Sytytyshäiriöitä täyskaasuvedossa

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Sytytyshäiriöitä täyskaasuvedossa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Miten puolat on testattu?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
tontza87
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 02:17
Paikkakunta: Kotka

Re: Sytytyshäiriöitä täyskaasuvedossa

Viesti Kirjoittaja tontza87 »

Jaa a sitä pitäis kysyä korjaamolta kun olivat ainakin rahastaneet siitä kun selvittivät käyntihäiriön syytä. Tarkempaa tietoa ei ole.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Sytytyshäiriöitä täyskaasuvedossa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Eli ei ole testattu, ovat kattoneet että jokainen antaa tyhjäkäynnillä kipinää.. Mutta ei se siitä mitään kerro antaako ne kunnollista enää täysillä ahdoilla kun tarvittava toisiojännite nousee.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
tontza87
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 02:17
Paikkakunta: Kotka

Re: Sytytyshäiriöitä täyskaasuvedossa

Viesti Kirjoittaja tontza87 »

Kyllä tuli mieleen sama ja johan ne sielä on 185tkm olleet luultavasti. Tech2 varmaa näkis että mikä aiheuttaa nykimisen? Justiinsa kun alko luotto palaamaan niin lisää murheita se laittelee :(
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Sytytyshäiriöitä täyskaasuvedossa

Viesti Kirjoittaja kalle »

Puolaa veikkaisin minäkin. Yhdessä puolassa kun oli itsellä vikaa, niin pätki juuri yläkierroksilla. Sitten ajoin vikalukija paikallaan hieman härnäten kovilla kierroksilla, niin antoi sytytys häiriön kolmannesta sylinteristä. Tyhjäkäynnillä toimii kuitenkin normaalisti ja matalilla kierroksilla. Uusi puola niin rupes toimimaan. Pari viikkoa ajelin niin taas sama vika :? Nyt raaskin sitten ostaa loput kolme puolaa :lol:
9-3 ss -03
Sotkamo
tontza87
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 02:17
Paikkakunta: Kotka

Re: Sytytyshäiriöitä täyskaasuvedossa

Viesti Kirjoittaja tontza87 »

Itsellä alkaa jo 2000 jälkeen kun rupeaa ahdot olemaan mittarin mukaan melkeen siinä punarajan tuntumassa ja äsken kävin kokeilees ni 4,5k asti jatku sama nykimine ja vilkautti muutaman kerran moottorin häiriövaloa mutta ei jäänyt palamaan. Oiskohan jäänyt jotakin vikaa talteen jonka näkis ihan halpis obd-lukijalla? Ei viitsis turhaan ajella 80 km jotta pääsis lukemaan.
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Sytytyshäiriöitä täyskaasuvedossa

Viesti Kirjoittaja kalle »

Juurikin kun ahtoja alkaa olla enemmän niin pätkii mullakin. Tällä kertaa häiriö oli ykkössylinterissä.

edit.
tuommonen lukija on itsellä http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... RO-151363/

vieläköhän marmorilla on se puolatarjous?
9-3 ss -03
Sotkamo
tontza87
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 02:17
Paikkakunta: Kotka

Re: Sytytyshäiriöitä täyskaasuvedossa

Viesti Kirjoittaja tontza87 »

millanen tarjous puolista?
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Sytytyshäiriöitä täyskaasuvedossa

Viesti Kirjoittaja kalle »

79e kappale. Kallishan se on silti kaikki uusia. Ovh tais olla ainakin päälle satasen.
9-3 ss -03
Sotkamo
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Sytytyshäiriöitä täyskaasuvedossa

Viesti Kirjoittaja karg »

Miten puolat testattiin? Huonokuntoiset puolat voivat oireilla kovemmilla ahdoilla niin, että alkaa tuntua pientä tärinää samalla kun veto hiipuu. Yleensä ne kestävät vakiosoftalla vielä hyvin, mutta virisoftalla tulee ongelma esiin.

Puolista johtuvat ongelmat näkyvät aika helposti esim. Tech2:lla.
tontza87
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 02:17
Paikkakunta: Kotka

Re: Sytytyshäiriöitä täyskaasuvedossa

Viesti Kirjoittaja tontza87 »

Karg sano oireet aivan oikein ja lukulaite sano että misfire cylinder 3 ku sain moottorivalon jäämään päälle matkalla motonettiin. Eli puolan metsästys alkakoon. Ja juu virisofta on autossa.
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Sytytyshäiriöitä täyskaasuvedossa

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Kaikki puolat vaan kerralla vaihtoon. Täällä kun yhtä ehjää vaihto eestaas niin aina vaan sama nykiminen jatku. Kaikki vaihtoon ja nykimiset loppu siihen. Itellä kyllä saatto olla parikin viallista puolaa ja siksi ei yksi auttanut, mutta nyt saa hyvillä mielin ajaa ja ei yllätä nykimisillä.

Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
tontza87
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Touko 07, 2012 02:17
Paikkakunta: Kotka

Re: Sytytyshäiriöitä täyskaasuvedossa

Viesti Kirjoittaja tontza87 »

Varmaan olis viisainta vaihtaa kaikki kerralla mutta kokeilen nyt ensiksi yhden vaihdolla jos ei auta ni sitten kaikki loputkin. Vika on kahteen kertaan kuitattu pois ja aina tulee samasta sylinteristä vikakoodi niin kokeilun vuoks teen pidemmän kaavan kautta :)
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: Sytytyshäiriöitä täyskaasuvedossa

Viesti Kirjoittaja jusahh »

Puolavika voi ilmetä myös täydellisenä tehon menetyksenä ja kovana tärinänä. Itsellä Stage 1 oireili yli 2500rpm heti kun vähänkään tuli ahtoja. Misfirejä joka sylinterissä. Tärinä oli kovaa ja ääni hyvin mekaaninen konehuoneesta. Luulin aluksi, että kytkin on ihan pidon rajoilla ja luistaa.

Puolat vaihtamalla poissa.
EX: 9³SS BioPower
Kobba
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: To Helmi 21, 2013 15:40

Re: Sytytyshäiriöitä täyskaasuvedossa

Viesti Kirjoittaja Kobba »

Onko vika tullut kellekkään takaisin puolien vaihdon jälkeen?
Saab 9-3ss 2.0t vm.2003
Vastaa Viestiin