2007 9-3 1,8Turbo huollon tarpeessa

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
linesix
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Su Loka 14, 2007 16:01
Paikkakunta: Lahti&Hollola

2007 9-3 1,8Turbo huollon tarpeessa

Viesti Kirjoittaja linesix »

140tkm ajettu -07 9-3 SS 1,8Turbo. Mitähän tuohon olisi syytä tehdä huoltoa kun on ollut hieman heikolla hoidolla. Moottoriöljyjä vain vaihdeltu.
Ilmeisesti on ketjukone tämä moottori ??

Yritin käyttää hakua mutta ei oikein löytynyt. Saisi olla joku lukittu FAQ alue normi ylläpitohoidolle eri malleihin.
Isosceles
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2011 20:31
Paikkakunta: Lahti

Re: 2007 9-3 1,8Turbo huollon tarpeessa

Viesti Kirjoittaja Isosceles »

Ketjukone kyllä. Eikö löydy huoltovihkoa. Sieltähän voi jotain katsella mitä milloinki pitäisi vaihdella. Varmaan lähtä perusjutuista kabiinin filtteristä sekä moottorin. Tulpat ja käyttöhihna jos ei ole vaihdettu. Jos automaatti niin siihen öljyjen vaihto. Käsittääkseni jarru/jäähynesteet on auton elinkaaren kestäviä.
ex: 9-3 1.8t Vector
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Re: 2007 9-3 1,8Turbo huollon tarpeessa

Viesti Kirjoittaja 900i »

Jarruneste kerää itseensä kosteutta koska on hydroskooppista. Ne pitäisi vaihtaa 2vuoden välein.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
linesix
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Su Loka 14, 2007 16:01
Paikkakunta: Lahti&Hollola

Re: 2007 9-3 1,8Turbo huollon tarpeessa

Viesti Kirjoittaja linesix »

Kiitoksia vastaamisesta. Huoltovihko hukassa. Jarrunesteet tosiaan on joka autossa vaihdettava tuon veden muodostumisen vuoksi. En vaan ole perillä noiden kynttilöiden nykyisistä vaihtoväleistä kun on pitkään tullut pelattua vain dieseleiden kanssa.

Saabikin on merkkinä mulle hieman eksoottinen. Ajattelin vain kysellä siksi että jos on jotain erityisen poikkeavaa hommaa huollon yhteydessä koska tarkoitus on siitä selvitä itse :-)
Isosceles
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2011 20:31
Paikkakunta: Lahti

Re: 2007 9-3 1,8Turbo huollon tarpeessa

Viesti Kirjoittaja Isosceles »

Jaa mitäköhän höpäjänny noista jarrunesteistä, itekki vaihdatellu niitä. Varmaan lämpö pehmittäny päätä..
ex: 9-3 1.8t Vector
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: 2007 9-3 1,8Turbo huollon tarpeessa

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Laatikkoöljyt myös, vaikka olisi manuaali. Ei kuulu huolto-ohjelmaan, koska öljyt kestävät laatikon eliniän :)
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2160
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: 2007 9-3 1,8Turbo huollon tarpeessa

Viesti Kirjoittaja anv »

Mulla samanlainen paitsi SC. Jos vakio, kynttilöiden vaihtoväli on 120tkm. Elikäs jos on ollut huonolla huollolla lienevät vielä alkuperäiset .
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
aero
-
Viestit: 8688
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 2007 9-3 1,8Turbo huollon tarpeessa

Viesti Kirjoittaja aero »

KAPU2 kirjoitti:Laatikkoöljyt myös, vaikka olisi manuaali. Ei kuulu huolto-ohjelmaan, koska laatikko kestää öljyjen eliniän :)
There, I fixed that for ya.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
linesix
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Su Loka 14, 2007 16:01
Paikkakunta: Lahti&Hollola

Re: 2007 9-3 1,8Turbo huollon tarpeessa

Viesti Kirjoittaja linesix »

anv kirjoitti:Mulla samanlainen paitsi SC. Jos vakio, kynttilöiden vaihtoväli on 120tkm. Elikäs jos on ollut huonolla huollolla lienevät vielä alkuperäiset .
Kiitos.

Pitääpä vielä hetki odotella ennen kuin tulpat ostetaan, jos samalla sais re85 muutoksen ;-)
Vastaa Viestiin