B207E/L vs B207R

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 516
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

B207E/L vs B207R

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

Onko noissa merkittävä ero männissä ja veiveissä?

Ajattelin josko ostaisi uuden/käytetyn koneen ja alkaisi kasaamaan viritettyä settiä. Mutta tarkoitus kuitenkin sisuskalut pitää vakiona.

Vai kannattaako suoraan L/E ja takomännät jne?

Tehotavoite 330+
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: B207E/L vs B207R

Viesti Kirjoittaja karg »

B207R sisältää hiukan kireämmät nokat, ei muuta.
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: B207E/L vs B207R

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Laita yv:tä nimimerkille Nappe niin kertoo mitä täytyy vaihtaa sisälle. Nuo männät nyt kai ainakin menee vaihtoon tuolla tehotavoitteella.

Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 516
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: B207E/L vs B207R

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

karg kirjoitti:B207R sisältää hiukan kireämmät nokat, ei muuta.
Käsittääkseni männille ja veiveille kuitenkin eri osakoodit?
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: B207E/L vs B207R

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Männissä sitten varmaan Aero-lisä hinnassa :) Mitä ite kuullu niin samoilla linjoilla kargin kanssa, että nokat vain erona.

Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: B207E/L vs B207R

Viesti Kirjoittaja karg »

lentäväsaabisti kirjoitti:
karg kirjoitti:B207R sisältää hiukan kireämmät nokat, ei muuta.
Käsittääkseni männille ja veiveille kuitenkin eri osakoodit?
Oikeassa oot. Männille ja männän renkaille on eri osanumerot B207E/L vs. B207R. Mitä lie käytännön eroa noilla sitten onkaan, EPC ei kerro.
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 516
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: B207E/L vs B207R

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

The biggest increase in power is gained by the addition of the larger Mitsubishi MHI TDO4L-14T turbocharger with 0.3 boost and 2.5mm waste-gate pre-tension. The more standard versions make use the smaller Garrett GT 2052 blower. To compensate for the increase in fuel/air charges the flow capacity of the injectors were increased from 134ml to 176ml.

Uprated pistons and rings are oil-cooled from below by spray nozzles. Made from light alloy and tin coated, they're fitted with two compression rings — the lower one being phosphate coated, and the other a oil nitro-hardened scraper ring.

Naturally, the camshaft profiles were revised to assist the increased breathing capacity of the turbo. Although cam lift remains the same on both inlet and exhaust, the breathing cycles have been altered. Even though the Aero's inlet cam duration is the same (235 degrees) as on the standard engines the overlaps differ.

The biggest change is on the exhaust cam with its 240-degree duration — 10 more than the standard version to help expel the higher volumes of waste gasses.

With far more airflow through the system, the air cleaner box' lower-section intake pipes are coarser, in order to reduce the restriction losses on the inlet side of the engine. Naturally for the increase in exhaust gas flow an improved exhaust system is fitted with better backpressure and larger pipe dimensions. Then to take care of the new settings the software engine-controls are upgraded with the Trionic T8 module.

The all-aluminium engine is a basic 4-cylinder with DOHC 16-valve cross-flow layout. The inlet valves are steel with chromium-plated stems while the exhaust valves are sodium filled, which assist in dissipating 50 percent of the heat through the valve stem and away from the valve head to the stem.

An interesting aside of these valves is the warning by Saab that when scrapping them a cavity should be cut in the stems to avoid the risk of explosion under certain conditions.
Tommonen löyty internetin syövereistä. Täytyy Nappeen ottaa yveetä jossain vaiheessa.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Vastaa Viestiin