B207 koneen äärirajat

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
K-PaX
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2016 20:32

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja K-PaX »

Näyttää siltä että enemmän porukkaa on kiinnostunut ostamaan dp, minä voin hommata niitä saamaan hintaan eli 350e jos tulee 5kpl kimppaan. Jos voisitte ystävällisesti ottaa yhteyttä vaikka sähköpostitse, Krister.kolar@hotmail.com
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja hasha »

Laitetaan tännekin tiedoksi omakohtainen kokemus jos jollain sattuu olemaan td04L-14t ahdin tai hankkii käytetyn, niin sen saa modattua esim. Kuopiossa (en laita nimeä kun en tiedä saako ns. mainostaa). Hyvä ja nopea palvelu oli kuitenkin.

Hintaa modaukselle tulee 16t valusiivellä 100€, 16t billetillä 150€

Keskiöhuolto 240€

Hinnat sis. alv.

Kysyin myös hukkiksen modauksesta ja säädettävä kello halutulla paineenkestolla istutettuna orkkisjalkaan olisi maksanut yht. 250€. Jousiviritys paljon halvempaa itse tehtynä :D

Ja lähetin siis vain kompuran keskiöllä ja pakosiivellä, pakopesä jäi autoon kiinni. Paljon helpompaa näin.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 516
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

No halpaa tuntuu olevan 8O

Muistanko väärin vai oliko Supersaabilla? Billet 15t laitettu ja hintaa 600 euroa
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Itse hommasi aikoinaan tehdasuuden ahtimen johon sitten billet 15T, kustannukset yhteensä 400€ (sis. Uuden ahtimen)

Teetin modauksen tuossa samaisessa Kuopion puljussa. Palvelu todella asiallista. Mutta en muistaakseni ihan 150€ tainnut selvitä.
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Nyt kun porukka laittaa näitä 16T yms ahtimia niin käykää ihmeessä hakee lappua tai ainakin jakakaa tietoa kuinka setupit toimii. Logia t8suitesta tai vastaavaa.
Signum 2.0T
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja Signum 2.0T »

teki boschin ev14 670cc temput kun kakkosen suutin jäi auki ja raaka etanoli valui putkenpäistä, johan ne oli reilun vuoden vanhat ja 30tkm ajeltu ja bensallakin välillä.
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
AkiSan
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Touko 01, 2012 13:50
Paikkakunta: Kerava

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja AkiSan »

Kannattaa EV14 suuttimia asentaessa olla tarkkana, että suuttimen o-rengas ei mene suutinholkin läpi. Eli suutin menee helposti suutinholkin sisällä liian pitkälle. Vuoto on helppo testata painetestillä.

3mm prikat suutinkiskon alle auttaa estämään tätä ongelmaa.

300hv jää todennäköisesti haaveeksi, jos pääsee vuotamaan suutinten juuresta. Myös startti ongelmia voi tulla E85 sella.

Tässä oli myös jotain juttua aiheesta:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... t&start=45
#6052
9-3 SC 1.8t -06 BioPower TD04HL-18T, do88 cooleri, yms
9-5 Aero man. wagon -00 BioPower stage 3
Signum 2.0T
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja Signum 2.0T »

3mm prikat juu auttaa, itsehän olen sen tuonne toiseen topicciin kirjoittanut jos siis kyse olisi ilmavuodosta.

mutta nyt siis itse suutin hajosi ja vuoti kokoajan täydellä paineella polttoainetta sylinteriin.
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
AkiSan
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Touko 01, 2012 13:50
Paikkakunta: Kerava

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja AkiSan »

Juu, vuotava polttoainesuutin on eri homma. Siihen ei prikat auta.

Ajattelin lähinnä tuoda esiin mahdolliset ongelmat suutinten ilmavuodoissa. Nuo 3mm prikat oli hyvä idea asennukseen.

Onko ideoita miten saadaan estettyä holkin nouseminen? Itse mietin että suuttimeen voisi asentaa spacerit. Vakio suuttimessahan se holkki pysähtyy suuttimen olakkeeseen.
#6052
9-3 SC 1.8t -06 BioPower TD04HL-18T, do88 cooleri, yms
9-5 Aero man. wagon -00 BioPower stage 3
Signum 2.0T
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja Signum 2.0T »

joo aattelin kun rupesit suuttimien asennuksesta ja o renkaista puhumaan että oli mulle osoitettu.

itse estin holkin nousemisen pienellä nippusiteellä :D sopi ainakin tuohon omaan "mittakaavaan" 3mm prikoilla todella hyvin.
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
AkiSan
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Touko 01, 2012 13:50
Paikkakunta: Kerava

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja AkiSan »

Kiitokset hyvästä vinkistä :). Pitää omaankin setuppiin lisäillä nippusiteet, vielä varmuuden vuoksi.

Suosittelen muissakin b207(03-06) ja EV14 suuttimet yhdistelmällä varustetuissa tarkastamaan mahdolliset Ilmavuodot suutinten juuresta. Esimerkiksi startti spray:ta (brake cleaner käy myös) suutinten juureen suihkuttamalla tai painetestillä. Vuodon huomaa kuplinnasta ja/tai muuttuneesta käynnistä.

Oireena oli alentunut teho (mittaa vuodon takia ilmamassaa väärin) ja koventuneet suhinat ahdoilla.
Käynnistyvyyteen ei vaikuttanut 98E5 käyttäessä. E85 käyttäessä voi aiheuttaa käyntihöiriötä kylmänä.
#6052
9-3 SC 1.8t -06 BioPower TD04HL-18T, do88 cooleri, yms
9-5 Aero man. wagon -00 BioPower stage 3
hpietika
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Loka 13, 2016 18:36
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja hpietika »

Pitääkö olla huolissaan?
Kävin huvikseni tallentamassa livedataa Vectrasta OP-COMilla, huomasin sitten että nelosella kiihdyttäessä boost pressure on 225 kpa. Pitää käydä vielä myöhemmin mittaamassa uudestaan että saa ilmamassat ja muitakin arvoja tallennettua samalla, mutta voiko tuo 2.25 baria ahtoja pitää ihan paikkaansa?
Vectrassa TD04-14T, 550cc suuttimet, 3'' dp ja Carlsonin softa.
Opel Vectra C GTS Z20NET -06 'JC tune'
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei pidä olla huolissaan. Arvo on absoluuttista painetta eli ulkoilman paine vähennetään jotta saadaan imusarjan ylipaine. Todellinen ahtopaine siis noin 1,25 bar.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
hpietika
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Loka 13, 2016 18:36
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja hpietika »

No niimpä tietysti... Sittenhän kaikki on kunnossa, hienoa
Opel Vectra C GTS Z20NET -06 'JC tune'
Signum 2.0T
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07

Re: B207 koneen äärirajat

Viesti Kirjoittaja Signum 2.0T »

Signum 2.0T kirjoitti:teki boschin ev14 670cc temput kun kakkosen suutin jäi auki ja raaka etanoli valui putkenpäistä, johan ne oli reilun vuoden vanhat ja 30tkm ajeltu ja bensallakin välillä.
sain vihdoin suuttimet lähetettyä finjectorille huoltoon, kaluthan niistä tuli ja eipä oo ennemmin käynyt tyhjäkäyntiä noin nätisti kuin nyt, eli niissä oli tai siis yhdessä jo alkujaan jotain häikkää.

vitutti niin koko suuttimet ja se vian selvittäminen että hiukan kesti kuin jaksoi asiaan paneutua uudestaan :lol:
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
Vastaa Viestiin