softaajaa etsitään.

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
aapo11
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Loka 16, 2012 11:06

softaajaa etsitään.

Viesti Kirjoittaja aapo11 »

Pääkaupunkiseudulta etsitään kuka tekis softauksen ja mitä maksais, 9-3 ,1,8t -07 ASIA HOIDOSSA KIITOS KOMMENTEISTA
Viimeksi muokannut aapo11, Ti Loka 07, 2014 22:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: softaajaa etsitään.

Viesti Kirjoittaja Keme »

http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/ ... 413827/304

Parempi olla softailematta! Laskuja tulee!
jeeeeeee!
jefreitteri
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57

Re: softaajaa etsitään.

Viesti Kirjoittaja jefreitteri »

Onneks toi koskee vain 2000-luvun autoja. Ei tuu mitään poltetta virittää tonnariakaan kun ei pysty. :mrgreen:
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: softaajaa etsitään.

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Softattiin onnistuneesti tämä 2008 5v manuaali pikku tee saapas 205hp/320Nm bensasoftalla.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: softaajaa etsitään.

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Miksi ihmeessä bensasoftalla?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
jefreitteri
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57

Re: softaajaa etsitään.

Viesti Kirjoittaja jefreitteri »

Niin.. Eikös tohon olis saanu biopower -softan suoraan? Eihän siitä haittaakaan olis.
( viestiä muokattu ylläpidon toimesta )
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: softaajaa etsitään.

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Miksipä ei, jos auton omistaja haluaa bensasoftan autoonsa? 8O
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: softaajaa etsitään.

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Näinhän se on. Toisille mahdollisuus re85:sen käyttöön on iso peikko - tiedä vaikka rikkoo jotakin...
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Naassi
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Su Loka 17, 2010 09:55
Paikkakunta: Muhos

Re: softaajaa etsitään.

Viesti Kirjoittaja Naassi »

En tiedä onko tämä nyt oikea jono kysellä, mutta onko täällä porukalla kokemuksia/ mielipiteitä vanhemman vähän enemmän ajetun auton softaamisesta? Itsellä alla allekirjoituksen mukainen peli jolla on jo rullattu 230tkm.

Itsellä lähtökohtaisesti ollut ajatuksena että mitäpä sitä suotta vanhaa kiusaamaan, mutta onko jollain tähän asiaan vähän parempaa pohjaa? Alkaako käymään turhan paljon esim. turbon päälle tms.? Periaatteessa vähän houkuttaisi, mutta käyttöautosta kuitenkin puhutaan niin mihinkään remppakierteeseen ei ole mitään intoa ryhtyä.

edit. ja ihan bensasoftaus oli se mikä mielessä pyöri, ei ilmeisesti vaatisi mitään osien vaihtoa?
9-3 SS 1.8t Linear, -03 (v.2010-2015)
9-3 SS 1.8t Vector BioPower, -08 (v.2015-)
9-3 SC 2.0t Vector BioPower, -08 (v.2018-)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: softaajaa etsitään.

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei ne turbot SS:stä hajoa, pitkälti yli 300tkm ajettuja olen softaillut. 03-06 autoon bensasofta menee heittämällä, uudempaan ei ole mitään järkevää syytä olla laittamatta biopoweria.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: softaajaa etsitään.

Viesti Kirjoittaja karg »

Noissa enemmän ajetuissa SS-kolkeissa on monesti tullut vastaan vikaantunut turbon magneettiventtiili -> ahdot ei nouse kunnolla. Ko. osa on 50-60€ pintaan merkkiliikkeessä, joten ei ole kallis ongelma.
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: softaajaa etsitään.

Viesti Kirjoittaja jusahh »

Joo tämä on yleinen vika. Saa muuten noit Pierburgin magneettiventtiilejä ihan varaosatiskeiltä, esim. AD myy niitä normihintaan.
EX: 9³SS BioPower
Naassi
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Su Loka 17, 2010 09:55
Paikkakunta: Muhos

Re: softaajaa etsitään.

Viesti Kirjoittaja Naassi »

Hmm, millanen homma mahtaa olla sellasen mankkuvenan vaihtaminen?? :?: Ihan hirveitä ei oo itellä mahdollisuutta rapata tilojen ja työkalujen puutteen vuoksi.

Onko jotain muuta mitä vois tulla vastaan, kauhutarinoitakin saa laittaa et toteaisin nykyselläkin pärjäävän.. :D

Onko tiedossa tapauksia et ois esim. vanha kytkin antautunut? Ei ole ainakaan tiedossa että omaan ois sitä ikinä tarvinu rempata ja reilu 80tkm oon siihen ite ajanu.
9-3 SS 1.8t Linear, -03 (v.2010-2015)
9-3 SS 1.8t Vector BioPower, -08 (v.2015-)
9-3 SC 2.0t Vector BioPower, -08 (v.2018-)
aapo11
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Loka 16, 2012 11:06

Re: softaajaa etsitään.

Viesti Kirjoittaja aapo11 »

Kiitti Kapu2 niin toimii kuin olin toivonutkin.Jos on tarvis ohitella eipä siinä kauaa tarttee vierellä körötellä.Huom.Liikennesääntöjä noudattaen! :) Turvallista syksyä kaikille SAABISTEILLE
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: softaajaa etsitään.

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mankkuvenan vaihto on hyvin helppo. Puolia hajoaa myös joskus tai alkaa oireilla ahtojen nostolla, sellaisenkin vaihto on helppoa.

Kytkin kestää jos vääntöjä ottaa maltillisesti, täysiä mitä moottorista irtoaa ei aina kovin kauaa vakio kestä koska on heikko.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin