Mitä eroa ei-aeron ja aeron sport takavaimentimella, jossa molemmissa takavasemmalla tuplapiiput?
kts esim http://www.partsforsaabs.com/index.php? ... 04_278_174
onko aerossa paksumpi putkisto, polttoainetankin koko vai mikä tekee vaimentimista eri osat?
Käykö jompi kumpi mitenkään turailematta eli normaalisti 2006 1.8t autoon, jossa alunperin putken päät helman alla piilossa, tietysti yhdessä aeron takahelman kanssa?
sport takavaimennin
sport takavaimennin
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Re: sport takavaimennin
Ainakin 2.0t Vectorissa ja 2.0T Aerossa on putken halkaisijat eri, 2,25" tais olla Vectorissa ja Aerossa 2,5". Vai oliko 58mm ja 60mm putkenhalkaisijat.
Voi myös olla, että non-Aero vaimentajassa on nuo ulostulopäät alempana, kun niiden pitää päästä helman alta ulos. Vanhemmissa Vectoreissa/Lineareissa ei ole helmassa aukkoa ulostuloille.
Voi myös olla, että non-Aero vaimentajassa on nuo ulostulopäät alempana, kun niiden pitää päästä helman alta ulos. Vanhemmissa Vectoreissa/Lineareissa ei ole helmassa aukkoa ulostuloille.
EX: 9³SS BioPower
Re: sport takavaimennin
Saaks näitä tarvikkeena jostain? Ei näy esim motonetin valikoimassa.
Vai millä osalla 2.0T orkkissaabistit vaihtaa mädäntyneen takavaimentimensa, vai ihan vaan avaimetkäteenperiaatteella marmorihuollon kautta?
Vai millä osalla 2.0T orkkissaabistit vaihtaa mädäntyneen takavaimentimensa, vai ihan vaan avaimetkäteenperiaatteella marmorihuollon kautta?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Re: sport takavaimennin
Tota kattelin myös, mutta hämää nyt nuo 1.8t / 2.0t sekä aeroon tähdätyt twin tail pipe mallit, joita on eri osanumerolla, kuten tuossa aiemmin kesällä ylempänä kirjottelin.
Mainoskuvissa kaikki on samannäkösiä ja sitten kuvakulmat on silleen sopivasti ettei ulostulojen kulmaa tai sisäänmenoreiän halkaisijaa voi vertailla eri osanumeroiden kanssa.
Tollaselle olis nyt tarve aeron takahelmalla varustettuun 1.8t karvalakkilineariin, jossa kuskin penkin keinonahkaosa hajoaa kuskin puolelta...
Tottakai minkä tahansa kaikista vaihtoehdoista siinne saa, mutta lähinnä vain bolt-on asennus kiinnostaa silleen että nykyinen orkkisputki sopii turailematta sisään ja röörit tulee myös asianmukaisesti kauniisti ulos.
Aeron / B207R:n vaimennin olis puskurin puolesta muuten selkee valinta, mutta taitaa putken halkaisija olla aerossa suurempi, niin ei ilmeisesti sovi sisäänmenon puolesta.
Josko jollain olis ihan käytännön kokemusta näistä
tuolla niitä on rivissä http://www.saabdirectonline.com/Exhausts-Turbos
Mainoskuvissa kaikki on samannäkösiä ja sitten kuvakulmat on silleen sopivasti ettei ulostulojen kulmaa tai sisäänmenoreiän halkaisijaa voi vertailla eri osanumeroiden kanssa.
Tollaselle olis nyt tarve aeron takahelmalla varustettuun 1.8t karvalakkilineariin, jossa kuskin penkin keinonahkaosa hajoaa kuskin puolelta...
Tottakai minkä tahansa kaikista vaihtoehdoista siinne saa, mutta lähinnä vain bolt-on asennus kiinnostaa silleen että nykyinen orkkisputki sopii turailematta sisään ja röörit tulee myös asianmukaisesti kauniisti ulos.
Aeron / B207R:n vaimennin olis puskurin puolesta muuten selkee valinta, mutta taitaa putken halkaisija olla aerossa suurempi, niin ei ilmeisesti sovi sisäänmenon puolesta.
Josko jollain olis ihan käytännön kokemusta näistä
tuolla niitä on rivissä http://www.saabdirectonline.com/Exhausts-Turbos
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Re: sport takavaimennin
Erikokoinen putki on kyllä aerossa ja linearissa. Muutama milli taitaa halkaisijassa olla eroa.
Tuossa aeron normaalissa vaimentajassa tekee putket sellaisen loivan mutkan, mutta sellaista ei tuossa 1.8t/2.0t putkessa ole.
Tuossa aeron normaalissa vaimentajassa tekee putket sellaisen loivan mutkan, mutta sellaista ei tuossa 1.8t/2.0t putkessa ole.
Re: sport takavaimennin
Siltä tuo näyttäis ja siinä erilaisessa mutkassa 2.0T sport vaimentimen ulostulo on kurkittava ulos eri kohdasta kuin 1.8t ja 2.0t sport vaimentimissa, mikä on vähä outoa. Ehkä non aeron helmaan tarvittava reikä on parempi leikata hieman toiseen kohtaan kuin missä reikä on tehtaan tekemässä aero-helmassa tms
Näiden mutuilujen pohjalta viisainta sitten valita tuo 2.0T autoon tarkoitettu vaimennin niin ainaki ulkonäkö täsmää aero-helman kanssa, mikä tässä onkin pääpointtina eikä virtausominaisuudet tai muut, joita joku universal tyyppinen vaihtoehto vois tarjota. Toinen pää tarvii vaan sitten turaamista.
Näiden mutuilujen pohjalta viisainta sitten valita tuo 2.0T autoon tarkoitettu vaimennin niin ainaki ulkonäkö täsmää aero-helman kanssa, mikä tässä onkin pääpointtina eikä virtausominaisuudet tai muut, joita joku universal tyyppinen vaihtoehto vois tarjota. Toinen pää tarvii vaan sitten turaamista.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429