Kamux ja ruotsin tuonti

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Naassi
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Su Loka 17, 2010 09:55
Paikkakunta: Muhos

Kamux ja ruotsin tuonti

Viesti Kirjoittaja Naassi »

Hei,

Laitetaan tämä nyt tänne 9-3 ketjun alle, kun tällaisia vempaimia tulee itsellä aktiivisimmin katseltua.

Eli ahkerana nettiauton päivittäjänä olen huomannut Kamux jobbareiden tarjoavan suomeen ruotsin tuonti saabeja avaimet käteen periaatteella. Tässä linkkin Kamuxin myynti hapatukseen.

http://www.kamux.fi/auto-ruotsista

Tarjonta näyttää kohentuneen näiden ansiosta ja sieltä löytyi nyt esim. tällainen kaunotar.

http://www.nettiauto.com/saab/9-3/6793197

Mitäs ajatuksia porukassa tällainen herättää? Itse alunperin suhtauduin hieman kummaksuen kun ensimmäinen ilmoitus tuli vastaan, ajatuksena oli tietysti ensin että ilmoituksessa on veroton hinta --> pirun kallista. Kamuxin sivut kuitenkin paljastivat tämän "avaimet käteen" periaatteen. Kieltämättä alkoi vähän houkuttamaan. :lol:

Tietysti ei tunnu mitenkään loisteliaalta ajatukselta tehdä kauppoja autosta joka on ruotsissa.. 8O Perinteisesti kuvassa kuitenkin esim. linkin auto näyttää melkosen hienokuntoiselta! Ajoturvaakin tarjoavat, eli kai heilläkin jotain luottoa on tuotteeseen. Onko porukka tuonut itse ruotsista autoja tai onko kenelläkään minkäänlaista tuntua pitävätkö siellä kansallistuotetta kuinka hyvin? Voisiko foorumilaiset kuvitellakaan alkavansa tällaiseen "sika säkissä" meininkiin?

Alkaa epätoivo iskeä kun uudempi saba houkuttais kovasti, tietysti sitten myös hyvillä varusteilla, vähän ajettu, kohtuuhintaan, ja ja ja.. :wink:

edit: tää varmaan kyllä menis tuonne tuontijutteluihin, eli saa vapaasti siirtää.. sorry..
9-3 SS 1.8t Linear, -03 (v.2010-2015)
9-3 SS 1.8t Vector BioPower, -08 (v.2015-)
9-3 SC 2.0t Vector BioPower, -08 (v.2018-)
95greyturbo
"Viggen"
Viestit: 538
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44

Re: Kamux ja ruotsin tuonti

Viesti Kirjoittaja 95greyturbo »

Kai se on sama, onko auto toisessa kaupungissa tai maassa. Sovit myyjän kanssa vaihtorahan, mikäli tarjoat vanhaa vaihdossa. Ajavat auton pihallesi tai lähimpään Kamux-liikkeeseen ja jos se kaikki mätsää, kuten puhuttu, teet kaupat ja kovaa ajoa.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Naassi
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Su Loka 17, 2010 09:55
Paikkakunta: Muhos

Re: Kamux ja ruotsin tuonti

Viesti Kirjoittaja Naassi »

Jollekin näytti ainakin tämä yksilö kelvanneen, en kyllä itse kerennyt kaupoille. Toivottavasti sai hyvän kodin joltakin foorumilaiselta. :wink:
9-3 SS 1.8t Linear, -03 (v.2010-2015)
9-3 SS 1.8t Vector BioPower, -08 (v.2015-)
9-3 SC 2.0t Vector BioPower, -08 (v.2018-)
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1852
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Kamux ja ruotsin tuonti

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Epäilen että meni keskisuomen suuntaan , ei aktiivi voorumilaiselle, mutta saabistille kylläkin. Kyllästyi wolkkariin... :mrgreen:
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Naassi
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Su Loka 17, 2010 09:55
Paikkakunta: Muhos

Re: Kamux ja ruotsin tuonti

Viesti Kirjoittaja Naassi »

Jos on lähempääkin tietoa auton kunnosta ja kaupan sujumisesta muuten, niin mielellään saa kirjoittaa jatkoja sitten tähän. :D Saa vähän tartuntapintaa josko näitä kannattaa jatkossakin kyttäillä. Sitten pitää varmaan vaan jättää linkki laittamatta foorumille.. :wink:

Ohi tämä olisi mennyt joka tapauksessa, hallitus päätti että nykyisellä mennään vielä ainakin tovi.. :lol:
9-3 SS 1.8t Linear, -03 (v.2010-2015)
9-3 SS 1.8t Vector BioPower, -08 (v.2015-)
9-3 SC 2.0t Vector BioPower, -08 (v.2018-)
BoilerMaster
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Su Marras 16, 2014 21:09
Paikkakunta: Mänttä

Re: Kamux ja ruotsin tuonti

Viesti Kirjoittaja BoilerMaster »

Tässä olisi vähän yhteenvetoa ruotsintuonnista.

Auto ei tullut suoraan minun käyttöön vaan rouvalle työmatkaautoksi.

Kaikki käytännön asiat hoidettiin Kamux:in Seinäjoen pisteen kanssa ja mitään valittamista ei ole ollut. Kaveri joka hoiti asiaa oli liikkeen myyntipäällikkö.

Ennen ostopäätöstä auton kunto vielä varmistettiin ruotsista, eli siellä ollut kaveri katsoi mm. renkaiden kunnon, lohkolämmitin, muutama kiveniskemä konepellissä, sisusta ehjä etc. etc.

Sitten sovimme välirahan vaihdokin kanssa. Ennen kun lähtivät tuomaan autoa ruotsista piti maksaa 500€ rahaa, loppu sitten kun auto oli tuotu minulle. Auto tuotiin minulle Tampereelle minun haluamaan paikkaan kun olivat saaneet sen rekisteröityä ja veivät sitten vaihdokin mennessään...

Loppu kauppasumma maksettiin sitten illalla kotona. (Rouva maksoi :mrgreen: )

Autolla on ajettu n. 1000km meidän käytössä ja onhan se auto isolla A:lla. Normihuollon tein autoon viikko sitten eli öljyt, suodattimet, tulpat. Kaupan yhteydessä hintaan leivottiin vuoden / 17500km takuu ja uudet talvirenkaat.

Eli summana voin suositella ainakin jos haluaa itse päästä helpolla.

Siihen en ota kantaa paljonko joku olisi säästänyt jos olisi hakenut itse.

Itse vähän asiaa laskeskelin ja minä sain sellaisen tuloksen, että ottaen huomioon elämän tilanteen yms yms niin en hirveätä säästöpotentiaalia omalla tuonnilla asialle saanut. Jotenkin vaan on aina pelkästään laivamatka on maksanut vähintään sen 500€ oli sitten rouva mukana tai ei...
Vastaa Viestiin