Lasinpesuri ei toimi. SS -06

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
sämä
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Pe Tammi 27, 2012 09:41

Lasinpesuri ei toimi. SS -06

Viesti Kirjoittaja sämä »

Herkesi tuulilasinpesuri toimimasta, sulakkeet katsottu ja rele tsekattu. Lasinpesurin rele naksahtaa kun vetää viiksestä.

Mitenkä yleistä ton pumpun porsiminen on ja onko paha vaihtaa?

Edit. wisistä kateltu ja helppo homma vaihtaa kun tajusin mistä sen pumpun yleensäkkin löytää :lol:
Impreza -03, Opel Kadett C 2.0 16v -75, Opel Astra G 1.6 -98
vili1
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Su Elo 02, 2009 15:38

Re: Lasinpesuri ei toimi. SS -06

Viesti Kirjoittaja vili1 »

sämä kirjoitti:Herkesi tuulilasinpesuri toimimasta, sulakkeet katsottu ja rele tsekattu. Lasinpesurin rele naksahtaa kun vetää viiksestä.

Mitenkä yleistä ton pumpun porsiminen on ja onko paha vaihtaa?

Edit. wisistä kateltu ja helppo homma vaihtaa kun tajusin mistä sen pumpun yleensäkkin löytää :lol:
Yleistä on, varsinkin jos joskus on ollut jäässä ja sitä on yrittänyt käyttää. Uutta pumppua vaan tilalle, maksanee joitain kymppejä. Näppärä kaveri vaihtaa sen irroittamalla muovisen sisälokasuojan vaon etupäästä, ja varovasti kihnutat irti säiliöstä. Uusi tilalle ja toimii. Muutamaan otteeseen olen itse noita vaihdellut 8O
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
sämä
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Pe Tammi 27, 2012 09:41

Re: Lasinpesuri ei toimi. SS -06

Viesti Kirjoittaja sämä »

Juu, viime talvena tämän auton ostin ja oli entisen omistajan jäljiltä liki vedet sisässä kun vasta -5c tuli nestettä läpi. Ihmetyti lähinnä tämä yhdenäkkinen toimimattomuus.
Impreza -03, Opel Kadett C 2.0 16v -75, Opel Astra G 1.6 -98
Perttib
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Su Syys 01, 2013 08:32

Re: Lasinpesuri ei toimi. SS -06

Viesti Kirjoittaja Perttib »

Minulla oli moottori jumissa. Se on helppo purkaa, CRCtä ja pikkumeisselillä pyöritystä niin lähtee pyörimään . Se aukeaa kuin paukkukarkki kun vetää päistä. Löydät ruosteisen sisustan. Hommaan menee ajoit 10min. Minä pyöritään moottoria sitten suoraan irtonaisella akulla. Savujen saattelemana lähti käymään kun aikani meisselillä raosta pyörittelin ensin.
9-3 SS 2005 USA tuonti 2.0t automatikki stage 1 bensa
Ex 9-3 SC 2007 Vector Carlsson etanoli automatikki
Vastaa Viestiin