T8 softaaminen / T8suite
Re: T8 softaaminen / T8suite
http://kuvaton.com/k/yjjn.jpg
Tämmöisellä mennään nyt, jos nostaa vielä vääntöpyyntejä tuolta MaxEngineTab2 kartasta, niin tulee sinisiä tickejä airmass result vieweriin ja mennään ilmeisesti MaxAirmass karttaa vasten. Minkäverran ilmamassaa tuosta uskaltaa vakioraudalla ottaa? Onko oikea tie jatkoon nostaa hieman tuota MaxAirmass -kartan oikeassa reunassa olevaa saraketta?
Tämmöisellä mennään nyt, jos nostaa vielä vääntöpyyntejä tuolta MaxEngineTab2 kartasta, niin tulee sinisiä tickejä airmass result vieweriin ja mennään ilmeisesti MaxAirmass karttaa vasten. Minkäverran ilmamassaa tuosta uskaltaa vakioraudalla ottaa? Onko oikea tie jatkoon nostaa hieman tuota MaxAirmass -kartan oikeassa reunassa olevaa saraketta?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: T8 softaaminen / T8suite
Ostimpa klubiautosta tommosen käytetyn t8 ecun,(ompahan alkuperäinen varalla ainakin ) niin saako jostain siihen käypäsiä liittimiä? tai mikä on niiden osanumero? 64 pinniä tuossa näyttäisi olevan, mutta epc antaa kaksi vaihoehtoa. Miten tuon liittäminen läppäriin tapahtuu, kun tuo on irroitettu autosta? tuossa latailin nuo t8 suite ja can flasher ohjelmat ja kirjauduin tuolle trionictuning sivulle Minulta löytyy tuommoinen elm 327 adapteri jolla olen vikakoodit lukenut. voiko sitä hyödyntää jotenkin? Tuossa can flasherissä on valittavana adapteri tyypiksi elm 327 eli pääsisikö obd2 pistokkeesta suoraan tuolla sisään?
edit. joo tuo lawicel täytyy olla. ei toimi tuo elm. täytyy tuota pinnijärjestystä katsella Wissistä
edit. joo tuo lawicel täytyy olla. ei toimi tuo elm. täytyy tuota pinnijärjestystä katsella Wissistä
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: T8 softaaminen / T8suite
Pinnijärjestys selviää helposti T8-manuaalista. Jos ecu on autossa kiinni, niin obd-portin kautta pääsee käsiks. Työpöydällä tartteet sitte virrat, maat ja can-piuhat siihen toiseen liittimeen sekä tietty tietsikalle esim. canusb.
Re: T8 softaaminen / T8suite
Joo löysinkin nuo pinnit ja olin tekemässä tuommosta omaa virtalähde kytkentää, mutta joku onkin semmosen tehny jo malliksi Jos nyt oon ymmärtäny oikein, niin tuossahan ei tarvita kun tuo A liitin jos haluan sen jostain purkuautosta vaikka laittaa? tai sitten irralliset liittimet vaan noihin tiettyihin pinneihin.
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: T8 softaaminen / T8suite
Jep, sillä yhellä liittimellä pärjää. Virtalähteeks käy hyvin esim. joku läppärin 15-16V laturi.
Re: T8 softaaminen / T8suite
Kävimpä huvikseni marmorilta kyselemässä hintaa ko liittimelle. 320e ja jenkkilässä 50dollaria. Boschin osahan tuo on, että sen numerolla saa varmaan myös nuita jostain.
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: T8 softaaminen / T8suite
Rakentelin jossain vaiheessa kevyen johtosarjan helpottamaan "pöydällä softausta". Tarvikkeina johtojen lisäksi: virtalähteen banaanit, CAN-USB:lle D9-liitin ja ECU:n päähän Harwin-liitin (jako on juuri oikea):
Johdoissa näkyy lisänä pienet hauenleuat, jotka olivat käytössä alkuperäisessä versiossa ennen kuin keksin käyttää Harwineita...
Tällä johtosarjalle ei hirveästi hintaa kerry ja on varsin helppokäyttöinen.
Johdoissa näkyy lisänä pienet hauenleuat, jotka olivat käytössä alkuperäisessä versiossa ennen kuin keksin käyttää Harwineita...
Tällä johtosarjalle ei hirveästi hintaa kerry ja on varsin helppokäyttöinen.
Saabiton Saabisti
Re: T8 softaaminen / T8suite
Vastaavia irtoliittimiä tilasin vekoy:lta juuri sulla on joku hieno säädettävä virtalähde?
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: T8 softaaminen / T8suite
Oman säädettävän virtalähteen tein läppärin laturista ja parcton säädettävästä regulaattorista (rakennussarja). Lisäksi toki katkaisija, volttimittari ja sulake.
http://www.partco.biz/verkkokauppa/prod ... s_id=14649
Ja koko komeuden pakkasin AINO-jäätelörasiaan.
-Sami
http://www.partco.biz/verkkokauppa/prod ... s_id=14649
Ja koko komeuden pakkasin AINO-jäätelörasiaan.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: T8 softaaminen / T8suite
Täs on meikäläisen setti työpöytäohjelmointiin (BDM-räkki ei näy kuvassa):
http://karg.free-b.info/saab/Trionic.JPG
Noita liittimiä kantsii kysellä johtoineen joltain, joka purkaa autoja. Tyrmistyin kans aikoinaan ton T8-liittimen marmorihintaa. Pinnitkin tais olla pari euroa/kpl Ko. IBM-virtalähde on osoittautunu varsin päteväks. Se tarjoilee erittäin vakaan 16V-jännitteen.
T8-hommat kyl onneks hoituu melkein täysin OBD-portin kautta.
http://karg.free-b.info/saab/Trionic.JPG
Noita liittimiä kantsii kysellä johtoineen joltain, joka purkaa autoja. Tyrmistyin kans aikoinaan ton T8-liittimen marmorihintaa. Pinnitkin tais olla pari euroa/kpl Ko. IBM-virtalähde on osoittautunu varsin päteväks. Se tarjoilee erittäin vakaan 16V-jännitteen.
T8-hommat kyl onneks hoituu melkein täysin OBD-portin kautta.
Re: T8 softaaminen / T8suite
Oma virtalähde torni-pc:n powerista rakennettu... ...ollut toimiva ratkaisu T7- ja T8-purkkien kanssa.
Saabiton Saabisti
Re: T8 softaaminen / T8suite
^ok. Mietin vaan kun on tommoset banaani liittimet, että onko sulla semmonen laboratoriovirtalähde Hienoja rakennelmia
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: T8 softaaminen / T8suite
EDITED: ÄLÄ SEURAA TÄTÄ OHJETTA, vaan yllä olevaa:KAPU2 kirjoitti:Ennen kuin alan tuota johtoa turaamaan, niin varmistan että riittääkö nimenomaan kaksi johtoa?suorsa kirjoitti:Useimmat ovat itse (itseni mukaanlukien) tehneet tuon adapterin. Kaksi liitintä ja pari piuha ei vaadi edes kummoista osaamista.
OBDII 6 -> DB9 7 (CAN BUS High)
OBDII 14 -> DB9 2 (CAN BUS Low)
http://www.obd2plugs.com/uploadfile/201 ... 233930.jpg
OBD2 (6) -> DB9 (3)
OBD2 (14) -> DB9 (5)
CAN Flasher softa ja CANUSB eivät saa yhteyttä ECU:un, T8. B207L, Biopower, jossa vm. 2007 ECU. Koitin lukea ecun tietoja:
Read ECU info:
- CANUSB valot ei pala, ajoittan välkyttää punaista
- CAN Flasheriin ei ilmesty mitään tietoa, vain tyhjiä rivejä
https://www.dropbox.com/s/0xc6e2347zad1 ... o.jpg?dl=0
Jos tuo "Disable connection check" täppä on pois päältä, ei CAN Flasher suorita mitään. Tulee vain tämä tieto:
"Open called in Trionic8"
"Open failed in Trionic8"
"Connection closed"
Viimeksi muokannut jusahh, Pe Loka 31, 2014 19:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX: 9³SS BioPower
Re: T8 softaaminen / T8suite
Ei ole väärin ensimmäisessä viestissä, Lawicel CANUSB pinout on tämä: http://www.can232.com/wp-content/upload ... CiA102.gif
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: T8 softaaminen / T8suite
Kiitos, korjasin tuohon viestiin omat sekoiluni, jottei kukaan vain käytä sitä tietoa. Äkkiä kolvin ääreen ja sillähän se homma saatiin kuntoon.
Jännää on se, ettei autoni suostu softautumaan CAN Flasherin tuolla flash ECU-komennolla. Aina tulee "erease failed" ja koko purkki jumiin. Sitten RECOVER ECU:n kautta sama softa sisään. Virrat on oltava ON-asennossa.
Jännää on se, ettei autoni suostu softautumaan CAN Flasherin tuolla flash ECU-komennolla. Aina tulee "erease failed" ja koko purkki jumiin. Sitten RECOVER ECU:n kautta sama softa sisään. Virrat on oltava ON-asennossa.
EX: 9³SS BioPower