Eberspächer & kaukosäätö
Eberspächer & kaukosäätö
Minkälaisia vaihtoehtoja on olemassa tuon tehdasasenteisen eberin kaukokäyttöisyydelle? Eli mitä tarvitaan, jotta onnistuu kaukokäynnistys? Ei tarvitsisi aina yrittää ennakkoon arpoa liikkeelle lähdön ajankohtaa.
Netissähän myydään yhtä jos toista tuohon viittaavaa, mutta ovatko nämä kaikki yhteensopivia myös tämän auton omasta tietokoneesta säädettävän version kanssa? Onko kellään kokemuksia aiheesta?
Oma kiesihän siis on MY08 TTiD.
Netissähän myydään yhtä jos toista tuohon viittaavaa, mutta ovatko nämä kaikki yhteensopivia myös tämän auton omasta tietokoneesta säädettävän version kanssa? Onko kellään kokemuksia aiheesta?
Oma kiesihän siis on MY08 TTiD.
Re: Eberspächer & kaukosäätö
Tän hetkisin tiedoin kaukosäätö ei ole oman eberin kanssa mahdollinen.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Eberspächer & kaukosäätö
Jahas. Jatketaan siis jatkossakin arvuuttelua lähtöajan suhteen.
Tattista tiedosta.
Tattista tiedosta.
Re: Eberspächer & kaukosäätö
Kyllä se tehdasasenteinen kohta pimahtaa, niin voit ostaa oikean jälkiasenteisen eberin radiokaukosäätimellä ja huomaat olevasti PALJON onnellisempi, joskin sen 1500-1700 euroa köyhempi
Re: Eberspächer & kaukosäätö
halvalla saat itellä makso tasan 2 tonnia kaukosäädöllä , mutta hyvin on pelannu kertaakaan ei oo nikotellu , tosin tuntuu tuo 0.2litraa 30minuutissa liian pieneltä ilmotetuks kuluks...Rusakko__ kirjoitti:Kyllä se tehdasasenteinen kohta pimahtaa, niin voit ostaa oikean jälkiasenteisen eberin radiokaukosäätimellä ja huomaat olevasti PALJON onnellisempi, joskin sen 1500-1700 euroa köyhempi
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: Eberspächer & kaukosäätö
Onkohan kukaan oikeasti tutkinut, mitä kaukosäädön rakentaminen alkuperäiseen eberiin vaatisi? Oletettavasti eberi ajastettuna käynnistyy ajotietokoneen ohjaamana, väylälle lähtee viesti joka käskee käynnistää eberin ja jotain kautta ilmastointi osallistuu myös tapahtumaan. Mikä estäisi tekemästä omaa purkkia vaikkapa Atmelin AVR:llä joka lähettäisi vastaavan väyläviestin? Sille ohjaus GSM-modeemilla tai vanhalla kännykällä. Tuossa olisi hieman opiskeltavaa ja tutkittavaa, mutta rauta ei paljoa maksaisi.
Mites muuten nuo jälkiasenteiset eberit tulevat toimeen ilmastoinnin kanssa?
Mites muuten nuo jälkiasenteiset eberit tulevat toimeen ilmastoinnin kanssa?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Aero"
- Viestit: 402
- Liittynyt: Ma Kesä 23, 2014 22:07
- Paikkakunta: Raceborg(Karjaan Tasavalta)
Re: Eberspächer & kaukosäätö
Mulle väitti kerran eberin edustaja että saabilla on joku salainen koodi,jota eivät kerro ja näin ollen mahdotonta.Joissain merkeissä mahdollista koska tehdas on antanut koodit ja luvan käyttää niitä.ELi vaikka kytkis kauko-ohjausvermeet kiinni niin ei toimi kun on joteskin koodattu.En tiä onko näin vai kuinka ,mutta näin kerto.
9.3 SS TURBO X,Chevrolet Captiva 2,2 TURBO-D AWD 2012,Ekz:Kia Cerato 2,0 -06(meni Afrikkaan),EX:9,3 ss 1,9tid -08,pöö406,Escort 1,6 "Cosworth",Liftbackki-Korola ,Aprilia,Suzuki
Re: Eberspächer & kaukosäätö
Eeperistä hilut n. 1000 €, asennus osin vanhan järjestelmän "päälle" ja siten hivenen edullisemmin ja avot Mutta joo, varautua kannattanee tuohon lähemmäs 2000 €, mutta asennus kannattaa kilpailuttaa. Siinä voinee jotain säästää. Silti se ei poista sitä, että kallis on laite, polttoainesäästöihin en usko ja pitkällä tähtäimellä on kallis huoltaa/korjata.Baabel kirjoitti:halvalla saat itellä makso tasan 2 tonnia kaukosäädöllä , mutta hyvin on pelannu kertaakaan ei oo nikotellu , tosin tuntuu tuo 0.2litraa 30minuutissa liian pieneltä ilmotetuks kuluks...Rusakko__ kirjoitti:Kyllä se tehdasasenteinen kohta pimahtaa, niin voit ostaa oikean jälkiasenteisen eberin radiokaukosäätimellä ja huomaat olevasti PALJON onnellisempi, joskin sen 1500-1700 euroa köyhempi
Nykyiseen kippoon en koko laitetta aiokaan hankkia, kun se ko. varuste on tosiaan enemmän mukavuusvaruste, eikä näköjään vaikuta jälleenmyyntiarvoon yhtään. Käytetty webasto/eberi on kyllä omastakin (kuten myös vaihtoautokauppiaan) mielestä riski seuraavalle ostajalle.
Re: Eberspächer & kaukosäätö
Mårå
Tuota nykyistä ei saa toimimaan kun sattuu olemaan CAN-väylässä:(
Tuota nykyistä ei saa toimimaan kun sattuu olemaan CAN-väylässä:(
Re: Eberspächer & kaukosäätö
mukavuuden takia itekki ostin.. pihalla ei ole tolppaa mihin sais joten säästää myös konetta käynnistettäessä kylmällä. + mukava tulla salilta lämpöseen autoon.Rusakko__ kirjoitti:Eeperistä hilut n. 1000 €, asennus osin vanhan järjestelmän "päälle" ja siten hivenen edullisemmin ja avot Mutta joo, varautua kannattanee tuohon lähemmäs 2000 €, mutta asennus kannattaa kilpailuttaa. Siinä voinee jotain säästää. Silti se ei poista sitä, että kallis on laite, polttoainesäästöihin en usko ja pitkällä tähtäimellä on kallis huoltaa/korjata.Baabel kirjoitti:halvalla saat itellä makso tasan 2 tonnia kaukosäädöllä , mutta hyvin on pelannu kertaakaan ei oo nikotellu , tosin tuntuu tuo 0.2litraa 30minuutissa liian pieneltä ilmotetuks kuluks...Rusakko__ kirjoitti:Kyllä se tehdasasenteinen kohta pimahtaa, niin voit ostaa oikean jälkiasenteisen eberin radiokaukosäätimellä ja huomaat olevasti PALJON onnellisempi, joskin sen 1500-1700 euroa köyhempi
Nykyiseen kippoon en koko laitetta aiokaan hankkia, kun se ko. varuste on tosiaan enemmän mukavuusvaruste, eikä näköjään vaikuta jälleenmyyntiarvoon yhtään. Käytetty webasto/eberi on kyllä omastakin (kuten myös vaihtoautokauppiaan) mielestä riski seuraavalle ostajalle.
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: Eberspächer & kaukosäätö
Ja oma eberi on ainoa millä sisälämppärin ohjaus toimii oikein (väylä), normieberillä joutuu aina vähän säätämään.Tobbana kirjoitti:Tän hetkisin tiedoin kaukosäätö ei ole oman eberin kanssa mahdollinen.
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
Re: Eberspächer & kaukosäätö
Tästä aiheesta olenkin jo aiemmin muualle kirjoitellut, mutta jälkiasenteiseen piti ostaa ICPU-rele auotmaatti-ilmastointia varten, jotta auton oma puhallin saadaan toimimaan. Jossain vaiheessa huollossa tutkitutin vikaa, kun lämpötila-asetus palautui joka hemmetin startin jälkeen +24 asteeseen ja puhallus tuulilasilla, kesät talvet siis. Pyysin heitä tutkimaan asiaa, ja he sitten sorkkivat piuhat niin, että puhallin ei enää pyörinyt eberiä käytettäessä.
Tuli talvi ja aloin taas laitetta käyttämään, niin huomasin, että eberin lämmittämä jäähdytysneste riitti lämmittämään kohtuudella tuulilasia ja etujalkatiloja, niin että oikeastaan koko puhaltimen poissa oloa ei lopulta kaivannutkaan. Näin säästyi akkua ja auto lämpeni moottorinkin osalta nopeammin, kun ei tarttenut sisätiloja niin paljoa lämmittää. Jäähdytysneste kai kiertää niin pitkällä keskikonsolin uumenissa vaihtimelle, että lämpösäteilee kabiiniin sitäkin kautta.
Kun moottorin lämmittää hyvin, niin 30 sekuntia startista sisätilat ovat jo paljon lämpöisemmät, tosin samalla kyllä moottorin lämpöviisari notkahtaa lasa, mutta kilometrin ajon jälkeen taas normaalissa kun ei heti sammuta eberiä, vasta sitten kun moottorinlämmöt normaalissa.
Tuli talvi ja aloin taas laitetta käyttämään, niin huomasin, että eberin lämmittämä jäähdytysneste riitti lämmittämään kohtuudella tuulilasia ja etujalkatiloja, niin että oikeastaan koko puhaltimen poissa oloa ei lopulta kaivannutkaan. Näin säästyi akkua ja auto lämpeni moottorinkin osalta nopeammin, kun ei tarttenut sisätiloja niin paljoa lämmittää. Jäähdytysneste kai kiertää niin pitkällä keskikonsolin uumenissa vaihtimelle, että lämpösäteilee kabiiniin sitäkin kautta.
Kun moottorin lämmittää hyvin, niin 30 sekuntia startista sisätilat ovat jo paljon lämpöisemmät, tosin samalla kyllä moottorin lämpöviisari notkahtaa lasa, mutta kilometrin ajon jälkeen taas normaalissa kun ei heti sammuta eberiä, vasta sitten kun moottorinlämmöt normaalissa.
Re: Eberspächer & kaukosäätö
Tässä on kyseessä varmaan se aiemmin foorumilla puitu kytkentäkaavion virhe, missä ACC-paneelilta katkotaan jatkuva sähkö -> asetukset nollautuvat joka kerta. Itelläni ACC meni aina HI-asentoon ja muutamilla muilla +19 AUTO.Rusakko__ kirjoitti:Tästä aiheesta olenkin jo aiemmin muualle kirjoitellut, mutta jälkiasenteiseen piti ostaa ICPU-rele auotmaatti-ilmastointia varten, jotta auton oma puhallin saadaan toimimaan. Jossain vaiheessa huollossa tutkitutin vikaa, kun lämpötila-asetus palautui joka hemmetin startin jälkeen +24 asteeseen ja puhallus tuulilasilla, kesät talvet siis.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... i#p1016059
Re: Eberspächer & kaukosäätö
Mä tuota joskus pohdin ja kotvan oli lainassakin palikat CAN-väylän huuteluun, mutta lainarautaa olisi pitänyt modata jotta väylästä olisi saanut kuunneltua tapahtumia, enkä siis saanut sniffattua eberin starttikäskyä. Uskoisin tuon kuitenkin olevan mahdollista, kunhan vaan saa sen starttikäskyn luettua ja lähetettyä.SS kirjoitti:Onkohan kukaan oikeasti tutkinut, mitä kaukosäädön rakentaminen alkuperäiseen eberiin vaatisi? Oletettavasti eberi ajastettuna käynnistyy ajotietokoneen ohjaamana, väylälle lähtee viesti joka käskee käynnistää eberin ja jotain kautta ilmastointi osallistuu myös tapahtumaan. Mikä estäisi tekemästä omaa purkkia vaikkapa Atmelin AVR:llä joka lähettäisi vastaavan väyläviestin?
Toinen mahdollisuus olisi tuplaohjaus - työskentelevät laitteethan (ACC:n läpät, puhallin, naftapumppu, poltin) kuitenkin lopulta ovat suht. yksinkertaisia sähkömekaanisia palikoita, joten niiden ohjauksen periaatteessa pystyisi hoitamaan suoraan auton oman ohjauksen ohi. Tämä kuitenkin huutaa melkoista sekä fyysistä että loogista operointia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Eberspächer & kaukosäätö
Kovasti olis halu täälläkin laittaa alkuperäinen eberspächer kaukoohjattavaksi, mutta ketjun luettuani se ei taida olla mahdollista? Onko vuosi 2015 tuonut muutoksen?
Tälläisiä innoissani selailin ebaysta, google kääntäjällä koitin tulkata muttei tullut selvyyttä.
http://www.ebay.com/itm/Eberspacher-Eas ... SwwE5WZbN6
ja
http://www.ebay.com/itm/GSM-Handy-Fernb ... SwxYxUswv8
Tälläisiä innoissani selailin ebaysta, google kääntäjällä koitin tulkata muttei tullut selvyyttä.
http://www.ebay.com/itm/Eberspacher-Eas ... SwwE5WZbN6
ja
http://www.ebay.com/itm/GSM-Handy-Fernb ... SwxYxUswv8