Terve,
aiempiin autoihini verrattuna tuo B207 lohkolämmitin on heikkotehoinen. Minulla on se DEFA 411592, joka tulee ihan lohkoon, suoraan vesitilaan. Ei teho riitä edes pikkupakkasilla siihen, että kone olisi lämmin.
Olen ajatellut asentaa autoon letkulämmittimen lisäksi, 500w. Joku sopiva malli, että letkunhalkaisijat osuvat noihin moottorin päävesiletkuihin.
Mihin tuommonen tulee asentaa, jotta vesikierto menee oikein, eli ensiksi lohkoon?
Letkulämmitin NG9-3, B207
Letkulämmitin NG9-3, B207
Viimeksi muokannut jusahh, To Loka 23, 2014 18:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX: 9³SS BioPower
Re: Letkulämmitin NG9-3, B207
Onpa ihmeellistä .
Minulla on lohkolämmitin ja ihan hyvin toimii. Samalla tavalla lämmittää kuin vanhemmissa autoissa, joissa myös ollut lohkolämmitin.
Onko sinulla jusahh lämmitin varmasti kunnossa, kun ei tunnu lämmittävän?
Onko lämmitintä mitenkään mittaamalla tutkittu?
Minulla on lohkolämmitin ja ihan hyvin toimii. Samalla tavalla lämmittää kuin vanhemmissa autoissa, joissa myös ollut lohkolämmitin.
Onko sinulla jusahh lämmitin varmasti kunnossa, kun ei tunnu lämmittävän?
Onko lämmitintä mitenkään mittaamalla tutkittu?
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Letkulämmitin NG9-3, B207
Olen kädellä koittanut lämmitintä n. 15min lämmityksen jälkeen ja lämminhän se tuntuu olevan. Ei vain tunnu rittävän tuonne koppiin asti sitä lämpöä ja esim. lohkon kylki ei ole ollut koskaan kunnolla lämmin. Viime talvena ihmettelin samaa asiaa.petrisa kirjoitti:Onpa ihmeellistä .
Minulla on lohkolämmitin ja ihan hyvin toimii....Onko sinulla jusahh lämmitin varmasti kunnossa, kun ei tunnu lämmittävän? Onko lämmitintä mitenkään mittaamalla tutkittu?
Voihan olla, että toi minun lämmitin on jotenkin heikentynyt teholtaan. Puhaltaako sinulla petrisa heti lähdön jälkeen tai pian sen jälkeen lämmintä?
Sähkötaulusta voisi kanssa katsoa, kuinka paljon pelkkä lämmitin imaisee tehoa.
Pitäisikö tuon defan olla 500W?
EX: 9³SS BioPower
Re: Letkulämmitin NG9-3, B207
Siis se että koska lämmitä alkaa puhaltamaan SS:ssä riippuu ulkolämpötilasta. Jos pakkasta on vaikka -20c niin se odottaa johonkin 1/4 viivan päälle että alkaa tulla lämmintä.. Eli neste on tällöin enemmän kuin 65c..
Sitten jos ollaan nollan tienoilla niin sillon lämmintä alkaa tulla kun viisari värähtää ensimmäisen kerran eli tarkoittaen sitä että 50c on nesteen lämpötila.
Edit:
Sitäpaitsi, ainakin T7:lla SID-infosta katsellessa niin lohkolämppäri lämmittää nesteen n. 20c.. Josta se sitten jäähtyy hieman kun lähtee kiertämään..
Sitten jos ollaan nollan tienoilla niin sillon lämmintä alkaa tulla kun viisari värähtää ensimmäisen kerran eli tarkoittaen sitä että 50c on nesteen lämpötila.
Edit:
Sitäpaitsi, ainakin T7:lla SID-infosta katsellessa niin lohkolämppäri lämmittää nesteen n. 20c.. Josta se sitten jäähtyy hieman kun lähtee kiertämään..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Letkulämmitin NG9-3, B207
9-5 T7 kone, -30 pakkanen, kunnon lämmityksella koneen käynnistyslämpötila 34C plussaa. Tuo kolkki ei vaan lämpiä ollenkaan samalla tavalla, vaikka siinä onkin tuo vesitilalämppäri. Jos haluat lämmintä sisälle, niin asenna sisätilalämmitin. Kannen ja osittain lohkon vesitilaahan se vastus siellä suurelta osin lämmittää, eikä siitä riitä lämpöä sisätilaan edes käynnistyksen jälkeen, kun kylmä vesi sekoittuu mukaan. Alumiinilohkokin jäähtyy huomattavasti nopeammin ajon jälkeen, kuin tuo aataminaikuinen valurautapata. Ja aika lailla mittauksesi mukaan mennään täälläkin eli n 5 minuuttia lähdön jälkeen alkaa tulla tohinaa sisälle. Esim tänä aamuna pakkasta -8C ja ajelin joku pari kilsaa ennenkuin alkoi lämpömittarin viisariin tulla eloa. Ja kyllä tuossa huomaa, että lohkis on ollut päällä, kun etanolisofta ei ihan täysin osaa kompensoida tuota lohkiksen tuottamaa lämpötilaeroa vaan hakee käyntiä melkein sekunnin ajan .
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Letkulämmitin NG9-3, B207
Voithan koittaa jollain tehomittarilla katsoa, että vastus nielee sen n. 500 W. Yleensä kyllä vikaantuessa vastus palaa poikki. On varmaan aika tapauskohtaista kuinka paljon lämpöä tuntee ulkopuolelta. Komppaan edellistä, sisätilan lämmitin tavallaan jopa auttaa moottorinlämmitintä pl. kylmäkäynnistys, koska moottorista ei oteta niin paljon lämpöä.