ongelmia tulee.
Itse en ainakaan lähtisi summassa ja ihan ilman syytä kuin kaiken varalta vain vaihtelemaan osia. Tuolla periaatteellahan saa vaihtaa heti turbon, puolat ja mitä kaikkea liekään lisäksi. Minä vaihdan sitten kun aika on eli ovat rikki (on ongelmia ja todetaan vialliseksi tai todennäköiseksi syylliseksi).
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: B207 ei nostanut ahtoja
Kiitokset hintatiedoista, eipähän nuo järin suurikustanteisia ole. Liekö vaikeasti vaihdettavissa? PCS:ltä saa varmasti oikeanlaisen osan oikeaan paikkaan kuten aina
Mitä osien vaihtamiseen tulee, niin mielestäni tielle jääminen ei niin kivaa ole etteikö tiettyjen, kriittisten osien osalta voi harrastaa vaihtoa ennen vikaantumista. Minä olen taas ajatellut asiaa tältä kannalta.
Mitä osien vaihtamiseen tulee, niin mielestäni tielle jääminen ei niin kivaa ole etteikö tiettyjen, kriittisten osien osalta voi harrastaa vaihtoa ennen vikaantumista. Minä olen taas ajatellut asiaa tältä kannalta.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: B207 ei nostanut ahtoja
Ei todellakaan ole vaikea vaihtaa niitä magneettiventtiileitä.
Bypassin kalvon vaihto työläämpi, mutta sekin kuuluu vielä joukkoon ' helposti vaihdettava '.
Vaihda vaan itse, jos edes jotenkin pysyy työkalut käsissä. Onnistuu ihan helposti vaikka parkkipaikalla. Ellei itse jaksa tai ei tosiaan osaa, niin tuskin pajallakaan tuosta isoja kustannuksia tulee työn osuuden muodossa.
Bypassin kalvon vaihto työläämpi, mutta sekin kuuluu vielä joukkoon ' helposti vaihdettava '.
Vaihda vaan itse, jos edes jotenkin pysyy työkalut käsissä. Onnistuu ihan helposti vaikka parkkipaikalla. Ellei itse jaksa tai ei tosiaan osaa, niin tuskin pajallakaan tuosta isoja kustannuksia tulee työn osuuden muodossa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)