MY08-> Varustelueroista

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: MY08-> Varustelueroista

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Jossain varmaan mainittukin, mutta onko nuo rattiläpyskät olleet valinnainen varuste aikanaan ja tuliko ne jossain vaiheessa automaattisesti mukaan, vai miten se meni.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5170
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: MY08-> Varustelueroista

Viesti Kirjoittaja Risto »

apu,apupoika kirjoitti:Jossain varmaan mainittukin, mutta onko nuo rattiläpyskät olleet valinnainen varuste aikanaan ja tuliko ne jossain vaiheessa automaattisesti mukaan, vai miten se meni.
Pitihän se alentua katsomaan käyttöohjeesta:
Kuva

Kuva

Tähän mennessä olen nähnyt vain noita "tiettyjä versiota", joten yhdistelmä entisessä Neuvostoliitossa myytävänä oleva auto ja airbagin vierestä puuttuvat osat herättivät epäilyt.
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 516
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vs: MY08-> Varustelueroista

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

Tobbana kirjoitti: Sitten jos virikärpäsen puremaa ajattelee, niin 1.8t:n kytkin on heikoin lenkki. Siitä löytyykin paljon juttua, että mitä sinne tilalle kannattaa laittaa. 1.8t myös ainoa josta puuttuu ns. turbomittari.
Mitä eroa 1.8t ja 2.0t kytkimillä on 6-vaihteisessa lootassa? Oma ainakin kestänyt stage1:en hyvin.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5255
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: MY08-> Varustelueroista

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

6-vaihteinen tullut näköjään tarjolle myös 1.8t:n kaveriksi 2007, joten siinä on jytäkämpi kytkin valmiiksi. 5-vaihteinen on edelleen sillä rimpulalla kytkimellä, jolloin viritellessä täytyy joko rajoittaa vääntöä tai varautua kytkinremppaan.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Pirttta
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Pe Loka 29, 2004 23:23

Re: MY08-> Varustelueroista

Viesti Kirjoittaja Pirttta »

6-vaihteisen kytkin yhtä heikko, ei kestä tehoja, omassa nostettiin 175 hv-> jonkin verran ylöspäin, niin alkoi lipsuu ja oli kamalan näköinen vaihtipyörä ja painelevy. Nyt on R207 moottorin 15% vahvistettu paketti sisässä ja kaikki Ok ainakin nyt.
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5255
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: MY08-> Varustelueroista

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Teho ei kytkintä tapa vaan vääntö. Paljonkos tuolla hajonneella kytkimellä oli ajettu ja millaisessa käytössä?

Edellisessä kolkissa (2.0t BP M6) antautui alkuperäinen kytkin (sama kuin B207R) vähän reilu 100tkm ajettuna liki heti softauksen jälkeen. En kuitenkaan sitä laita softauksen syyksi, vaan kun saatiin aski irti, niin näki selvästi, että koko paketti saanut lämpöä ja paljon. Minua edeltänyt omistaja vanha herra, joka todennäköisesti stemmannut vauhdin kytkimellä. Uudet samanlaiset rojut sisään ja hoi kun tarraa hyvin.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

MY08-> Varustelueroista

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Nyt kun tarjonnan puutteesta johtuen mielenkiinto kääntyy tuonne nokimaailmaan, niin lisää kysymyksiä:
- Onko kaikissa Suomeen alunperin rekisteröidyissä diesel-Saabeissa vakiovarusteena Eber? Ohjekirja kertoo, että "tietyillä markkina-alueilla" ja sidiä pläräämällä (virrat ja avain pois koneen sammuttua) pääsin vain valikkoon "Park heater" enkä mihinkään muualle.
- Lohkolämmitintä noissa ei taida vakiona olla?
- Millä kilometreillä kytkimet alkavat jostain 1,9TiDSeistä antautua?

Siinäpä ne tärkeimmät. Tässä on nyt kolme autoa kiikarissa, kun se Seinäjoen punainen bensa-automaatti meni nopeammin kuin ehdin edes reagoida...
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: MY08-> Varustelueroista

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kaikissa pohjoismaissa on ollut eberi vakiona. Park heater = eberi. Ei ole lohkolämmitintä. Kytkin sinänsä kestää varmaan 400tkm, mutta kaksoismassa saattaa hajota jo 100-200tkm tienoilla. Huomaa kyllä jos kolkottaa kytkimen kytkentäkohdassa ja kylmänä tyhjäkäynnillä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 516
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: MY08-> Varustelueroista

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

Pirttta kirjoitti:6-vaihteisen kytkin yhtä heikko, ei kestä tehoja, omassa nostettiin 175 hv-> jonkin verran ylöspäin, niin alkoi lipsuu ja oli kamalan näköinen vaihtipyörä ja painelevy. Nyt on R207 moottorin 15% vahvistettu paketti sisässä ja kaikki Ok ainakin nyt.
Itse oon ajellu nyt vakiokytkimellä e85 stage1:en kanssa ongelmitta n. 50tkm, ja aika rääkkiä on saanu, muttei vielä kyllä lipsu yhtään.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: MY08-> Varustelueroista

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Yksilökohtaista tuntuu olevan tuo 6-vaihteisen kytkimen kesto. Muutamassa autossa on lipsunut jo stg1 e85 väännöillä, toiset kestää hyvin. Saattaa liittyä SAC-systeemiinkin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: MY08-> Varustelueroista

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Auttanee jonkun verran jos säälii vähän ja ei ihan jatkuvasti lappu lattiassa lähde kutosella ja vitosellakaan kiihdyttämään sieltä parin tuhannen kierroksen nurkilta.
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: MY08-> Varustelueroista

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Sitten niistä penkeistä:
Jos alunperin listalta on valittu ne "hinnat alkaen" -penkit manuaalisäädöillä, niin onko ne kuinka helposti vaihdettavissa sähköisiin? Eli löytyykö autosta johtosarjat valmiiksi eikä tarvitse lisäillä mitään ylimääräistä, vaan:
1) vanhat pois
2) uudet tilalle
3) johdot kiinni

Vai meneekö vaikeamman kautta?
jann3
"Turbo"
Viestit: 205
Liittynyt: Su Heinä 21, 2013 11:51

Re: MY08-> Varustelueroista

Viesti Kirjoittaja jann3 »

Niin, itsellä -08 "hinnat alkaen" malli.
Cruise, Automaatti ilmastointi, sadetunnistin, sähköpenkit, "lohkolämppäri".
Automaattivaihteet kun vielä ois ja snadisti paremmat jakkarat.

Stage 1 laitettu ja väännöt rajoitettu ettei käy kytkimelle huonosti.
9-3 SS 1.8t -08 Stage 1
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: MY08-> Varustelueroista

Viesti Kirjoittaja patu »

Mitenhän mahtaa olla kytkimen laita 6vaihteisessa biopowerissa? Tehonlisäys mielessä...
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Pirttta
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Pe Loka 29, 2004 23:23

Re: MY08-> Varustelueroista

Viesti Kirjoittaja Pirttta »

Minulla on aito BioPower, lue tuolta aikaisemmista viesteistä.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Vastaa Viestiin