Ehkä ostamassa 9-3 Aeroa

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
ProBencher
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Tammi 13, 2015 19:38

Ehkä ostamassa 9-3 Aeroa

Viesti Kirjoittaja ProBencher »

Olen ostamassa vuoden 2003 aeroa automaattilaatikolla ja kysynkin että onko siinä mitään järkeä? Mitkä ovat aeron ns plussat versus 2.0t?

Siis eikö "perus" 2.0 turboon saa stage1:llä samat tehot, siis kannattaako ostaa edes aeroa?

Ja asun tässä valkeakoskella niin kenenkäs puoleen kannattaa kääntyä sen lastuttamisen kanssa?

kiitos jo etukäteen
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Ehkä ostamassa 9-3 Aeroa

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

2.0t saa kyllä stagella samat tehot kuin 2.0T vakiona. 2.0T stage1 jo menee sitten reilu 250hp ja pienin muutoksin saa siitäkin ahtimen ulosmitattua päätyen noin 270hp/400Nm.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
ProBencher
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Tammi 13, 2015 19:38

Re: Ehkä ostamassa 9-3 Aeroa

Viesti Kirjoittaja ProBencher »

Onko aerossa siis isompi turbo ja suuttimet kuin esim siinä 175hp mallissa?

Entä mitä muuta siinä parempaa?
Nimimerkki
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: La Touko 07, 2011 09:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ehkä ostamassa 9-3 Aeroa

Viesti Kirjoittaja Nimimerkki »

Kyllä, isompi turbo ja suuttimet, lisäksi sporttialusta, paremmat jarrut, paremmat penkit ja yleisesti paremmat varusteet, helmalevikkeet erilaiset ja ne aero-merkit perässä...
Kyllä 1,8t ja 2,0t:lläkin lastutettuna ehtii mutta osta aero jos lompakko antaa myöten.
9-3 SS 1,8t Vector bsr stg2 vm. 2004
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Ehkä ostamassa 9-3 Aeroa

Viesti Kirjoittaja karitammi »

^automaattilaatikossa puolikkaat vaihteet taitaa myös olla vs. 1.8/2.0t vs. Aero/2.0T. Vähän hämärä juttu, mutta laatikko käyttää 3-4-5 väleissä puolikkaita kick-downissa. En muista enää tarkkaa, mutta haulla löytyy.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Ehkä ostamassa 9-3 Aeroa

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Joku tainnut (^) ymmärtää turbiinilukon luistattelun väärin? ;)
Turbiinilukko ja sen luistatustila tuntuvat kyllä sellaisena lievänä "muljahtamisena", mutta ei siellä mitään puolikkaita vaihteita ole.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Ehkä ostamassa 9-3 Aeroa

Viesti Kirjoittaja karg »

Lainaus WIS:n tekstistä koskien Aeron automaattilootaa:

"Aeromallille (B207R) on lisäksi kaksi välityssuhdetta, 2.5 ja 3.5. Nämä ovat täysin ohjelmallisesti ohjattavia. Muutetut välityssuhteet saadaan aikaan vielä yhdellä solenoidiyhdistelmällä välillä S1-S5. Nämä välityssuhteet aktivoidaan vain kickdown-tilanteessa viidenneltä vaihteelta. Tällöin vaihteisto vaihtaa alas 2.5 - 3.5 - 5. Kolmannen ja neljännen vaihteen yli siis hypätään tässä tapauksessa."
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Ehkä ostamassa 9-3 Aeroa

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Tää seisos nyt korjattuna jookos? :)

Pitäisi näköjään lueskella muitakin kuin omaa kulkinetta koskevia kohtia ja ihan ajatuksen kanssa. 6-portaisessa tuota ei tosiaan ole, vain osaluistoa lock-up-tilassa. Sama myös femman 5-portaisessa, josta varmaan ajatus juontui.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Ehkä ostamassa 9-3 Aeroa

Viesti Kirjoittaja karitammi »

^ tuo on kaikenkaikkiaan aika erikoinen. En ole tutustunut miten voima siellä kulkee. Yleisesti ottaen perinteisen automaattivaihteistojen planeettapyörästöt sallivat useampia välityksiä kuin sieltä käytännössä otetaan. Eli erilaisilla solenoideilla sieltä kyllä saa välityksiä ulos. Tästä on tietoa melko vähän minusta.

Noita pykäliä ei juuri tunne. Kickdiwnissa ne menevt ohi aika äkkiä huomioiden vääntö ja vetopito. Siten saattaa huomata, että ottaa kickdowneja eri vauhdeilla 40..80 km/h.
Vastaa Viestiin