Kävipä nyt vielä sitten niin, että on jostain syystä tällein syyskeleillä lyönyt saabista akun tyhjäksi kahden viikon katoksen alla seisomisen jälkeen. Auto on keväällä ostettu käytettynä, eikä edellisellä omistajalla ollut hajuakaan mekaanisen avaimen sijainnista nykymaailmassa.
Nyt pitäis siis päästä lataamaan akku, eli mieluiten päästä sisään ja avata konepelti jotta akun saa irti. Onko tähän mitään keinoa, muuta kun tilata lukkoseppä? Lieneekö kenellekään käynyt aiemmin näin.
Maskin raoista voi päästä kääntämään lukitushakoja, jotka pitää pellin kiinni. Voiy joutua irrottamaan maskin keskiosan, en nyt ihan tarkkaan muista, kun mulla meni aikoinaan konepellin avausvaijeri poikki ja konepelti oli pakko saada auki.
Joo mä itseasiassa tilasin ruotsista pelkän tuon mekaanisen avaimen, mutta nyt kun se saapuu niin tulee ongelmaksi, että kuka sen sorvaisi mun autoon sopivaksi? Ei varmaan ihan normi lukkosepät pysty.
Ja sama ongelma säilyy silti: miten päästä autoon sisälle että pääsee akun lataamaan? Lukkoseppä lienee tähän ainoa vaihtoehto?
Et sä varmaan sitä avainta huvin vuoks sieltä ruotsista tilannu.. Käy merkkiliikkeessä kysymässä josko niiden kautta sais jyrsintäkoodin sille avaimelle. Sen jälkeehän sen voi tehdä kuka vaan avainsuutari.
kyllä se ny olis pitäny sieltä ruottista saada ihan valmiiksi jyrsittynäkin, jos manuskasta auton tunnisteet on antaa.
- voisiko vetokoukun sähköjen kautta ladata akkua, jos ny sellainen koukku on?
vanhemmissa peleissä koukun jarruvaloliittimelle tulee jatkuva sähkö, näistä uudemmista väylävehkeistä en tiiä.
Varmaan jotain kerpeleen esto-/ katkokikottimia niihinkin laitettu, kele- tana...
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Merkkiliikkeen kautta sen saa Ruotsista nopeimmillaan seuraavaksi aamuksi jyrsittynä. Ja Saabilta saa sen avainkoodin vaikka sitä ei olis tallessa. Tais maksaa ~40e.
Sitä en voi kyllä vieläkään käsittää miten ihmiset eivät välitä jos autossa tallella vain yksi avain, nimittäin sekin kun häviää niin Saabin tapauksessa autoa ei saa käyntiin muuta kuin ohjainlaitteen vaihdolla, joka tuo paljon lisävaivaa ja kustannuksia.
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
toki- toki, voi tulla sitä taikka tätä, ::: ostaja on kuningas, vaadit tietää kaiken, jotta voit tietää mitä saat. ei saa ostaa sikaa säkissä.
jos alkaa tuntua että myyjältä ei irtoa kunnolla tietoa, niin pitää soitella tietävimpiin paikkoihin esim naapurikaupunkien merkkipuljuun, siten saamillaan tiedoilla pystyy pitämään puoliaan paremmin.... myös hinnoissa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Jos tilattaessa ei ole auton tietoja tai avainkoodia kysytty niin ei tuli jyrsittynä. Ja muutenkin puhelimen kautta avaimen tilaaminen niin että ei hae paikanpäältä on vähän niin ja näin, varmuuttahan ei saa siitä että tilaaja on oikeasti auton omistaja.
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99