Kolahtelua etuakselissa

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Tukkeuma
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 10:22

Kolahtelua etuakselissa

Viesti Kirjoittaja Tukkeuma »

Terve

Otin tuossa auton keulan ylös ja huomasin seuraavaa: Jos heilutan vaihde vapaalla kumpaa tahansa etupyörää edestakaisin niin kuuluu jostain etuakselilta kolahtelua. Ääni kuuluu siis molempiin suuntiin heilauttaessa eikä riipu pyörästä. Mahtaako olla vakavaa ja mistähän moinen ääni? :|

Täsmennys: heiluttamisella tarkoitin nyt pyörän pyörittämistä enkä sivuttain heilutusta.
Viimeksi muokannut Tukkeuma, Pe Loka 17, 2014 15:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: Kolahtelua etuakselissa

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Vaikea tuosta sanoa mutta koiranluut ovat heikko kohta. Otappa joku heiluttaman pyörää ja kokeile itse kädellä mistä kolina tulee, sen usein tuntee kädessä kun laittaa käden nivelen päälle.
Tukkeuma
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 10:22

Re: Kolahtelua etuakselissa

Viesti Kirjoittaja Tukkeuma »

Tarkoitin pyörän "heiluttamisella" siis pyörittämistä ees-taas, eli ei liity varmaan koiranluihin. Vähän huono sanavalinta tuo heilutus...
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: Kolahtelua etuakselissa

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Juu, minäkin lukasin huonosti:))

Pyörittäessä edes takaisin, näitä voisi miettiä, jarrupalat liikkuu, jarrusatula liikkuu, vetonivel liikkuu, laatikossa aina sen verran "löysää" että kun pyörittelee niin kuluuu ainakin minun SC:ssä selkeä kolahdus ääripäissä kun vaihde on päällä pyöriteettäessä. Ei se minulla ainakaan kuulu sitten kun
autoa ajaa normaalisti.
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Kolahtelua etuakselissa

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Moi

Täällä kuuluu samaa pientä kolahtelua. Voimansiirron normaaliksi väljyydeksi olen sen todennut enkä siitä enempää murhetta kantanut.

Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: Kolahtelua etuakselissa

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Juuri vaihdoin talvirenkaat rouvan Meseen, sama ilmiö, ei varmaan kannata menettää yöunia tämän takia:)
Tukkeuma
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 10:22

Re: Kolahtelua etuakselissa

Viesti Kirjoittaja Tukkeuma »

Ourait kiitoksia tiedosta. Minun toinen auto ei ääntänyt, niin siksi tuota kummastelin. Koliskoot sitten...
Vastaa Viestiin