9-3 SS AERO 2003 B207R P131200 ionisaatiosignaalihäiriö?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Ranee
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Marras 06, 2013 09:02

9-3 SS AERO 2003 B207R P131200 ionisaatiosignaalihäiriö?

Viesti Kirjoittaja Ranee »

Totuus on se että auto maannut metroautossa jo liiiiiian pitkään, alusta alkaen siellä olevat lukeneet tuon P131200 (ionisaatiosignaalissa häiriö?) koodin, kokeilivat tulpat, puolat, molemmat lambdat..kaikki ok. Tuntuu kun eivät olisi lainkaan kärryillä mitä pitää tehdä? Keskittyvät tappamaan oireet eivätkä paranna oireiden aiheuttajaa. "Kokeillaan seuraavaksi tuota" olen kuullut monta kertaa, eikö näillä merkkihuollon tyypeillä ole mitään hajua mistä tämä johtuu. Kuulemma harvinainen vika.

Nyt sitten merkkihuollon asiantuntija mumisi puhelimessa että varmaan tuo CDM tai IDM (onko sama asia) boksi pitäisi vaihtaa..

Onko neuvoja? Itse ajattelin jos laittaisi samantien biopoweriksi niin menee IDM uusiksi siinä samalla. Ja vähän muuta tietysti.. Kiitos kiitos ja mistä saisin käytettynä tuommoisen boksin/yksikön? :saab:
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: 9-3 SS AERO 2003 B207R P131200 ionisaatiosignaalihäiriö?

Viesti Kirjoittaja core2 »

Tuo virhekoodi p131200 ei ole virallinen saab koodi jos koodi on p1312 niin se tarkoittaa sytytyssignaalia 1+2 sylinterissä katkos tai oikosulku.
Jos se olikin p0131 niin se tarkoittaa kuuman lambdasondin alhaista jännitettä.

Sinuna ottaisin yhteyttä paikkakuntasi tai lähiseudun klubilaiseen jolta löytyy tech2:n
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-3 SS AERO 2003 B207R P131200 ionisaatiosignaalihäiriö?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

P1312 00 on kyllä ihan oikea koodi Trionic 8 autosta. Ionisaatiomoduuli on saanut palamissignaalin yhtäaikaa sekä 1 ja 2 sylinteristä vaikka sytytysjärjestyksen mukaan tämä ei pitäis olla mahdollista. Tulpat ja puolat on yleinen syy, mutta kun ne on kokeiltu niin voi olla tuo IDM-yksikkö, tai sitten ihan johtosarja.

IDM-modulia (05->) ja ecua (07->) kannattaa katsella bildelsbasenista ruotsista, haulla löytyy osanumerot jotka sopii, olen ne kirjoittanut varmaan jo useampaankin kertaan tänne.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: 9-3 SS AERO 2003 B207R P131200 ionisaatiosignaalihäiriö?

Viesti Kirjoittaja core2 »

jcarlson kirjoitti:P1312 00 on kyllä ihan oikea koodi Trionic 8 autosta. Ionisaatiomoduuli on saanut palamissignaalin yhtäaikaa sekä 1 ja 2 sylinteristä
Jees, mutta ei p131200.

Tuohon on joskus auttanut kun on vaihtanut stytystulpat.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Ranee
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Marras 06, 2013 09:02

Re: 9-3 SS AERO 2003 B207R P131200 ionisaatiosignaalihäiriö?

Viesti Kirjoittaja Ranee »

Eipä ollu ecun vaihdostakaan mitään apuja. Eivät tiedä merkkihuollossa mikä on vialla. Mutta nyt kuulemma heräsi kiinnostus oikeen että mikä he*vetti siinä on ja paneutuvat lisää, ilman lisämaksuja tietenkin.

Onko kellään mitään ideaa aiheeseen? Täällä tuntuu olevan aika penteleen tietävää porukkaa kuitenkin niin ajattelin tätäkin yrittää. Kiitos :saab:
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-3 SS AERO 2003 B207R P131200 ionisaatiosignaalihäiriö?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Niin siis vaihdettiin vaan pelkkä ecu toiseen samanlaiseen? Vaihdettiinko sitä IDM:ää? Tämä saattaisi kyllä olla ihan johtovika, muissakin näissä 2003 aeroissa olen tätä vikakoodia nähnyt.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Ranee
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Marras 06, 2013 09:02

Re: 9-3 SS AERO 2003 B207R P131200 ionisaatiosignaalihäiriö?

Viesti Kirjoittaja Ranee »

Pelkkä ecun vaihto kerrallaan joo. IDM vaihtoa kokeiltiin aikaisemmin. Kysyin johdoista ja sanoi että pitäisi olla kunnossa, mutta taidan vielä sitä painottaa että katsoisivat johdot KUNNOLLA.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: 9-3 SS AERO 2003 B207R P131200 ionisaatiosignaalihäiriö?

Viesti Kirjoittaja core2 »

Saman vian aiheuttaa myös jos jokin tulpista on hirveän paskainen, kerroin jo tuolla aiemmin jotta tulppien vaihto täällä saabin verstaalla on auttanut tuohon.

Melko halpa homma testata.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Ranee
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Marras 06, 2013 09:02

Re: 9-3 SS AERO 2003 B207R P131200 ionisaatiosignaalihäiriö?

Viesti Kirjoittaja Ranee »

tulpat on vaihdettu uusiin. voikohan jokin häiriö likaistaa tulpat/tulpan aina uudestaan ja uudestaan?
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: 9-3 SS AERO 2003 B207R P131200 ionisaatiosignaalihäiriö?

Viesti Kirjoittaja karg »

Kai siellä on oikeenlaiset tulpat? Kaverin vastaavassa Saabissa oli kovasti häiriöitä Motonetin myymien Bosch-tulppien kanssa. Ongelmat selätettiin NGK-tulpilla.
Vastaa Viestiin