Öljyvuoto 1,9 TTiD

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Jonestone
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: To Elo 30, 2012 13:16
Paikkakunta: Lappeenranta

Öljyvuoto 1,9 TTiD

Viesti Kirjoittaja Jonestone »

Öljyvuoto konehuoneessa pelkääjän puolella. Ei kuitenkaan niin suuri, että mittatikussa sen huomaisi. Ennenkuin päästään paremmin tutkimaan, niin mistähän voisi vuotaa? Suodattimen kotelo tuli ensiksi mieleen, mutta se oli suht kuiva. Siitä alaspäin aina pohjapanssariin oli aika kosteaa. Pyörivä vetoakseli tietysti roiskuttaa/levittää pientäkin öljymäärää. Onko öljynsuodatinkotelon luonna muita mahdollisia vuotopaikkoja? Autossahan on ollut tässä reilun kuukauden sisällä DPF:n tukkeutumista ja ylimmän turboletkun halkeamista. Voiko nämä liittyä samaan asiaan?
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: Öljyvuoto 1,9 TTiD

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Katsoppa ettei ohjaustehostimen säiliö ole tulvinut, löytyy siitä rintapellistä, harmaan valkoinen säiliö. Toinen mikä kannattaa katsoa on öljypaineanturi.
Jonestone
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: To Elo 30, 2012 13:16
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Öljyvuoto 1,9 TTiD

Viesti Kirjoittaja Jonestone »

Tehostimen säiliö on ok! Mistähän päin konehuonetta tuota öljynpaineanturia kannattaisi etsiä? Ilmeisesti kuitenkin apukuskin puolelta. Onnistuuko sen vaihto "tee se itse mieheltä"? Nyt kun tarkemin ajattelen niin öljynpaineen merkkivalo jää käynnistäesä palamaan n. sekunniksi.
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
Jonestone
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: To Elo 30, 2012 13:16
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Öljyvuoto 1,9 TTiD

Viesti Kirjoittaja Jonestone »

Voi perk#*#! :evil: Näyttäis kuitenkin vuotavan suodatinkotelon alta. Kevät-talvella vaihdettu öljyt, suodatin ja tiiviste. Oma moka (suodatinkannen kiristys) tai neobrossin o-rengas antautunut. Epäilen jälkimmäistä, koska vuoto alkanut vasta nyt
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
Jonestone
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: To Elo 30, 2012 13:16
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Öljyvuoto 1,9 TTiD

Viesti Kirjoittaja Jonestone »

Vuoto loppui, kun uudet öljyt ja alkuperäinen suodatin+o-rengas vaihdettu. Neobrossin huoltosarjan mukana tullut suodatinkotelon o-rengas oli kovettunut ja kutistunut vaihtokuntoon alle puolessa vuodessa.
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
Vastaa Viestiin