1.8t 2005 takajarrupalat

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Teekki
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Kesä 17, 2013 23:45

1.8t 2005 takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja Teekki »

Moro!

Nyt kävi niin, että läks takajarrupalasta ilmeisesti kitkapinta lätkimään. Kiire saada uudet palat, kun nyt on vähän metallinen ääni takajarruissa, eli metallithan siellä hankaa nyt vastakkain. Nyt on tyytyminen väliaikaisesti Motonetin jarrupaloihin, kun on kiire saada kuntoon ja kohta menee takajarrulevyt uusiks, niin tilaan sitten Neolta koko setin kun on aikaa ootella.

Jarrupaloista kysymys. Motonet tarjoaa tohon kahta erilaista jarrupalasarjaa. Palat joissa jousi palan yläreunassa ja palat joissa ei jousta palan yläreunassa. Kumpi noista nyt on se oikea? Millään en muista millaset oli vaikka kertaalleen oon tosta takajarrut aukonu vuosi takaperin. Potilaassa jäähdyttämättömät 278mm levyt.

Jos jollain ois heittää faktaa, niin vois ostaa suoraan uudet palat, eikä ajella tallille purkamaan/kasaamaan ja sitten hakemaan uusia paloja... Kiitos! :)
1.8t 2005
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: 1.8t 2005 takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Teekki kirjoitti:Moro!

Nyt kävi niin, että läks takajarrupalasta ilmeisesti kitkapinta lätkimään. Kiire saada uudet palat, kun nyt on vähän metallinen ääni takajarruissa, eli metallithan siellä hankaa nyt vastakkain. Nyt on tyytyminen väliaikaisesti Motonetin jarrupaloihin, kun on kiire saada kuntoon ja kohta menee takajarrulevyt uusiks, niin tilaan sitten Neolta koko setin kun on aikaa ootella.

Jarrupaloista kysymys. Motonet tarjoaa tohon kahta erilaista jarrupalasarjaa. Palat joissa jousi palan yläreunassa ja palat joissa ei jousta palan yläreunassa. Kumpi noista nyt on se oikea? Millään en muista millaset oli vaikka kertaalleen oon tosta takajarrut aukonu vuosi takaperin. Potilaassa jäähdyttämättömät 278mm levyt.

Jos jollain ois heittää faktaa, niin vois ostaa suoraan uudet palat, eikä ajella tallille purkamaan/kasaamaan ja sitten hakemaan uusia paloja... Kiitos! :)
Itse pohdin samaa tuossa vähän aikaa sitten niin myyjä ehdotti, että otan molemmat ja tuon takaisin ne mitkä eivät sovi.
Teekki
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Kesä 17, 2013 23:45

Re: 1.8t 2005 takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja Teekki »

supersaab kirjoitti: Itse pohdin samaa tuossa vähän aikaa sitten niin myyjä ehdotti, että otan molemmat ja tuon takaisin ne mitkä eivät sovi.
Muuten hyvä, mutta Motonet ei palauta rahoja, vaan pitäs sit ostaa jotain roinaa sillä summalla... :(
1.8t 2005
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: 1.8t 2005 takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Teekki kirjoitti:
supersaab kirjoitti: Itse pohdin samaa tuossa vähän aikaa sitten niin myyjä ehdotti, että otan molemmat ja tuon takaisin ne mitkä eivät sovi.
Muuten hyvä, mutta Motonet ei palauta rahoja, vaan pitäs sit ostaa jotain roinaa sillä summalla... :(
Juuri tunti sitten kävin viemässä pösön jännitteensäätimen kun ei ollut sopiva. Kysy vain annetaanko rahana vai ostatko jotain.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: 1.8t 2005 takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Eli, takajarrupalat NG9-3:ssa menevät seuraavasti:

Ei-jousta palan ylälaidassa: jäähdyttämättömät, pienemmät 278mm levyt

Jousi palan ylälaidassa: isommat, jäähdytetyt 292mm levyt.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Teekki
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Kesä 17, 2013 23:45

Re: Vs: 1.8t 2005 takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja Teekki »

supersaab kirjoitti: Juuri tunti sitten kävin viemässä pösön jännitteensäätimen kun ei ollut sopiva. Kysy vain annetaanko rahana vai ostatko jotain.
Erikoista. Kyllä mun piti viimeeks ostaa koko rahalla muuta kun vein väärän osan takas. Oisko noissa käytäntö muuttunut vai liekö paikkakunta kohtaisia eroja... :)

Lähetetty minun SM-N910F laitteesta Tapatalkilla
1.8t 2005
Teekki
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Kesä 17, 2013 23:45

Re: Vs: 1.8t 2005 takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja Teekki »

Pakari kirjoitti:Eli, takajarrupalat NG9-3:ssa menevät seuraavasti:

Ei-jousta palan ylälaidassa: jäähdyttämättömät, pienemmät 278mm levyt

Jousi palan ylälaidassa: isommat, jäähdytetyt 292mm levyt.
Kiitän! Oisin ostanu just väärät... :D

Lähetetty minun SM-N910F laitteesta Tapatalkilla
1.8t 2005
kartsa86
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ti Loka 16, 2012 10:57
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: 1.8t 2005 takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja kartsa86 »

Kyllä ainakin meillä on jouset palan yläreunassa vaikka on 278mm takalevyt juuri laitoin kaikki jarrut uusiksi niin muistan. Autona 2007 ss 2,0t.
Saab 9-3 SC -08 biopower vector & BMW e61 530d
Ex.Toyota Avensis -09 2,2 luxury wagon Ex. Saab 9-3 SC -06 linear busines -> Ex.Saab 9-3 SS -07 Vector biopower
Pex|
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Tammi 11, 2011 09:04
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: 1.8t 2005 takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja Pex| »

Hei!

Juuri kesällä vaihdoin taakse uudet jarrupalat ja levyt. Alkuperäisissä ei jousta ollut yläreunassa, mutta uusissa oli ja molemmat sopivat jäähdyttämättömiin 278mm takalevyihin.
Palat ja levyt tuli Neolta briteistä. Levyt oli Alkuperäiset saabin ja palat oli Pagidin T1489.
Saab 93 Sport Sedan 2.0t -03 BioPower
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: 1.8t 2005 takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Hyvin erikoista koska mielestäni kiinteillä, siis jäähdyttämättömillä levyillä on eri jarrusatula kuin isommilla ja jäähdytetyillä levyillä, koska jäähdytettylevy on mm. paksumpi. Tästä syystä jarrupala näissä ko. satuloissa on erilainen.

Olen myös ollut siinä uskossa että 2,0t:ssä on ne isommat ja jäähdytetyt takalevyt.. Myös motonetin luettelon mukaan näin olisi mutta eihän se absoluuttinen fakta ole..

Nuo samat palat, ilman jousta ja jousen kanssa menee myös moniin muihin autoihin joissa analogia on sama.. ilman jousta olevat palat ovat pienempiin levyihin ja jouselliset isompiin...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6445
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 1.8t 2005 takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja Eski »

Spedeparts tarjoaa samoja orkkistakapaloja kaikkiin ->
http://shop.speedparts.se/sv/prod/origi ... 22091.html

Eski
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: 1.8t 2005 takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Samaa näyttää maptunparts..
http://www.maptunparts.fi/jarrujarjeste ... allit.html

Eli Jousellinen malli sopii siis kaikkiin NG9-3:siin taakse.. pitääkö tästä vetää nyt sellainen johtopäätös?

Kun exään (-03 1,8t kiinteät takalaikat 278mm) tilailin jarruosia maptunpartsilta niin sieltä tuli ilman jousta olevat palat aina taakse.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: 1.8t 2005 takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

^Sanoisin että jouselliset sopivat kaikkiin.
Teekki
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Kesä 17, 2013 23:45

Re: 1.8t 2005 takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja Teekki »

Jousella oli vanhat ja sellaset sinne meni tilallekin... :)
1.8t 2005
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: 1.8t 2005 takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja SS »

Erikoista. Kyllä mun piti viimeeks ostaa koko rahalla muuta kun vein väärän osan takas. Oisko noissa käytäntö muuttunut vai liekö paikkakunta kohtaisia eroja... :)
Osaa ostaessa voi myyjän kanssa sopia jo mahdollisesta rahapalautuksesta, etenkin jos osien sopivuuksissa on epäselvää. Neuvottelukysymys.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Vastaa Viestiin