Jees, kiitos! En usko, että bensakaan mitään hyvää tekee naamalla. Klipsien kanssa saa ilmeisesti olla varovainen, kun ei ole oikeita pihtejä millä puristaa.7uukka kirjoitti:Menee tohon tyyliin ota ennen hommaa polttoainepumpun sulake pois ja käynnistä kone ni ei oo suu täynnä polttoainetta.
RE85 ainaki kirveli ihan mukavasti naamalla, en suosittele kokeilemaan.
B207 polttoainesuodattimen vaihto
Re: B207 polttoainesuodattimen vaihto
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
Re: B207 polttoainesuodattimen vaihto
Selvennetään vielä tännekkin kun ei oikein selkosanaisesti ole vielä sanottu mitä pitää painaa ja mistä.
Paras vinkki ehkä millä selviää ennen suodatinta olevan liittimen irroitus on kun katsot suodattimen mukana tulevia muoviosia. Ne on suodattimen liittimen sisäholkkeja joita tarvitaan tässä tapauksessa vain toinen. Eli se sisäosa jää suodattimen liittimen kaulalle kun itse letkussa oleva ulko-osa on vedetty pois. Ja tätä sisäosaa juuri pitää painaa molemmilta puolilta, ei itse letkun liitintä. Itse painoin pielillä siirtopihdeillä ja hyvin puhdistettuna irtos ihan helposti. Hiekka on vihollinen tässä kun tuo sisäholkki ei pääse supistumaan. Putsaa siis hyvin niinkuin joku mainitsikin...
Se suodattimen koneenpuoleinen on sitten perus sokkaversio jonka lukitus vapautuu niistä pienistä reijistä työntämällä. Tähän sopi omasta pakista parhaiten 90 asteen kulmassa olevat lukkorengaspihdit, niillä mahtuu työntämään myös tankinpuolelta jossa on ahdas väli. U:n mallinen muovisokka nousee taivasta kohti ja lähtee ihan irti asti, älä kadota.
Bensaa tosiaan tirahtaa sulaketempusta (F2) huolimatta, nitkuta varovasti rätin sisällä niin vältyt miesitkulta auton alla.
Huolehti puhtaudesta ja kasaa uusilla roippeilla. Suodatin oli mulla ruosteinen ja tosi pahasti. Voitelin lopuksi kotelosuojaspraylla. Se nyt ehkä vähän meni liturgian puolelle, mutta jos nyt vähän parempana pysyis. Jos oikeesti on 60 tonnissa mennyt jo noin huonoksi...
Jumpan auto tässä 2008 1.8t SC.
Paras vinkki ehkä millä selviää ennen suodatinta olevan liittimen irroitus on kun katsot suodattimen mukana tulevia muoviosia. Ne on suodattimen liittimen sisäholkkeja joita tarvitaan tässä tapauksessa vain toinen. Eli se sisäosa jää suodattimen liittimen kaulalle kun itse letkussa oleva ulko-osa on vedetty pois. Ja tätä sisäosaa juuri pitää painaa molemmilta puolilta, ei itse letkun liitintä. Itse painoin pielillä siirtopihdeillä ja hyvin puhdistettuna irtos ihan helposti. Hiekka on vihollinen tässä kun tuo sisäholkki ei pääse supistumaan. Putsaa siis hyvin niinkuin joku mainitsikin...
Se suodattimen koneenpuoleinen on sitten perus sokkaversio jonka lukitus vapautuu niistä pienistä reijistä työntämällä. Tähän sopi omasta pakista parhaiten 90 asteen kulmassa olevat lukkorengaspihdit, niillä mahtuu työntämään myös tankinpuolelta jossa on ahdas väli. U:n mallinen muovisokka nousee taivasta kohti ja lähtee ihan irti asti, älä kadota.
Bensaa tosiaan tirahtaa sulaketempusta (F2) huolimatta, nitkuta varovasti rätin sisällä niin vältyt miesitkulta auton alla.
Huolehti puhtaudesta ja kasaa uusilla roippeilla. Suodatin oli mulla ruosteinen ja tosi pahasti. Voitelin lopuksi kotelosuojaspraylla. Se nyt ehkä vähän meni liturgian puolelle, mutta jos nyt vähän parempana pysyis. Jos oikeesti on 60 tonnissa mennyt jo noin huonoksi...
Jumpan auto tässä 2008 1.8t SC.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1774
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: B207 polttoainesuodattimen vaihto
Sanokaas nyt minkä takia 2007 autossa tuo moottoritilasta päin katosen liitin on mallia sukkula, eli suora liitin ja siinä on sininen painolukko? Tuossa yhteen autoon vaihtavat pa-suodinta ja se konehuoneen pään liitin pomppaa aina pois. Onko siinä jokin kikkakolmonen vai miksei pidä?
Kertoman mukaan oli vanhassa suotimessa ainakin kuminen tiivisterengas ja valkoinen kovamuovinen tiivisterengas, ja ehkä musta muovinen "kauluri"...? Tilanteeseen tormasin kesken operaation, niin en osaa varmaksi sanoa mitä siinä on nyt kateissa ja mitä ei... Osaisiko joku kertoa?
Kertoman mukaan oli vanhassa suotimessa ainakin kuminen tiivisterengas ja valkoinen kovamuovinen tiivisterengas, ja ehkä musta muovinen "kauluri"...? Tilanteeseen tormasin kesken operaation, niin en osaa varmaksi sanoa mitä siinä on nyt kateissa ja mitä ei... Osaisiko joku kertoa?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: B207 polttoainesuodattimen vaihto
Missä malleissa / vuosimalleissa ei ole vaihdettavaa pa-suodatinta?
https://www.neobrothers.co.uk/car-parts ... r-25313359
Neo Bros malliluettelon mukaan mun autoon tuo sopii, mutta sellaista ei sieltä kyllä löydy. Tosin Neo Bros ei erittele xwd-mallia.
https://www.neobrothers.co.uk/car-parts ... r-25313359
Neo Bros malliluettelon mukaan mun autoon tuo sopii, mutta sellaista ei sieltä kyllä löydy. Tosin Neo Bros ei erittele xwd-mallia.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: B207 polttoainesuodattimen vaihto
Ainakaan USA:n ja Kanadan vientimalleissa ei ole erikseen vaihdettavaa polttoainesuodatinta vaan se löytyy polttoainetankista pumpun yhteydestä.
9-3 SC 2.0T -09
#7877
#7877