B207 koneen äärirajat

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Taisi logeissa pysyä täysi 1250mg/C ihan sinne 6000rpm asti eli noin 250g/s. Veikkaisin jotain 330-340hv lukemia.
Kovempia ahtoja ja vääntöjä käyttämällä voisi saada huipputehoakin hieman enemmän kun maksimi osuisi lähemmäksi nokkien optimialuetta 5000rpm tienoilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Signum 2.0T
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja Signum 2.0T »

kuinka ylös tolla 14T ahtimella pitäisi pysyä täydet ahdot 1.1-1.2bar?
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Signum 2.0T kirjoitti:kuinka ylös tolla 14T ahtimella pitäisi pysyä täydet ahdot 1.1-1.2bar?
Itsellä on tuota luokkaa ja tosiaan työntää nyt täydet eikä enempää ulos saa tuolla vakioahtimella.
9³SS Turbo X '08

-Janne
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Riippuu muusta setupista jonkin verran, täysin vakioraudalla lähtee laskemaan 4500-5000rpm välillä. Huipputehohtan tulee siinä aika lailla 5k.
Jos pitää 1 bar 6000rpm asti niin hyvä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Signum 2.0T
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja Signum 2.0T »

jotain on sitten pahasti perseellään koska 5000rpm ollaan jo alle baarin ja 5500rpm sielä 0.5-06bar. oikeestaan 4500rpm lähtee jo ahdot tippumaan.

biopoweri,670cc suuttimet, cooleri ja 14t on setuppi.

ja jjasco hain siis kierroslukua mihkä asti pitäisi jaksaa pitää ahdot, tuon 1.1-1.2bar se kyllä aluksi työntää.oli ehkä vähän hätäsesti kirjoitettu tuo viesti.
Viimeksi muokannut Signum 2.0T, La Syys 24, 2016 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Onko alkuperäinen magneettiventtiili?
Signum 2.0T
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja Signum 2.0T »

supersaab kirjoitti:Onko alkuperäinen magneettiventtiili?
molemmat vaihdettu ja alkuperäisiin.
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Oletko testannu tuleeko minkäänlaista muutosta jos kiertää hukkaporttia kierroksen tiukemmalle? Ilmamassathan tuossa nyt kuitenkin sitten loppupeleissä on tärkeämpää kuin ahdot, onko noita loggailtu?
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja jusahh »

Hello :saab: istit! Olisi hienoa saada tänne kokemuksia miten pelit on pysyneet kasassa? Onko 500Nm ja 320-350hp:n autoja paljon jo tehty? Uskaltaako vanhaan lullaan päivittää vielä 3bar MAP-anturit?

Itsellä B207L muutettu n. 310hp ja 450Nm n. 310tkm kohdalla ja nyt 340tkm asti mennyt kaikki todella hyvin.
EX: 9³SS BioPower
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Logien mukaan oma pitäisi sattua tuohon teholuokkaan :roll: , en ole dynossa vielä kerennyt käymään.

Auto pysynyt keväästä/kesän alusta asti nipussa ja 15-20tkm rullailtu, kenkää on saanu reilusti... 3 bar MAP taitaa olla ihan pätevä lisä. Kestäisiköhän se jopa vielä vähän lisää ilmaa tuolla 3000-5000krpm välissä :twisted:
Jos se kasassa pysyy niin saattaahan sinne vieläkin isompi puhallin tiensä löytää. 8O

Ota vaikka YV:llä yhteyttä jos kiinnostaapi lissää tietää.
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja jjasco »

jusahh ja subersaab, teillä varmaan on kovalla askilla teidän Saabit?
9³SS Turbo X '08

-Janne
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Juu 5v. manuaalilootalla. Kytkimenä SRE Sachs (se +15% kykä) ja kiinteä vp. Kertaakaan ei ole vielä luistellut kytkin.

Automaatillahan olisi varmaan juuri parempi hankkia ahdin joka jaksaa sinne ylös asti tuottaa sen suuremman ilmamassan, kun kerta väännöllä ei pääse ihan samallalailla herkuttelemaan.
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Ensi viikolla saan omankin romun penkkiin, sitten täältäkin päin jotain aktuaalista dataa. Logeihin ei voi liikaa luottaa...
K-PaX
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2016 20:32

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja K-PaX »

Minulla on kans valmistunut moinen viritelmá, olen testannut ettá mitá vakio kestáá, minulla oli jo 340+-10hp ja váántöákin melko reilusti :twisted: kun páátti saksan autobaanalla alkamaan antautuu:D pikkasen kaahailun jálkeen jarrutin tientyömaa alueella láhes pysáhdyksiin ja auton pellin alta tuli savua perkeleesti:D

no se silti kesti unkariin asti nátisti ajaen 1300km. Siellá sitten mitattiin kompressio missá todettiin vian olevan 2 ja 4 mánnássá missá káytánnössá ei ollut enáá kompressioo.. senjálkeen kone purettiin jossa oli sitten 2 mánnástá lohjennu kynnen kokoinen pala ja 4 pytyssá halkeama mánnássá(kaikista on kuvat).

Kone uusittiin wössnerin takománnillá ja káytánnössá kaikki osat vaihtu uuteen ja kansi kans sai huoltoa.

Oli melkoisen kiva ajella sieltá sitten takaisin, keskivauhtia pidin sellaiset 180-200 láhes koko matkan yöllá ongelmitta:) ... tuli sitten koitettua miten kulkee ja voin sanoa ettá s55 amg ei pysynyt perássá vaikka oli auto aika hyvin lastattukin:D

td04-16t do88 big pack 3bar map custom intake 3"dp+100cel race cat(mossemihen tekemá) 2,5" cat back Nappen ohjelma (flexfuel) aeron vetarit a-zperformance kytkin 600nm aeron nokat wössner mánnát

koni alusta 314mm jarrut

siiná suurimmaks osaks speksit.

Iso kási Nappelle táhán kulutetuista tunneista ja vaivasta/láhes varma ettá ilman olis jáányt projekti tekemáttá/, TommyW -lle tietyistá osista, Suokkosen Vesalle... ja tietty unkarin pááhán koneen kasaamisesta uudelleen:)

Auton rakentaminen jatkuu ja seuraavaksi tulee gtx30 ahdin koneeseen kiinni... ja mikáli ennusteet pitávát paikkansa niin 4 veto tulee kans c vectraan

Joten náin olleen voin sanoa ettá 320-330 taitaa olla luotettava raja vakio koneeseen, totuuteen tietysti kuuluu ettá omallani oli ajettu 260.000 virityksen aikana ja kesti se 15.000km noin.. ja miná en sitá kauheasti ole sáástelly:D
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Tuliko Saksassakin ajettua etanolilla? Mikäs tuossa nyt sitten oli päälimmäinen syy noille vaurioille?

Kuitenkin Suomessa ja Ruotsissa tuommoisia tehoja otettu vakio B207x ja ilmeisesti nipussa ovat pysyneet. Ruotsissa pitäisi olla lähempänä 400hp ja kasassa :roll:
Vastaa Viestiin