Saabistiksiko: 9-3 alle?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Reiska79
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Syys 10, 2013 13:29

Saabistiksiko: 9-3 alle?

Viesti Kirjoittaja Reiska79 »

Morjensta,

Taas on autonvaihto ajankohtainen ja olen katsellut hieman tuoreen puoleista käyttistä kohtuullisilla kustannuksilla ja mukavuudella varustettuna. Silmään on pistäny Saabien poikkeuksellisen alhainen hinta ja siksipä olen alkanut miettiä alle 08-> 9-3sta farkku-Sabaa diesel-koneella, vajaa 200 tkm ajettuna. Olisiko foorumilaisilla vastata muutamiin kysymyksiin autosta:

- Johtuuko auton alhainen hankintahinta ainoastaan yhtiön tilasta, vai onko hinnalle muitakin järkiperusteita?
- Miten olette päässeet eroon (jälkimarkkinat) tuollaisista Saabeistanne?
- Minulle on jäänyt mielikuva Saabeista vikaisina autoina ja viimeisissä muun merkkisissä autoissani on ollut kohtuullisen paljon vikoja, miksi seuraavan auton hankinnassa en tule ottamaan tietoista riskiä. Eli miten kommentoisitte prologin spekseillä olevien 9-3sten vikaisuutta? Ja juu... kaikissa autoissahan on vikoja nykyään. Älkää loukkaantuko, vaan vastailkaa neutraalisiti mahdollisimman vähin tuntein, kiitos.
- Onko muuta huomioon otettavaa liittyen moisen Saabin hankintaan.

Olen kiitollinen kaikista kannanotoista...
Viimeksi muokannut Reiska79, Ti Syys 10, 2013 13:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Saabistiksiko: 9-3 alle?

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Alhainen hinta taitaa johtua enemmänkin merkin imagosta. Ei ole niin seksikäs kuin esim Audi tai Bmw. Tästä syystä Saab on hiukan vaikeampi myytävä, kun vaikkapa em. saksalaiset. Ei nyt kuitenkaan mitenkään mahdoton myytävä ole, jos hinta ja laatu kohtaa.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
aero
-
Viestit: 8696
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Saabistiksiko: 9-3 alle?

Viesti Kirjoittaja aero »

Reiska79 kirjoitti:Silmään on pistäny Saabien poikkeuksellisen alhainen hinta ja siksipä olen alkanut miettiä alle 08-> 9-3sta farkku-Sabaa diesel-koneella, vajaa 200 tkm ajettuna. Olisiko foorumilaisilla vastata muutamiin kysymyksiin autosta:
Mulla oli TiDS (150hv versio siis) MY09 0-98tkm. Pahimpana harmina jäi mieleen talvella ainakin vähäisellä käytöllä umpeen muurautuva takaluukku.
Reiska79 kirjoitti: - Johtuuko auton alhainen hankintahinta ainoastaan yhtiön tilasta, vai onko hinnalle muitakin järkiperusteita?
Valmistajan status, maine sekä mallin ikä lähinnä.
Reiska79 kirjoitti: - Miten olette päässeet eroon (jälkimarkkinat) tuollaisista Saabeistanne?
Arvo laski kuin lehmän häntä, mikä oli toki odotettua kun auton uutena ostin. Meni kauppaan vaihdossa nykyiseen autooni ja kauppa myi sitä useamman kuukauden.
Reiska79 kirjoitti: - Minulle on jäänyt mielikuva Saabeista vikaisina autoina ja viimeisissä muun merkkisissä autoissani on ollut kohtuullisen paljon vikoja, miksi seuraavan auton hankinnassa en tule ottamaan tietoista riskiä. Eli miten kommentoisitte prologin spekseillä olevien 9-3sten vikaisuutta? Ja juu... kaikissa autoissahan on vikoja nykyään. Älkää loukkaantuko, vaan vastailkaa neutraalisiti mahdollisimman vähin tuntein, kiitos.
Kyseessä on nykyaikainen diesel, joten EGR takaa kyllä imusarjan karstoittumisen ja DPF ja automaatti-eber sopimattomuuden pelkkään pätkäajoon. Alustan palikat luonnollisesti kuluvat ajaessa, etujousien kääntölaakerit jumivat katkoen jousia ja iän myötä etenkin pätkäajossa (=lyhyillä lämmityksillä, tuo kun käy automaattisesti tarvittaessa jos ulkolämpötila on alle +8°C) eberikin nokeentuu ja alkaa jossain vaiheessa takkuamaan. Yli kolmenkympin pakkasilla eberin 30 minuuttiin rajoittuva lämmitysaika voi ottaa pattiin, kun ikkunat ei ehdi kunnolla sulaa. Avaimesta kuoriutuu pinta rumaksi ja talvella luistellessa halogeenivalot himmenevät ESP:n tahdissa. Farkkumallin takavalot alkavat vanhemmiten pätkiä ja sisustamateriaalit kuluvat kuulemma helposti jo tavoittelemiisi kilometreihin mennessä. Uusia (2010->), pitkävälitteisiä TTiD:n vaihdelaatikoita on foorumilaisilla tainnut hajota jo parikin kappaletta.
Reiska79 kirjoitti: - Onko muuta huomioon otettavaa liittyen moisen Saabin hankintaan.
Ei kai siinä mitään ihmeellistä sinänsä, auto siinä missä moni muukin. Tarjoaa rahalle melko hyvin vastinetta nopean arvonlaskun ja jo perustasoissa ihan kelvon varustelun myötä. Itse yrittäisin kuitenkin suunnata katseeni xenonvalolliseen Vectoriin tai Aeroon - nuo valot ovat erinomaiset ja Vectorissa ja Aerossa vakiona olevat sporttisemmat jakkarat ovat aivan mahtavat verrattuna Linearin lautamallisiin vakiopenkkeihin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1776
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: Saabistiksiko: 9-3 alle?

Viesti Kirjoittaja timpetti »

aero kirjoitti:
Reiska79 kirjoitti: - Minulle on jäänyt mielikuva Saabeista vikaisina autoina ja viimeisissä muun merkkisissä autoissani on ollut kohtuullisen paljon vikoja, miksi seuraavan auton hankinnassa en tule ottamaan tietoista riskiä. Eli miten kommentoisitte prologin spekseillä olevien 9-3sten vikaisuutta? Ja juu... kaikissa autoissahan on vikoja nykyään. Älkää loukkaantuko, vaan vastailkaa neutraalisiti mahdollisimman vähin tuntein, kiitos.
Kyseessä on nykyaikainen diesel, joten EGR takaa kyllä imusarjan karstoittumisen ja DPF ja automaatti-eber sopimattomuuden pelkkään pätkäajoon. Alustan palikat luonnollisesti kuluvat ajaessa, etujousien kääntölaakerit jumivat katkoen jousia ja iän myötä etenkin pätkäajossa (=lyhyillä lämmityksillä, tuo kun käy automaattisesti tarvittaessa jos ulkolämpötila on alle +8°C) eberikin nokeentuu ja alkaa jossain vaiheessa takkuamaan. Yli kolmenkympin pakkasilla eberin 30 minuuttiin rajoittuva lämmitysaika voi ottaa pattiin, kun ikkunat ei ehdi kunnolla sulaa. Avaimesta kuoriutuu pinta rumaksi ja talvella luistellessa halogeenivalot himmenevät ESP:n tahdissa. Farkkumallin takavalot alkavat vanhemmiten pätkiä ja sisustamateriaalit kuluvat kuulemma helposti jo tavoittelemiisi kilometreihin mennessä. Uusia (2010->), pitkävälitteisiä TTiD:n vaihdelaatikoita on foorumilaisilla tainnut hajota jo parikin kappaletta.
Täytyy myös lisätä tähän se, että muissa merkeissä ongelmat EGR/DPF/Eber/Webasto -linjalla ovat samankaltaisia. Mitä tässä tätä touhua katsellut 20 merkin merkkihuollon työnjohtajana. Nykyaikaiset päästömääräykset ja materiaalihankintojen "rationalisoiminen" on johtanut tuotteen kuin tuotteen laadulliseen heikkenemiseen, varsinkin näissä meidän Pohjolan oloissa.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Reiska79
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Syys 10, 2013 13:29

Re: Saabistiksiko: 9-3 alle?

Viesti Kirjoittaja Reiska79 »

Kiitoksia näistä. Biimereihin tottuneena juuri tuo Saabin varustelu lämmittää sydäntä, varsinkin kun tuohon hintaan Saabissa taitaa tulla lyömättömät ajo-ominaisuudet, mikäli vain kärry pysyy kasassa. Sitten täytyy vain toivoa, että joku päivä pääsee autosta eroonkin.

Muuten olen biimeriin tyytyväinen, mutta nykyisessä omasta pienestä "tapaturmasta" johtuen on jäänyt ajettavuuteen pientä sanomista ja sitä on yritetty turhaan kovalla rahalla moneen otteeseen paikata. Lisäksi onhan tuota kulumaa alkanut ilmenemään rielusta toistakymmenät vuotta vanhassa autossa. Tätä ennen tuli ensimmäisen ja viimeisen kerran tuoreeseen Volkkariin tutustuttua vuoden ajan. Nyt autonvaihto mielessä, mutta vastaavaa (ehjää) bemua ei siedä luonto ostaa ja pitää nyt kaupassa aina jotain muutosta saada. VAGinoita harkitsisin, mikäli ei olisi vuoden seikkailu muutaman vuoden vanhalla ja 100 tkm ajetulla sellaisella kustantanut toistakymmentä tonnia - ilman huollon vastaantuloja. Ajo-ominaisuuksien ja hinnan puolesta sitten Saab lyö papereissani Vulvan ja MB:n. Liian hyvään ajettavuuteen olen tottunut, että osaisin vaikka Mesen ratin taa hypätä.
zenga
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: Ti Marras 20, 2012 14:15

Re: Saabistiksiko: 9-3 alle?

Viesti Kirjoittaja zenga »

aero kirjoitti:Itse yrittäisin kuitenkin suunnata katseeni xenonvalolliseen Vectoriin tai Aeroon - nuo valot ovat erinomaiset ja Vectorissa ja Aerossa vakiona olevat sporttisemmat jakkarat ovat aivan mahtavat verrattuna Linearin lautamallisiin vakiopenkkeihin.
Eikös Linearin penkit ole erilaiset 2008-> malleissa verrattuna sitä aiempiin Linear-penkkeihin? Eivät ole yhtä lautamalliset, ja itse asiassa ihan hyvät ovat, ei ole perse puutunut ja ristiseläntuen säätö mukana.

Omassa 2008 Linearissa on myös Xenon-valot, eli riippuu auton ensiomistajan valinnoista aika paljon mitä sattuu saamaan. Lähtökohtaisesti toki Vector ja Aero -varusteiset on parempia.
9-3 SC 1.8t M5 -08 "BioPower stage1"
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Saabistiksiko: 9-3 alle?

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Reiska79 kirjoitti:Morjensta,

Taas on autonvaihto ajankohtainen ja olen katsellut hieman tuoreen puoleista käyttistä kohtuullisilla kustannuksilla ja mukavuudella varustettuna. Silmään on pistäny Saabien poikkeuksellisen alhainen hinta ja siksipä olen alkanut miettiä alle 08-> 9-3sta farkku-Sabaa diesel-koneella, vajaa 200 tkm ajettuna. Olisiko foorumilaisilla vastata muutamiin kysymyksiin autosta:

- Johtuuko auton alhainen hankintahinta ainoastaan yhtiön tilasta, vai onko hinnalle muitakin järkiperusteita?
- Miten olette päässeet eroon (jälkimarkkinat) tuollaisista Saabeistanne?
- Minulle on jäänyt mielikuva Saabeista vikaisina autoina ja viimeisissä muun merkkisissä autoissani on ollut kohtuullisen paljon vikoja, miksi seuraavan auton hankinnassa en tule ottamaan tietoista riskiä. Eli miten kommentoisitte prologin spekseillä olevien 9-3sten vikaisuutta? Ja juu... kaikissa autoissahan on vikoja nykyään. Älkää loukkaantuko, vaan vastailkaa neutraalisiti mahdollisimman vähin tuntein, kiitos.
- Onko muuta huomioon otettavaa liittyen moisen Saabin hankintaan.

Olen kiitollinen kaikista kannanotoista...
Itse olen ajanut 10kk/27tkm(autolla ajettu nyt 85tkm), ja autossa on yksi oikea vika ollut, nimittäin yksi koiranluu meni ja vaihtoineen hinta oli alle satasen, ja tämänkin myyjäliike maksoi mukisematta kokonaan. Tämän lisäksi rasvattiin narisevaa penkkiä, ja ei nyt ole puoleen vuoteen narissut. Vaihteistosta lähtee välillä vähän epämääräisiä ääniä, mutta eivätpä noi ole tuon 27tkm aikana miksikään muuttuneet, niin kyseessä lienee ominaisuus. Tällä hetkellä huolettaa, että onko kaksoismassa tulossa tiensä päähän, jotain merkkejä on ilmassa...
Edellisen omistajan mukaan ei ollut mitään vikoja alkutaipaleella, kun hänelle autosta soittelin.

Edellisessä autossani Saab 9-5 1.9TID ei ollut n. vuoden omistusajalla mitään vikaa.

Tätä jos vertaa vuoden 2002 Saab 9-3 2.0t:hen, niin laatu on suorastaan hypännyt eteenpäin. Sitä rotteloa huollettiin takuuseen "tuhat kertaa", ja takuun jälkeen se olikin hyvä laittaa kiertoon, kun oli aina jo seuraava paikka hajoamassa, vaikka edellistäkään ei ollut saatu kuntoon.

Itse olen siis nykyiseeni hyvin tyytyväinen. Enpä miltään muulta merkiltä olisi tainnut saada vastaavankokoista ja 58tkm ajettua/1.5v vanhaa autoa parilla kympillä.

Toki hinta näkyy myös siinä, että onhan toi varsinkin viimeistelyltään (äänieristys, sisustan laaduntunne jne) jäänyt jälkeen kaikista kilpailijoistaan. Kyllä ne muut on vaan menny kymmenessä vuodessa eteenpäin, kun Saabin tuotekehitys junnas paikallaan.
Ajettavuudeltaan auto on kuitenkin kokonaisuudessaan oikein mainio, kunhan malttaa mielensä renkaiden leveyden kanssa (205 leveät max). Ulkonäkökin miellyttää pirusti omaa silmää, ehkäpä perä ihan pikkuisen alkaa näyttää vanhahtavalta. :)

Muuta: Jos ostat yli 150tkm ajetun dieselin, niin varmistu, että jakopäänhihna vesipumppuineen on vaihdettu, ja jos ei ole, niin heti vaihtamaan!
Tomppa & Saabit myyty :(
Reiska79
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Syys 10, 2013 13:29

Re: Saabistiksiko: 9-3 alle?

Viesti Kirjoittaja Reiska79 »

Täytynee kai vielä käydä koeajamassa ennen kuin oikein innostun. Nimittäin äänettömyys on suurimpia syitä Biimerin valintaan ollut. Vanhemmiten kun ko. ominaisuutta alkaa arvostamaan yhä enemmän matka-ajossa... mutta katsellaan.
Viimeksi muokannut Reiska79, Ti Syys 10, 2013 17:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
aero
-
Viestit: 8696
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Saabistiksiko: 9-3 alle?

Viesti Kirjoittaja aero »

timpetti kirjoitti:Täytyy myös lisätä tähän se, että muissa merkeissä ongelmat EGR/DPF/Eber/Webasto -linjalla ovat samankaltaisia
Joo, sitä tarkoitin lausunnolla, että kyseessä on nykyaikainen diesel. Niissä tuppaa kaikissa olemaan samat, tehokkaasti vakioidut ongelmapaikat :D.
zenga kirjoitti:Eikös Linearin penkit ole erilaiset 2008-> malleissa verrattuna sitä aiempiin Linear-penkkeihin? Eivät ole yhtä lautamalliset, ja itse asiassa ihan hyvät ovat, ei ole perse puutunut ja ristiseläntuen säätö mukana.
Voi olla että ovat erilaiset, mutta ei 2010 Linearin penkit mua vakuuttuneeksi saaneet, kun koeajon jälkeen hyppäsin takaisin omaan Vectoriin. Toki jakkaroiden lisäksi ihmisissä on eroja, joku saattaa kokea eron vähemmän merkittäväksi kuin minä.
zenga kirjoitti: Omassa 2008 Linearissa on myös Xenon-valot, eli riippuu auton ensiomistajan valinnoista aika paljon mitä sattuu saamaan. Lähtökohtaisesti toki Vector ja Aero -varusteiset on parempia.
Joo, Xenonit voi olla Linearissakin eikä ole vakiona Vectorissa, siksi mainitsin ne erikseen. Toki nuo paremmat jakkaratkin on saanut ruksittua Lineariinkin, mutta niitä varsin harvoin tuntuu moisissa näkyvän, joten ihan penkkien takia sihtaisin omaan katseeni vähintään Vectoriin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
aero
-
Viestit: 8696
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Saabistiksiko: 9-3 alle?

Viesti Kirjoittaja aero »

Niin joo, viereisessä ketjussa tuli justaan muistutus ajonvakautuksen herjoista. Noita on jäljitelty aina purkkipäivityksistä fyysisiin ongelmiin asti ja vikoja on paljastunut ainakin johtosarjoista, muistaakseni myös navoista.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
TeppoY
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 22:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Saabistiksiko: 9-3 alle?

Viesti Kirjoittaja TeppoY »

Rommitommi kirjoitti: Toki hinta näkyy myös siinä, että onhan toi varsinkin viimeistelyltään (äänieristys, sisustan laaduntunne jne) jäänyt jälkeen kaikista kilpailijoistaan. Kyllä ne muut on vaan menny kymmenessä vuodessa eteenpäin, kun Saabin tuotekehitys junnas paikallaan.
Ajettavuudeltaan auto on kuitenkin kokonaisuudessaan oikein mainio, kunhan malttaa mielensä renkaiden leveyden kanssa (205 leveät max). Ulkonäkökin miellyttää pirusti omaa silmää, ehkäpä perä ihan pikkuisen alkaa näyttää vanhahtavalta. :)
Tuosta äänieristyksestä täytyy kyllä olla eri mieltä. Kaverin 2011 mallin 1-sarjalaiseen Bemariin verrattuna tuo allekirjoituksen auto oli, samalla tiellä ajettaessa, meidän molempien mielestä huomattavasti hiljaisempi. Renkaillahan tuohon ääneen on tosin valtava merkitys ja eikä tuo 1-sarjalainen varmaan hiljaisin Bemari ole, mutta ei tuota 9-3 SC:tä voi mielestäni erityisen äänekkääksikään sanoa. Mielestäni keskivertoa hiljaisempi.
Entiset Saabit:90 -85/-86, OG900 -89, OG9-3 Turbo Sport -99
Nykyinen:Saab 9-3 SC 2,0t Vector -08 E85
zenga
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: Ti Marras 20, 2012 14:15

Re: Saabistiksiko: 9-3 alle?

Viesti Kirjoittaja zenga »

Ainakin 16' renkailla on Saab melko hiljainen auto (oma kokemus kitkoista), toisaalta 17' (225 leveillä) kesärenkailla on äänekäs varsinkin isoilla nopeuksilla.
9-3 SC 1.8t M5 -08 "BioPower stage1"
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Saabistiksiko: 9-3 alle?

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

TeppoY kirjoitti: Tuosta äänieristyksestä täytyy kyllä olla eri mieltä. Kaverin 2011 mallin 1-sarjalaiseen Bemariin verrattuna tuo allekirjoituksen auto oli, samalla tiellä ajettaessa, meidän molempien mielestä huomattavasti hiljaisempi. Renkaillahan tuohon ääneen on tosin valtava merkitys ja eikä tuo 1-sarjalainen varmaan hiljaisin Bemari ole, mutta ei tuota 9-3 SC:tä voi mielestäni erityisen äänekkääksikään sanoa. Mielestäni keskivertoa hiljaisempi.
Renkailla on todella iso merkitys melutasoon, olen asiasta täysin samaa mieltä. Mielestäni vaan Saab alkaa 120kmh+ vauhdeissa olemaan niin äänekäs, ettei tahdo normaalista keskustelusta tulla mitään. Jos alla on uutta asvalttia, niin sitten ongelmaa ei ole, mutta rosoisella asvaltilla on melkosta jurinaa.

Enkä ihan täysin yksin ole mielipiteeni kanssa. Vuonna 2008 Saab 9-3 TTiD osallistui niin TM:n kuin Tuulilasin vertailutestiin ja kummassakin todettiin auton kuuluvan testiryhmän meluisampiin, juurikin rengasmelun osalta.

Ajovalon 1.8t linearin koeajossa todettiin:
"Melutasoltaan Saab ei valitettavasti ole tämän päivän tasolla. Saattoi toki johtua renkaista itsestään, mutta rengasmelua tuli sisälle turhan paljon erityisesti karkealla pinnalla. Muuten melutaso oli alhainen eikä moottorin ääni häiritse edes kovassa kiihdytyksessä."

Oikotien faceliftin koeajo:
"Rengasmelun voimakkuus ja sävy vaihtelevat rajusti tien pinnan laadun mukaan. Uudella päällysteellä Saab kulkee kuin sukkasillaan, mutta karkeilla teillä renkaiden jyrinä alkaa ärsyttää. Urheilualusta ja leveät W-nopeusluokan renkaat ovat osasyynä jyrinään."


Ykkösbemun äänieristykseen en ota kantaa, mutta ainakin E90 3-sarjalaista, B8 Audi A4:sta ja W204 C-mersua ja Volvo S60:stä meluisampi tuo on, ja jopa selvästi useimmissa tapauksissa.

E: ja jottei nyt tule Saabia täysin haukuttua, niin onhan toi 9-3 melutasoltaan kehittynyt jos vertaaa og9-3:seen. Siinä ei enää 140kmh vauhdissa tarvinnut keskustella ja radiosta ei täysilläkään saanut kunnolla selvää kun alla oli kuluneet 225/45R17 renkaat, joten siinä mielessä kehitys on kyllä kehittynyt positiiviseen suuntaan. :D
Viimeksi muokannut Rommitommi, Ke Syys 11, 2013 09:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tomppa & Saabit myyty :(
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Saabistiksiko: 9-3 alle?

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Joo kyllä Saab on meluisa auto, ainakin jos sen mieltää premium-autoksi. Omat kokemukset pohjautuvat uudempien Saabien osalta omaan -07 9-5:en ja äidin -06 9-3 farkkuun. Omassa rengastuksena 225/40-18 ja äidin autossa 225/45-17. Ajelin tuossa taannoin -97 9000:lla, jossa oli 195/65-15 renkaat alla, ja kyllä oli hiljainen peli noihin uudempiin verrattuna.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Saabistiksiko: 9-3 alle?

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

A4 audista ei melun puolesta ole esim. sen parempaa sanottavaa.
SS/SC oliskin ihan ok jos ei tuo rengasmelu vaivaisi.
Jos samaa koko luokkaa katsoo, niin kyllä tässä samassa ikäluokassa 3-sarjan Bemu ja C-Mersu on hiljaisia.
Jos haluaa todella hiljasen auton suurinpiirtein samalla rahalla, niin C5 sitikka :!: :mrgreen:

Onhan Bemarissa sisustuksen laatu ihan toiselta planeetalta, mitä Saabissa.
Muuten en ota kantaa kestävyyteen yms. ongelmiin varrattuna Saappiin.......
Vastaa Viestiin