Meneekö Saabit kaupaksi? Kannattaako hakea NG-9-3 myyntiin?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
saabillua
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: Ma Elo 01, 2011 20:50
Paikkakunta: 48100

Re: Meneekö Saabit kaupaksi? Kannattaako hakea NG-9-3 myyntiin?

Viesti Kirjoittaja saabillua »

karitammi kirjoitti:^ mobile.de halvimmat ttid vm. 2008 on siinä 7 k€. Ehkäpä niitä sitten kannattaa tuoda, jos 11 k€ saa. Veroa en jaksanut laskea, arvaan 2..3 k€.
Keski-Euroopan tittiditidiissä ei kuitenkaan eberiä, jonka diesel kyllä mielestäni tarvii lämmetäkseen ihan normaali käytössä.

Toisealta tuohonhan voi sitten ostaa sellaisen lisälämmittimen kuin haluaa, vaikka millä nettikäynnistimellä yms. Tappelee sitten vaan puhaltimien läppien kanssa muutaman kuukauden.
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg

Nykyään ihan vaan Skodalla
molokki
"Aero"
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Kesä 23, 2014 22:07
Paikkakunta: Raceborg(Karjaan Tasavalta)

Re: Meneekö Saabit kaupaksi? Kannattaako hakea NG-9-3 myyntiin?

Viesti Kirjoittaja molokki »

tuo muutama 9.7x tai jopa 9.2x tai 9.4x,niin saatais näitäkin Suomen teille.Noi kiinnostas mua kaikki.Paitti 9.4x on liian kallis mexikaani.9.2x löytäminenkin euroopan puolelta on hyvin hankalaa,mut on niit kuulemma Ruottis kilvis,että ei mahoton.
9.3 SS TURBO X,Chevrolet Captiva 2,2 TURBO-D AWD 2012,Ekz:Kia Cerato 2,0 -06(meni Afrikkaan),EX:9,3 ss 1,9tid -08,pöö406,Escort 1,6 "Cosworth",Liftbackki-Korola ,Aprilia,Suzuki
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1776
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: Meneekö Saabit kaupaksi? Kannattaako hakea NG-9-3 myyntiin?

Viesti Kirjoittaja timpetti »

9-2x jos Suomen kilvissä myynnissä, ei varmana homehtus kauaa. MUTTA. NG9-3 Aero 04-05 2.0 padalla ja manuaalilla, 08->2.0 TS tulee ekana mieleen. Ite ainakin huomasin kun menin oman Aeroni kesällä hukkaamaan, että uuden löytäminen oli prkl vaikeaa, kun kriteerit oli tuo b207r moottori ja manuaali, varustetasonkin kun tykkään pitää korkealla. Toki makuja on monia, mutta uskosin muihinkin iskevän täpäkkäkuntoisen b207r-koneisen kulkineen.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13212
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Meneekö Saabit kaupaksi? Kannattaako hakea NG-9-3 myyntiin?

Viesti Kirjoittaja AZP »

Jos haluaa tehdä hiukan lisärahaa autokaupoilla, ei kannata keskittyä vain yhteen tai tiettyihin merkkeihin. Itse toin aikanaan yhden Mersun sillä asenteella, että maksimoidaan tuotto. Silloin mentiin vielä malli- ja kuukausikohtaisella veroprosentilla, joten valitsin automerkin ja mallin sen mukaan, missä on pieni veroprosentti, ja mikä on Suomessa varmasti helppo myytävä. Vaatimuksina oli lisäksi kohtuulliset kilometrit ja ilmastointi, niin helpohko myynti oli taattu. Nykyisin kannattaa metsästää pieniä co2-päästöjä, verosäästö sataa suoraan omaan laariin, koska vähäkulutuksiset autot ei käytettyinä ole sen halvempia kuin enemmän kuluttavat. Toisaalta esim. Saksassa isolla co2-päästöllä olevia autoja voi vastaavasti sada todella halvalla, jolloin jää varaa maksaa verojakin.

Sen sijaan jos kantaa huolta Suomen Saab-kannasta, tai haluaa merkkiharrastaa, niin ehdottomasti kaikkien etu on tuoda Suomeen lisää uudehkoja Saabeja, esim MY2011->. Niitä kun ei liikaa meillä päin ole, tosin ei niitä missään muuallakaan ole ylimäärin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Meneekö Saabit kaupaksi? Kannattaako hakea NG-9-3 myyntiin?

Viesti Kirjoittaja hei9n »

Uuskoppasta combia bensakoneella ja manuaalilla löytyy hurjat 1kpl hintaan 20.900,- nettiautosta.

Joku parikymppinen vois innostua 9-3SS Aerosta. Turbokuumeen puraisemalle huomattavasti asiallisempi kuin esim A4 (sinikeltaisin silmin)

Dieseliä tuntuu olevan tarjolla reilusti ja hinnat sen mukaisia.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Meneekö Saabit kaupaksi? Kannattaako hakea NG-9-3 myyntiin?

Viesti Kirjoittaja viggen »

Yksistään Blocketilla on myynnissä 300 kpl uudempia saabeja .
http://www.blocket.se/hela_sverige?q=sa ... d=th&cb=32
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Meneekö Saabit kaupaksi? Kannattaako hakea NG-9-3 myyntiin?

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Nämä johtopäätökset varmaan menee aavistuksen uusiksi joulukuisen KKO päätöksen myötä. Käsitin, että 2007 ja vanhempia malleja ei voitaisikaan verottaa CO2 perustaisesti, jos ensirekisteröintihetken veroprosentti ylittyy. Ts. veroprosentti saisi olla enintään 28% tai kuukausikohtaisesti määritelty. Tulli sorvaa ohjeita.

Valitettavasti esim. Turbo Xää ei taida saada 2007 rekisteröitynä. Pitää vähän surffailla pyhinä. Yksi auto on tuotu, josta pääsen valitusta sorvaamaan, mutta siinä hyöty on olematon.

. Kauheaa resurssien tuhlausta tuo autoverotuksen mahdollisimman tiukkana pito.

Hyvää joulua!
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Re: Meneekö Saabit kaupaksi? Kannattaako hakea NG-9-3 myynti

Viesti Kirjoittaja jmarin »

Mites noiden 2014-mallien hinta muodostuu suomeen tuotuna? Ruotsin hinta muunnettuna euroiksi ja rajut autoverot päälle vai vielä alviakin?

Käytettyjen nahkapenkit on niin surkean venyneen näköisiä että hyi..
Vastaa Viestiin