Autona -04 ss aero, muutettu etanolille puolitoista vuotta sitten, ja sitä varten vaihdettu vaaditut hilppeet konehuoneeseen.
Ongelmana on talla pohjassa kiihdytäessä "heijaaminen 1- ja 2-vaihteilla kierrosten yläpäässä. Auto ei oikein tiedä kiihtyisikö lisää vai eikö kiihtyisi. Turbon viisari ei heilu vaan on tapissa. Ennen ongelmaa ei ollut enää 3-vaihteella, mutta nyt on alkanut kiusaamaan silläkin.
Ostin auton vajaat pari vuotta sitten ja pian sen jälkeen se muutettiin etanolille, jotta en aikaisempaa käytöstä tiedä. Ongelma ei ollut jokapäiväistä aluksi, vaan on pahentunut pikku hiljaa. Kone ei oireile muuten, käy tasaisesti, ei tärinöitä, ja vaatimattomammalla kiihdyttämisellä ei heijaa, polttoaineekulutuskin on kohtuullista. Starttaakin pakkasilla kun palmun alta vaikka lohkolämmitinkin unohtuu välillä laittaa kiinni.
Vaihdettaessa ykkäseltä kakkoselle kierrokset laskevat kumman hitaasti vaikka kaasua ei painakkaan, liekö se ominaisuus.
Ilmansuodattimia on vaihdeltu ja samoin polttoainesuodatinkin, mutta näillä ei ole ollut vaikutusta vikaan. Silläkään ei tunnu olevan vaikutusta että onko tankissa bensaa vai viinaa.
testerissä en ole käyttänyt mutta mitään vikailmoituksia ei ole tauluun tullut.
Jos löytyisi apuja niin olisin kiitollinen, vika on aika ärsyttävä kun välillä tekee mieli talla pohjassa kiihdytellä
Juha
Heijaaminen kiihdyttäessä
Re: Heijaaminen kiihdyttäessä
Eikös täällä joku pähkäillyt tuota kierrosten hitaasti laskemista jossakin ketjussa? Voisiko olla samaa kategorian juttua.
9-3 SS 1.8t -08 Stage 1
Re: Heijaaminen kiihdyttäessä
Nimim. petrisa ainakin jossain vaiheessa pohti tuota heijaamista, nimenomaan biokonvertoidulla. Samaisella nimimerkillä myös kylmäkäynnistys bensalla etanolikonversion jälkeen aiheutti jonkinlaista yskimistä jne.
9³ SC 1.8t
Re: Heijaaminen kiihdyttäessä
Vinkkienne perusteella surffailin nyt onnistuneesti foorumilla ja pitää nyt tarkastaa ainakin alipaineletkut ja bypassin kalvo.
Ja tietysti omistamani yksilö omaa muutkin viat mitä täältä vastaan on tullut, vänkärin penkillä istuu haamu jolle pitää turvavyö olla aina kiinni, kojetaulun sisältä naksuttaa moottori kun laittaa ilman sisäkierron päälle niin että itseltäkin irtoaa paikat hampaista, turvavyöt ei kelaudu sisälle edessä yms pientä
Ja tietysti omistamani yksilö omaa muutkin viat mitä täältä vastaan on tullut, vänkärin penkillä istuu haamu jolle pitää turvavyö olla aina kiinni, kojetaulun sisältä naksuttaa moottori kun laittaa ilman sisäkierron päälle niin että itseltäkin irtoaa paikat hampaista, turvavyöt ei kelaudu sisälle edessä yms pientä