MY08-> Varustelueroista
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: MY08-> Varustelueroista
Jossain varmaan mainittukin, mutta onko nuo rattiläpyskät olleet valinnainen varuste aikanaan ja tuliko ne jossain vaiheessa automaattisesti mukaan, vai miten se meni.
Re: MY08-> Varustelueroista
Pitihän se alentua katsomaan käyttöohjeesta:apu,apupoika kirjoitti:Jossain varmaan mainittukin, mutta onko nuo rattiläpyskät olleet valinnainen varuste aikanaan ja tuliko ne jossain vaiheessa automaattisesti mukaan, vai miten se meni.
Tähän mennessä olen nähnyt vain noita "tiettyjä versiota", joten yhdistelmä entisessä Neuvostoliitossa myytävänä oleva auto ja airbagin vierestä puuttuvat osat herättivät epäilyt.
-
- "Viggen"
- Viestit: 516
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Vs: MY08-> Varustelueroista
Mitä eroa 1.8t ja 2.0t kytkimillä on 6-vaihteisessa lootassa? Oma ainakin kestänyt stage1:en hyvin.Tobbana kirjoitti: Sitten jos virikärpäsen puremaa ajattelee, niin 1.8t:n kytkin on heikoin lenkki. Siitä löytyykin paljon juttua, että mitä sinne tilalle kannattaa laittaa. 1.8t myös ainoa josta puuttuu ns. turbomittari.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: MY08-> Varustelueroista
6-vaihteinen tullut näköjään tarjolle myös 1.8t:n kaveriksi 2007, joten siinä on jytäkämpi kytkin valmiiksi. 5-vaihteinen on edelleen sillä rimpulalla kytkimellä, jolloin viritellessä täytyy joko rajoittaa vääntöä tai varautua kytkinremppaan.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: MY08-> Varustelueroista
6-vaihteisen kytkin yhtä heikko, ei kestä tehoja, omassa nostettiin 175 hv-> jonkin verran ylöspäin, niin alkoi lipsuu ja oli kamalan näköinen vaihtipyörä ja painelevy. Nyt on R207 moottorin 15% vahvistettu paketti sisässä ja kaikki Ok ainakin nyt.
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Re: MY08-> Varustelueroista
Teho ei kytkintä tapa vaan vääntö. Paljonkos tuolla hajonneella kytkimellä oli ajettu ja millaisessa käytössä?
Edellisessä kolkissa (2.0t BP M6) antautui alkuperäinen kytkin (sama kuin B207R) vähän reilu 100tkm ajettuna liki heti softauksen jälkeen. En kuitenkaan sitä laita softauksen syyksi, vaan kun saatiin aski irti, niin näki selvästi, että koko paketti saanut lämpöä ja paljon. Minua edeltänyt omistaja vanha herra, joka todennäköisesti stemmannut vauhdin kytkimellä. Uudet samanlaiset rojut sisään ja hoi kun tarraa hyvin.
-Sami
Edellisessä kolkissa (2.0t BP M6) antautui alkuperäinen kytkin (sama kuin B207R) vähän reilu 100tkm ajettuna liki heti softauksen jälkeen. En kuitenkaan sitä laita softauksen syyksi, vaan kun saatiin aski irti, niin näki selvästi, että koko paketti saanut lämpöä ja paljon. Minua edeltänyt omistaja vanha herra, joka todennäköisesti stemmannut vauhdin kytkimellä. Uudet samanlaiset rojut sisään ja hoi kun tarraa hyvin.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
MY08-> Varustelueroista
Nyt kun tarjonnan puutteesta johtuen mielenkiinto kääntyy tuonne nokimaailmaan, niin lisää kysymyksiä:
- Onko kaikissa Suomeen alunperin rekisteröidyissä diesel-Saabeissa vakiovarusteena Eber? Ohjekirja kertoo, että "tietyillä markkina-alueilla" ja sidiä pläräämällä (virrat ja avain pois koneen sammuttua) pääsin vain valikkoon "Park heater" enkä mihinkään muualle.
- Lohkolämmitintä noissa ei taida vakiona olla?
- Millä kilometreillä kytkimet alkavat jostain 1,9TiDSeistä antautua?
Siinäpä ne tärkeimmät. Tässä on nyt kolme autoa kiikarissa, kun se Seinäjoen punainen bensa-automaatti meni nopeammin kuin ehdin edes reagoida...
- Onko kaikissa Suomeen alunperin rekisteröidyissä diesel-Saabeissa vakiovarusteena Eber? Ohjekirja kertoo, että "tietyillä markkina-alueilla" ja sidiä pläräämällä (virrat ja avain pois koneen sammuttua) pääsin vain valikkoon "Park heater" enkä mihinkään muualle.
- Lohkolämmitintä noissa ei taida vakiona olla?
- Millä kilometreillä kytkimet alkavat jostain 1,9TiDSeistä antautua?
Siinäpä ne tärkeimmät. Tässä on nyt kolme autoa kiikarissa, kun se Seinäjoen punainen bensa-automaatti meni nopeammin kuin ehdin edes reagoida...
Re: MY08-> Varustelueroista
Kaikissa pohjoismaissa on ollut eberi vakiona. Park heater = eberi. Ei ole lohkolämmitintä. Kytkin sinänsä kestää varmaan 400tkm, mutta kaksoismassa saattaa hajota jo 100-200tkm tienoilla. Huomaa kyllä jos kolkottaa kytkimen kytkentäkohdassa ja kylmänä tyhjäkäynnillä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Viggen"
- Viestit: 516
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: MY08-> Varustelueroista
Itse oon ajellu nyt vakiokytkimellä e85 stage1:en kanssa ongelmitta n. 50tkm, ja aika rääkkiä on saanu, muttei vielä kyllä lipsu yhtään.Pirttta kirjoitti:6-vaihteisen kytkin yhtä heikko, ei kestä tehoja, omassa nostettiin 175 hv-> jonkin verran ylöspäin, niin alkoi lipsuu ja oli kamalan näköinen vaihtipyörä ja painelevy. Nyt on R207 moottorin 15% vahvistettu paketti sisässä ja kaikki Ok ainakin nyt.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: MY08-> Varustelueroista
Yksilökohtaista tuntuu olevan tuo 6-vaihteisen kytkimen kesto. Muutamassa autossa on lipsunut jo stg1 e85 väännöillä, toiset kestää hyvin. Saattaa liittyä SAC-systeemiinkin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: MY08-> Varustelueroista
Auttanee jonkun verran jos säälii vähän ja ei ihan jatkuvasti lappu lattiassa lähde kutosella ja vitosellakaan kiihdyttämään sieltä parin tuhannen kierroksen nurkilta.
Re: MY08-> Varustelueroista
Sitten niistä penkeistä:
Jos alunperin listalta on valittu ne "hinnat alkaen" -penkit manuaalisäädöillä, niin onko ne kuinka helposti vaihdettavissa sähköisiin? Eli löytyykö autosta johtosarjat valmiiksi eikä tarvitse lisäillä mitään ylimääräistä, vaan:
1) vanhat pois
2) uudet tilalle
3) johdot kiinni
Vai meneekö vaikeamman kautta?
Jos alunperin listalta on valittu ne "hinnat alkaen" -penkit manuaalisäädöillä, niin onko ne kuinka helposti vaihdettavissa sähköisiin? Eli löytyykö autosta johtosarjat valmiiksi eikä tarvitse lisäillä mitään ylimääräistä, vaan:
1) vanhat pois
2) uudet tilalle
3) johdot kiinni
Vai meneekö vaikeamman kautta?
Re: MY08-> Varustelueroista
Niin, itsellä -08 "hinnat alkaen" malli.
Cruise, Automaatti ilmastointi, sadetunnistin, sähköpenkit, "lohkolämppäri".
Automaattivaihteet kun vielä ois ja snadisti paremmat jakkarat.
Stage 1 laitettu ja väännöt rajoitettu ettei käy kytkimelle huonosti.
Cruise, Automaatti ilmastointi, sadetunnistin, sähköpenkit, "lohkolämppäri".
Automaattivaihteet kun vielä ois ja snadisti paremmat jakkarat.
Stage 1 laitettu ja väännöt rajoitettu ettei käy kytkimelle huonosti.
9-3 SS 1.8t -08 Stage 1
Re: MY08-> Varustelueroista
Mitenhän mahtaa olla kytkimen laita 6vaihteisessa biopowerissa? Tehonlisäys mielessä...
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: MY08-> Varustelueroista
Minulla on aito BioPower, lue tuolta aikaisemmista viesteistä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero