Tolla numerolla löytyy sisäilman kierrätysläpän moottori.Baabel kirjoitti:tälläinen osa numero 09180200
Kojelaudassa naksuu kovaa
Re: Kojelaudassa naksuu kovaa
Re: Kojelaudassa naksuu kovaa
pitää hankkia tuo epc ja tutkia pystyykö tuon pelkän moottorin vaihtamaan vai joutuuko johtosarjat ja noi vivut samal.karg kirjoitti:Tolla numerolla löytyy sisäilman kierrätysläpän moottori.Baabel kirjoitti:tälläinen osa numero 09180200
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: Kojelaudassa naksuu kovaa
Täsmääkö tähän: http://www.neobrothers.co.uk/electric-s ... a1224680abBaabel kirjoitti:pitää hankkia tuo epc ja tutkia pystyykö tuon pelkän moottorin vaihtamaan vai joutuuko johtosarjat ja noi vivut samal.karg kirjoitti:Tolla numerolla löytyy sisäilman kierrätysläpän moottori.Baabel kirjoitti:tälläinen osa numero 09180200
Kuvissa ainakin samaa näköä.
Re: Kojelaudassa naksuu kovaa
Tolla numerolla löytyy sisäilman kierrätysläpän moottori.[/quote]
pitää hankkia tuo epc ja tutkia pystyykö tuon pelkän moottorin vaihtamaan vai joutuuko johtosarjat ja noi vivut samal.[/quote]
Täsmääkö tähän: http://www.neobrothers.co.uk/electric-s ... a1224680ab
Kuvissa ainakin samaa näköä.[/quote]
kyllähän toi siltä näyttää... siel tosiaa 3 eri näköst "moottoria" päällekkäin jos lähtee vipuja. tää mikä itellä naksuu on tuo ylin.
Tosin siellä on käsittääkseni toinen ihan samanlainen kun tuo linkkisi moottori siitä en tajunnu koodia ottaa kun tuntu toimivan moitteetta. keskimmäinen tais olla pienempi
pitää hankkia tuo epc ja tutkia pystyykö tuon pelkän moottorin vaihtamaan vai joutuuko johtosarjat ja noi vivut samal.[/quote]
Täsmääkö tähän: http://www.neobrothers.co.uk/electric-s ... a1224680ab
Kuvissa ainakin samaa näköä.[/quote]
kyllähän toi siltä näyttää... siel tosiaa 3 eri näköst "moottoria" päällekkäin jos lähtee vipuja. tää mikä itellä naksuu on tuo ylin.
Tosin siellä on käsittääkseni toinen ihan samanlainen kun tuo linkkisi moottori siitä en tajunnu koodia ottaa kun tuntu toimivan moitteetta. keskimmäinen tais olla pienempi
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: Kojelaudassa naksuu kovaa
Moi Baabel ja muut lämppärin säätömoottorien kanssa ihmettelevät.
Itsellänikin kyseinen sisäilmakierron läppää ohjaava moottori rutisi. (Kojelaudan sisällä ilmastoinnin ohjauksissa on 7 eri säätömoottoria) ja ko. sijaitsee siis lämmityslaitteen puhaltimen "yläkopan" kyljessä, oikealla puolella. On parilla torx -ruuvilla kiinni itse kopassa.
Avasin ko. moottorin ja sieltä oli hammasrattaista pari hammasta poikki. Eli kun moottori siirtää säätövipua ääriasennosta toiseen, ja menee rikkinäisten hampaiden kohdalle / yli, alkaa rutina kun säätö jää jumiin. On todellakin kova "mekaaninen nakse". Tämä siis maalaisjärki diagnostiikkaa, lieko oikein? Rikki oli isoimmasta hammasrattaasta sekä sitä pyörittävästä pienemmästä vastapyörästä kummastakin vain yksi hammas. Isomman asentoa voisi kokeilla siirtää, pienemmän kohdalla ei hyödytä, koska se pyörii 360 asetta säätöjen aikana, eli hampaaton rikkinäinen kohta tulee aina vastaan.
Keskustelussa näkyy linkkien takana oleva juurikin oikea moottori.
Valeon -tekemänä (006972T) osanumero, jota ei paikallinen Saabin / GM- varaosamyynti tunne?
Vastaava sieltä löytyykin(13192013), servomoottori, mutta hinta 140.00e Opelin varaosatiskillä, Saabilla sen hinta jäi 190,00e nurkille. Eli arvokas on. Linkkien takana nettimyynnistä siis huomattavasti edullisemmin.
Täsmääkö tähän: http://www.neobrothers.co.uk/electric-s ... a1224680ab
Kuvissa ainakin samaa näköä.[/quote]
kyllähän toi siltä näyttää... siel tosiaa 3 eri näköst "moottoria" päällekkäin jos lähtee vipuja. tää mikä itellä naksuu on tuo ylin.
Tosin siellä on käsittääkseni toinen ihan samanlainen kun tuo linkkisi moottori siitä en tajunnu koodia ottaa kun tuntu toimivan moitteetta. keskimmäinen tais olla pienempi[/quote]
Itsellänikin kyseinen sisäilmakierron läppää ohjaava moottori rutisi. (Kojelaudan sisällä ilmastoinnin ohjauksissa on 7 eri säätömoottoria) ja ko. sijaitsee siis lämmityslaitteen puhaltimen "yläkopan" kyljessä, oikealla puolella. On parilla torx -ruuvilla kiinni itse kopassa.
Avasin ko. moottorin ja sieltä oli hammasrattaista pari hammasta poikki. Eli kun moottori siirtää säätövipua ääriasennosta toiseen, ja menee rikkinäisten hampaiden kohdalle / yli, alkaa rutina kun säätö jää jumiin. On todellakin kova "mekaaninen nakse". Tämä siis maalaisjärki diagnostiikkaa, lieko oikein? Rikki oli isoimmasta hammasrattaasta sekä sitä pyörittävästä pienemmästä vastapyörästä kummastakin vain yksi hammas. Isomman asentoa voisi kokeilla siirtää, pienemmän kohdalla ei hyödytä, koska se pyörii 360 asetta säätöjen aikana, eli hampaaton rikkinäinen kohta tulee aina vastaan.
Keskustelussa näkyy linkkien takana oleva juurikin oikea moottori.
Valeon -tekemänä (006972T) osanumero, jota ei paikallinen Saabin / GM- varaosamyynti tunne?
Vastaava sieltä löytyykin(13192013), servomoottori, mutta hinta 140.00e Opelin varaosatiskillä, Saabilla sen hinta jäi 190,00e nurkille. Eli arvokas on. Linkkien takana nettimyynnistä siis huomattavasti edullisemmin.
pitää hankkia tuo epc ja tutkia pystyykö tuon pelkän moottorin vaihtamaan vai joutuuko johtosarjat ja noi vivut samal.[/quote]Baabel kirjoitti:Tolla numerolla löytyy sisäilman kierrätysläpän moottori.
Täsmääkö tähän: http://www.neobrothers.co.uk/electric-s ... a1224680ab
Kuvissa ainakin samaa näköä.[/quote]
kyllähän toi siltä näyttää... siel tosiaa 3 eri näköst "moottoria" päällekkäin jos lähtee vipuja. tää mikä itellä naksuu on tuo ylin.
Tosin siellä on käsittääkseni toinen ihan samanlainen kun tuo linkkisi moottori siitä en tajunnu koodia ottaa kun tuntu toimivan moitteetta. keskimmäinen tais olla pienempi[/quote]
Re: Kojelaudassa naksuu kovaa
osaakos kukaa sanoa -03 mallissa on tuollainen c-kasetin muotoinen tuo osa ja taas -04 mallissa osa on paljon pulleempi , mutta näyttäisi kiinnitykskohdat ja vivun kiinnitys samanlaiselta.. voiko olla että -04 mallissa on vain päivitetty ulkomuotoa? EPC näyttää että 09180200 osanumerolla 03-10 malleissa olisi sama numero..
saabin purkaamolla -03 malleissa on c-kasetin muotoinen osa ja 04 mallista eteepäin osa muuttuu pulleemmaksi.
saabin purkaamolla -03 malleissa on c-kasetin muotoinen osa ja 04 mallista eteepäin osa muuttuu pulleemmaksi.
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: Kojelaudassa naksuu kovaa
noniin nyt on osa ostettu vm07 farkusta samal osanumerolla kuin -03 vuoden saabissani... kaikki näyttää kaikin puolin hyvältä ja huomenna käyn asentamassa osaa niin nähdään oliko osa oikea
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: Kojelaudassa naksuu kovaa
Viime talvena mulla metelöi tuulilasille ilman kääntävä moottori=piti pientä naputusta kun käänsi puhalluksen tuulilasille. Tilasin ebaysta Vectra C:ssä olleen käytetyn moottorin(tais maksaa 20e postikuluineen) ja sen vaihdettuani hiljeni. Aikani kuluksi avasin tuon vanhan moottorin ja ajattelin sieltä löytyvän rikkinäisiä rattaita, mutta eipä löytynytkään. Rattaat oli ehjät ja kaikki näytti ihan normaalilta. Tuuppasin vähän rasvaa rattaisiin, piuhan päähän kiinni ja hyvin toimii, eikä metelöi...
1.8t 2005
Re: Kojelaudassa naksuu kovaa
noniin nyt on vaihettu tuo moottori.. ei naksu enään... ja oli halpaa... 35euroo osa (07 saab 105tkm ajetusta varaosa) siihen bensat lahest riihimäelle noin 20euroo (raskas kaasujalka)Teekki kirjoitti:Viime talvena mulla metelöi tuulilasille ilman kääntävä moottori=piti pientä naputusta kun käänsi puhalluksen tuulilasille. Tilasin ebaysta Vectra C:ssä olleen käytetyn moottorin(tais maksaa 20e postikuluineen) ja sen vaihdettuani hiljeni. Aikani kuluksi avasin tuon vanhan moottorin ja ajattelin sieltä löytyvän rikkinäisiä rattaita, mutta eipä löytynytkään. Rattaat oli ehjät ja kaikki näytti ihan normaalilta. Tuuppasin vähän rasvaa rattaisiin, piuhan päähän kiinni ja hyvin toimii, eikä metelöi...
diagnosointi aika 45min (purku ja releiden tutkiminen)
työt 1tunti
kokonais summa 55euroo ja 1h 45min töitä
-------------------------------------------------------------------------------------------
Laakkoselta huvikseen kyselin tuota osaa (09180200 mikä oli rikki) 179euroa , diagnosointi 60euroa ja työt 95euroa... yhteensä 334euroa eli kyllä tämäkin itse korjaus oli kannattava!
Kiitos kaikille avun antaneille jos tulee kysyttävää asiasta laita yv tai jatka ketjua.
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK