Engine malfunction

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
jussijokinen
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 23:30
Paikkakunta: Valkeakoski

Engine malfunction

Viesti Kirjoittaja jussijokinen »

mitähän moinen mahtaa tarkoittaa käytännössä? kaverin saabbi heittää välil tollasta herjaa, ja kaikki tehot lähes katoaa? Kyseessä on siis softattu re85 versio? nyt ajettu bensalla ja tuollaista välillä herjaa?
Saabismi- Sairaus johon ei saa KELA-kortilla alennusta.
Jäsen 2953 Saab 9-3 SE 2.0t BSR steg 1 -01
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Engine malfunction

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Kannattaisi varmaan kertoa mikä moottori autossa on, niin saisi tätä parempia vastauksia? Toki siellä varmaan b207 on mutta silti..
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Engine malfunction

Viesti Kirjoittaja karg »

Tosta varmaan jää vikakoodi muistiin, eli vois kannatta hakeutua esim. Tech2 -jampan luokse koodien lukuun.
jussijokinen
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 23:30
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Engine malfunction

Viesti Kirjoittaja jussijokinen »

Auton malli 9-3 5D wagon 2.0 Automatic.
Moottori oletettavasti juuri tuo 207b. (en pääse juuri nyt tarkistaan)
Vika ilmeni ensimmäistä kertaa nii, että oli ajettu viinaksilla pitemmän aikaa, ja sit 98 tankkiin.

Rupesi kuulemma toimimaan noin 50-100km jälkeen.
Auto on toiminut nyt vallan mainiosti useamman viikon, ja olikin käynyt vähän kokeileen, että onko nyt kaikki kunnossa? 8)

Sit kunnon revityksen jälkeen oli taas antanut saman vian ja tehot katosi.

Olin itse ensimmäisellä kerralla kyydissä, kun tehot oli kateissa. Auto kesti kiihtyä 0-80kmh varmaan 30 sek. "Lappu" lattiaan, eikä juuri mitään tapahdu?
Eihän tässä muuten mitään, mutta ollaan hehkutettu noita saabbeja sen verran, että meni sit sellaisen hankkimaan, kun on kuulemma mahti auto. :?
Saabismi- Sairaus johon ei saa KELA-kortilla alennusta.
Jäsen 2953 Saab 9-3 SE 2.0t BSR steg 1 -01
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: Engine malfunction

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Tuo hyytyminen johtuu siitä että järjestelmä menee vikatilaan ja rajoittaa tehoja. Aloita sillä vikakoodien luvulla niin pääset eteenpän.
jussijokinen
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 23:30
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Engine malfunction

Viesti Kirjoittaja jussijokinen »

Ei ainakaan perus ELM327 testeri löytäny mitään vikakoodia. Ehkä se on noitten tech-miesten heiniä :P
Saabismi- Sairaus johon ei saa KELA-kortilla alennusta.
Jäsen 2953 Saab 9-3 SE 2.0t BSR steg 1 -01
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: Engine malfunction

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Juu, kyllä Tech näyttää jos siellä jotain on ja varmaan on kun kerran vikatilaan menee.
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Re: Engine malfunction

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

jussijokinen kirjoitti: Eihän tässä muuten mitään, mutta ollaan hehkutettu noita saabbeja sen verran, että meni sit sellaisen hankkimaan, kun on kuulemma mahti auto. :?
Kaverillesi paljastui vaan ng 9-3:n todellinen laatu nopeasti.. OP-com käy myös hyvin vikakoodien lukemiseen.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
pullakuski
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: Ke Marras 21, 2012 20:23
Paikkakunta: Vantaa

Re: Engine malfunction

Viesti Kirjoittaja pullakuski »

Moi.
Itsellä on tämän vuoden puolella riivannut vikakoodi P0244. Eli hukkaportin magneettiventtiili. K.o. osan vaihdoin viime vuonna.. Nyt vaan alkaa toimimaan normaalisti, jos käyttää virrat pois (riittää auton sammutus, eitarvitse akkua irroittaa).
K.o. vika sattuu vain silloin tällöin, 3-4 kertaa tänä vuonna. Kun vika on päällä ei ahda kuin perus paineet a.k.a ei liiku kunnolla.
Tuon koodin saa ulos jopa tuolla biltema/motonet -pro vikalukijalla.
9-3 ss Aero FF -03
#5802
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Vs: Engine malfunction

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

pullakuski kirjoitti:Moi.
Itsellä on tämän vuoden puolella riivannut vikakoodi P0244. Eli hukkaportin magneettiventtiili. K.o. osan vaihdoin viime vuonna.. Nyt vaan alkaa toimimaan normaalisti, jos käyttää virrat pois (riittää auton sammutus, eitarvitse akkua irroittaa).
K.o. vika sattuu vain silloin tällöin, 3-4 kertaa tänä vuonna. Kun vika on päällä ei ahda kuin perus paineet a.k.a ei liiku kunnolla.
Tuon koodin saa ulos jopa tuolla biltema/motonet -pro vikalukijalla.
Onko täysin "vakio" Aero? En nyt muista tuota vikakoodia, mutta yksi mikä viittaas magneettiventtiiliin ja meni limppiin johtui -03 Aeroissa tehtaan softassa olevasta virheestä. Originaalisoftan päivitys uudempaan versioon niin vika poistuu. Ja oireet oli juirikin silloin tällöin kunnon kiihdytyksessä ahdot piikkas sen verran että menee limppiin.

Tämä arvelu, jos vielä kerran uuden magneettiventtiilinkin jälkeen sohlaa.

Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
pullakuski
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: Ke Marras 21, 2012 20:23
Paikkakunta: Vantaa

Re: Engine malfunction

Viesti Kirjoittaja pullakuski »

Moi.
Ei ole vakio, sisässä `kargin` stage1.
9-3 ss Aero FF -03
#5802
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Engine malfunction

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Ok. No sitten ei varmaan liity tuohon pohjasoftan ongelmaan.

Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Vastaa Viestiin