Miten sais 3 lediä etu-umpiossa palamaan.

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
molokki
"Aero"
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Kesä 23, 2014 22:07
Paikkakunta: Raceborg(Karjaan Tasavalta)

Miten sais 3 lediä etu-umpiossa palamaan.

Viesti Kirjoittaja molokki »

Eli kun -08-) etu-umpioissa sen lediparkkiputken jälkeen sivus on 3 reikää.amerikanmalleissa niissä palaa oranssit valot.Onko tietoo mimmonen projekti ois saada euromallissa palamaan?
9.3 SS TURBO X,Chevrolet Captiva 2,2 TURBO-D AWD 2012,Ekz:Kia Cerato 2,0 -06(meni Afrikkaan),EX:9,3 ss 1,9tid -08,pöö406,Escort 1,6 "Cosworth",Liftbackki-Korola ,Aprilia,Suzuki
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Miten sais 3 lediä etu-umpiossa palamaan.

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Tämä kiinnostaisi minuakin :)
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: Miten sais 3 lediä etu-umpiossa palamaan.

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Niin, käsittääkseni euromallissa ei edes ole niitä ledejä asennettuna sinne sivuihin
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Miten sais 3 lediä etu-umpiossa palamaan.

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Olis ollukkin liian helppoa jos pelkkä Tech olis riittäny
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
molokki
"Aero"
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Kesä 23, 2014 22:07
Paikkakunta: Raceborg(Karjaan Tasavalta)

Re: Miten sais 3 lediä etu-umpiossa palamaan.

Viesti Kirjoittaja molokki »

Silt se näyttää ainakin ulkoisesti tarkasteltuna joo et ei oo kun reiät.Mutta.Jos sellaset usa umpiot sais,niin oisko muuta ongelmaa?Ohjelmointi?Tarviiko mahollisesti jotaan Johtoja?mihin?jnejne...Miks niitä ei yleensä euroissa ole.Ei kai ne laittomat ole täälläkään,kun 5-sarjan bemareis on samanlaiset ja niissä palaa valot.Entäs ku joissain yksilöissä on kääntyvät valot.Mites semmoset saatais aikaseks?nyt on kääntymättömät xenonit.
9.3 SS TURBO X,Chevrolet Captiva 2,2 TURBO-D AWD 2012,Ekz:Kia Cerato 2,0 -06(meni Afrikkaan),EX:9,3 ss 1,9tid -08,pöö406,Escort 1,6 "Cosworth",Liftbackki-Korola ,Aprilia,Suzuki
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: Miten sais 3 lediä etu-umpiossa palamaan.

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Jenkkiumpioissa taitaa olla väärä valokuvio eli eivät kelpaa suomen tieliikenteeseen. Ennemmin kannattais jostain kaivaa risa umpio ja katsoa saako sen jollain tavalla purettua että ne ledit saisi asennettua jälkikäteen. Vähän vissiin pitäisi myös kehittää elektroniikkaa niille ledeille jotta toimivat ja eivät vilkuttele Can-väylän tarkistuksien mukaan. Eli ei ihan heittämällä menevä tuunaus.
molokki
"Aero"
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Kesä 23, 2014 22:07
Paikkakunta: Raceborg(Karjaan Tasavalta)

Re: Miten sais 3 lediä etu-umpiossa palamaan.

Viesti Kirjoittaja molokki »

On tää elämä nykyään vaikeeta ja laitonta.Ennen valot saatiin palamaan kun saatiin virtaa ja maata.Nyt kaikki on jossaa v*tun väyläs eikä mikään toimi.Paitti vikailmotukset toimii.Liiankin hyvin.
9.3 SS TURBO X,Chevrolet Captiva 2,2 TURBO-D AWD 2012,Ekz:Kia Cerato 2,0 -06(meni Afrikkaan),EX:9,3 ss 1,9tid -08,pöö406,Escort 1,6 "Cosworth",Liftbackki-Korola ,Aprilia,Suzuki
aero
-
Viestit: 8682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Miten sais 3 lediä etu-umpiossa palamaan.

Viesti Kirjoittaja aero »

Kyllä ne edelleenkin saa palamaan kun pistää valot kiinni, virtaa ja maata. Kunhan sinne saa sovitettua ne ledit fyysisesti paikalleen, niin eihän tuo ole temppu eikä mikään ottaa vaikka parkkipolttimolta ohjausta trankulle (NPN), joka syöttää konkkaa (ihan vaan PWM:n varalta), jonka perässä on ne ledit etuvastuksineen. Mitään diagnostiikkaa niihin ei tietty noin saa eikä auto tiedä niiden olemassaolosta ja ehkä välkkyy polttimovahdin (sillä mitään tekemistä CAN-väylän kanssa sinällään ole, vaikka markkinadroidit CAN-ledeistä höpiseekin) myötä (tosin siitäkin pääsee käytännössä eroon kun ottaa toisen ohjauksen vaikka "virtalukolta", että ne ei voi palaa kun virrat on pois - kyllä sieltä tälläinenkin terminaali löytyy).

Laillisuus riippuu vaadituista ja olemassaolevista hyväksynnöistä (en jaksa kaivella kumpaakaan esiin, siis että vaaditaanko jotain (ja mitä) ja että onko niissä valaisimissa jotain (ja mitä)) eikä bemarin valoista, mutta etenkin siististi toteutettuna käytännössä tuskin kiinnostaa ketään jota edes teoriassa pitäisi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
molokki
"Aero"
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Kesä 23, 2014 22:07
Paikkakunta: Raceborg(Karjaan Tasavalta)

Re: Miten sais 3 lediä etu-umpiossa palamaan.

Viesti Kirjoittaja molokki »

Et satu olee katsastusinssi?Sulla olis ainakin oikea asenne.TUlisin heti sulle katsastukseen...Emmä tiiä onks noi lailliset enkä viitti tarkistaa,mut on sen verran hyvän näköset että menköön.Yleensä katsastuksesssa kun hylätään kaikki,minkä laillisuudesta inssi ei ole 110% varma. :D
9.3 SS TURBO X,Chevrolet Captiva 2,2 TURBO-D AWD 2012,Ekz:Kia Cerato 2,0 -06(meni Afrikkaan),EX:9,3 ss 1,9tid -08,pöö406,Escort 1,6 "Cosworth",Liftbackki-Korola ,Aprilia,Suzuki
aero
-
Viestit: 8682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Miten sais 3 lediä etu-umpiossa palamaan.

Viesti Kirjoittaja aero »

Jos olisin, todennäköisesti tietäisin nopean tavan tarkistaa mahdolliset vaatimukset jolloin olisin jaksanut kaivaa ne esiin. Eli en satu, työkseni hakkaan tietokoneita.

Mun kokemuksen mukaan inssi ottaa asiasta selvää tai käyttää järjellisen oloista järkeä, jos ei ole 110% varma. Toisaalta samat inssit ovat penkoneet mun autoja kymmenkunta vuotta, kun löydettyäni hyvän (=asiallisen ja palvelevan) aseman (KAUS Hämeenlinnassa, nyt myös Turengissa) en ole kokenut tarvetta vaihtaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Miten sais 3 lediä etu-umpiossa palamaan.

Viesti Kirjoittaja karg »

Pieni OT..
aero kirjoitti:hyvän (=asiallisen ja palvelevan) aseman (KAUS Hämeenlinnassa...
Tuolla katsastussetä ei viimeeks tienny (tai ei halunnut tietää) NG9-3 Aeron kohdalla, mitä eroa on varianteissa M01 ja A01 (manuaalivaihteet tai automaattivaihteet), vaan vaati ehdottomasti vaatimuksenmukaisuustodistuksen rekisteröintiä varten. Toisella asemalla homma hoitui helposti samana päivänä ilman tuota kallista paperia.
Vastaa Viestiin