Autonvaihto

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Autonvaihto

Viesti Kirjoittaja karg »

Omassani oli 250tkm kohdalla sport-penkkien beiget nahat ainoastaan hiukan kulahtaneita (kuskin selkänojan reuna) ja naarmuisia. Uudet nahat sai lähistön Länsiautosta kohtuuhintaan. Penkkien sähkösäädöissä ei oo mitään vikaa edelleenkään. Vertailun vuoksi jenkkilästä tuodun NG900 cabbeni nahat oli noilla kilsoilla aivan kamalassa kunnossa. Kaiken saa huonolla hoidolla äkkiä rikki.
sabu79
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: To Joulu 04, 2014 18:00
Paikkakunta: PK-seutu

Re: Autonvaihto

Viesti Kirjoittaja sabu79 »

mulla on kans toi 12/05 SC sportit, niin on kulunut hyvin kuskinpenkin vasen sivusta.. 8O
TepiiP
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Touko 26, 2014 09:05

Re: Autonvaihto

Viesti Kirjoittaja TepiiP »

-02 vectorissa on itellä ainakin nahkat vielä ihan hyvässä kunnossa :) Peilinjalat kyllä kukkii urakalla!!
S32
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: To Syys 02, 2004 10:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Autonvaihto

Viesti Kirjoittaja S32 »

Linear Pilotin kangaspenkit ovat huolettomat. Kangas on kestävää laatua. Muotoilukin mielestäni ihan ok (Pilot).

Nahka penkkimateriaalina on mielestäni yliarvostettu: vaativat käsittelyn 1-2 krt/vuosi. Ovat liukkaat ja auringossa kuumat. (Kokemusta Volvon nahkapenkeistä).
Saab 9-3 SC 1.8t 2007
Ex: Saab 9-5 2.0t Wagon 2006, Saab 9-3 2.0t 2002
Puolesta
"Turbo"
Viestit: 220
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 07:37

Re: Autonvaihto

Viesti Kirjoittaja Puolesta »

Kävin koeajamassa yhtä 2004vm. 9-3:sta. Kylmänä koneesta kuului pelkääjän puolelta kalkatus ja oikealta jonkinlaista suhinaa. Lämnpöisenä nämä äänet hävisivät. Ajettavuus tuntui paremmalta, kuin omassa 9-5:ssa. Kerran auto liikenneympyrässä nykäsi oudosti. Olisiko jotakin ajonvakautussysteemiä. Mitä muuten kannattaa tarkastaa, kun käy koeajamassa kolkkia.
9-5 2.0 sedan vm.2002
VileCreature
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 02:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autonvaihto

Viesti Kirjoittaja VileCreature »

Pitää vielä kanssa heittää omia mietteitä sedanista.

Tuossa oli og9-5 my02 muutaman vuoden ja vaihtui pienen mutkan jälkeen my03 ng 9-3:n.

Kaikin puolin ketterämmän olonen auto, ja kilsoihin nähden kyllä vielä hyvinkin toimiva kokonaisuus. Mittarissa 365tkm ja historian perusteella jakopää on ainoa isompi remppa mitä on tehty noin 100 tkm sitten.

Penkkien kestävyyden suhteen komppaan S32:ta. 360tkm ajettuina meni vaihtoon omat kun alkoi pikkuhiljaa ovenpuolen syrjä olemaan kasassa, mutta kangas edelleen ehjänä.

Omana aikana sytkäpuolat on menneet kaikki uusiksi ja bypass-venttiilin kalvo. On hieman viheliäinen vaihdettava itse, mutta osat ainaki oli halvahkot (muistelisin että jäi alle 50 euron reilusti maptunilta tilaten).

Noi takatukivarret taitaa olla kulutustavaraa näissä, mutta ei tuo 9-5:kään mikään ongelmaton niiden suhteen ollut =D

Sähkövioista sen verran, että ainakin itsellä noilla kilsoilla ja vuosilla on tullut eteen tuo tyypillinen ovilukkojen kuolema. Siis ei toimi enää keskuslukko kovin luotettavasti. Lisäksi mankka ei meinaa jaksaa imaista enää cd-levyä sisään, mutta onneksi noihin on marmorilta saatavana aux-pistoke kuitenkin.

Teknisesti ainakin äkkistään pitäsin luotettavampana kuin femmaa, tosin omassa femmassa poiki kaikki mahdollinen mitä noissa tyypillisimmillään menee (männänrenkaat, turbo, takapään puslat, käsijarrut, bensapumppu).
Onhan tuossakin omia vikojaan ollut kolmosessakin, mutta sanosin että vähemmän kriittisiä kuin 100tkm vähemmän ajetussa femmassa oli =)

Siinäpä minun mietteeni. Hyviä autoja molemmat, mutta kyllä tuo 9-3 on mielekkäämpi ollut omistaa toistaiseksi. Ja kulutus selkeästi alhaisempi kuin femmassa, jos sille painoarvoa laskee.

Mitä tuohon koeajokierrokseen tulee, niin omalla kohdalla ainoat nykäisyt mitä on tullut on johtuneet huonoista tulpista/sytkäpuolista, mene ja tiedä.

Eikös noissa ollut tuo Secondary Air Intake jossain malleissa tuolla koneen oikealla puolella (kuskin puolella jos keulan suunnalta siis katselee)? Omassa ei moista löydy niin en osaa sanoa paremmin, viisaammat kertonee?

Ei mulla muuta...
MY07 Saab 9-3 SC Aero
'74 Saab Sonett 3
'99 Honda CBR600 F4
(ex #4551)
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Autonvaihto

Viesti Kirjoittaja karg »

SAI-systeemin takaiskuventtiili näkyy edestä katsottuna oikealla puolella suht ylhäällä. Se on semmonen kiiltävä pyöreä mötikkä. SAI-pumppu on lohkossa kiinni koneen etupuolella ja se imee ilmaa ilmanputsarista ja puhaltaa sitä ton takaiskuvenan kautta pakosarjaan. Jos toi takaiskuventtiili vuotaa, niin se voinee suhista, kun pakokaasua pääsee venttiilin läpi.
Vastaa Viestiin