VXR Vectra 345 mm jarrut

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 516
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

VXR Vectra 345 mm jarrut

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

Käykö nämä suoraan allekirjoituksen autoon ?

http://m.ebay.de/itm/151610793922?nav=SEARCH

Edit: Eli tuli sekoiltua kännykän kanssa ja tosiaan tuossa yllä, nuo 314 milliset. Editoidaan sen verran että jos vastaava setti löytyy Vectra VXR:stä niin käykö suoraan ? Käsittääkseni TurboX:ssä ja Vectrassa samat ?
Viimeksi muokannut lentäväsaabisti, Pe Maalis 13, 2015 18:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5170
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: OPC Vectra 341mm jarrut

Viesti Kirjoittaja Risto »

Ilmoituksessa on 314 mm jarrut.
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 516
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: OPC Vectra 341mm jarrut

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

Hyvä huomio :D

Ei pitäis uskoa googlen tuloksia suorilta :lol:
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: VXR Vectra 345 mm jarrut

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Turbo X:ssä on siis nuo 345mm? Mitkäs on NG9-5 XWD Aerossa? 345mm, 355mm vai sekäettä? Insignia ja Astra J OPC olis nuo 355mm brembon 4-mäntäisillä satuloilla. Mikäli NG9-5 löytyy vastaava niin oletan, että Insignia/Astran brembot sopinee suoraan kiinnityksiltään NG9-3:een.
9³SS Turbo X '08

-Janne
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 516
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: VXR Vectra 345 mm jarrut

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

jjasco kirjoitti:Turbo X:ssä on siis nuo 345mm? Mitkäs on NG9-5 XWD Aerossa? 345mm, 355mm vai sekäettä? Insignia ja Astra J OPC olis nuo 355mm brembon 4-mäntäisillä satuloilla. Mikäli NG9-5 löytyy vastaava niin oletan, että Insignia/Astran brembot sopinee suoraan kiinnityksiltään NG9-3:een.
Ainakin nettikauppojen mukaan nuo Insignian ja Astran brembot käy myös Saab NG9-5. Eli käykö ne nyt sitten 93:een.

Ei ainakaan mitään hirveän hintaisia nuo näyttäisi olevan.

http://www.autovaux.co.uk/product/13273 ... -opel.aspx
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: VXR Vectra 345 mm jarrut

Viesti Kirjoittaja Termos »

Eikös NG femmassa ole 5x120mm pulttijako. Astra J OPC taas 5x115mm pikaisen googletuksen perusteella.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: VXR Vectra 345 mm jarrut

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Termos kirjoitti:Eikös NG femmassa ole 5x120mm pulttijako. Astra J OPC taas 5x115mm pikaisen googletuksen perusteella.
Sillä ei ole merkitystä mikä se pulttijako on. Jarrulevyihin pulttijaon muutos on helppo, toiseksi 355mm orkkislevyt on kelluvat, joten keskiön vaihtamalla saa pulttijaon haluamakseen.
lentäväsaabisti kirjoitti:
Ainakin nettikauppojen mukaan nuo Insignian ja Astran brembot käy myös Saab NG9-5. Eli käykö ne nyt sitten 93:een.

Ei ainakaan mitään hirveän hintaisia nuo näyttäisi olevan.
Jep, Insignia OPC, Astra OPC ja NG9-5 satulat sopinee ristiin, mutta miten on tuon kiinnityksen laita NG9-3 kun käsittääkseni noissa Brembon satuloissa kiinnitys on kiinteä eikä sovitteellinen kuten universal-bremboissa tai useimmissa Brembon satuloissa. Mikäli tuo 345mm satula menee niin pitäisi mennä Brembonkin. Satulat on suhteellisen edulliset, koko totuus jarrupäivitykselle tulee sitten kun katselee alkuperäisiä 355mm jarrulevyjä. 8O :?
9³SS Turbo X '08

-Janne
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: VXR Vectra 345 mm jarrut

Viesti Kirjoittaja Termos »

jjasco kirjoitti:Sillä ei ole merkitystä mikä se pulttijako on. Jarrulevyihin pulttijaon muutos on helppo, toiseksi 355mm orkkislevyt on kelluvat, joten keskiön vaihtamalla saa pulttijaon haluamakseen.
Itse en kyllä jarrulevyjä alkaisi muokkaamaan, pulttijaon muutos on tietenkin keskiön vaihdolla fiksu ratkaisu.
Vanteet menevät tietty uusiksi, mutta taitaisivat ne monella mennä jo pelkästään 355 levyjen koon takia :D
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: VXR Vectra 345 mm jarrut

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Termos kirjoitti:
jjasco kirjoitti:Sillä ei ole merkitystä mikä se pulttijako on. Jarrulevyihin pulttijaon muutos on helppo, toiseksi 355mm orkkislevyt on kelluvat, joten keskiön vaihtamalla saa pulttijaon haluamakseen.
Itse en kyllä jarrulevyjä alkaisi muokkaamaan, pulttijaon muutos on tietenkin keskiön vaihdolla fiksu ratkaisu.
Vanteet menevät tietty uusiksi, mutta taitaisivat ne monella mennä jo pelkästään 355 levyjen koon takia :D
Itse olen yksiin jarrulevyihin 5x110 porauttanut 4x100 jaon eikä ollut mitään ongelmia vaikka yksi reikä meni limittäin vanhan jaon kanssa. Riittää, että levy keskittyy napaan oikein. Levy kuitenkin puristuu vanteen ja navan väliin eikä pulteilla muutenkaan hoideta levyn keskitystä. Noilla GM:n bremboilla minimi vannekoko on 18".

Alla vielä kuva GM 355mm levystä. Tilaa on tehdä vaikka uusi jako ellei halua keskiötä vaihtaa.
Kuva
9³SS Turbo X '08

-Janne
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: VXR Vectra 345 mm jarrut

Viesti Kirjoittaja Termos »

Juu, en ala vänkäämään asiasta. Itse en lähtisi poistamaan materiaalia lämpökäsitellyistä jarrulevyistä, muuten, kun jarrupalojen avustuksella. Oon tieten liian wanha ja arka nykyään :mrgreen:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
f.pentti88
"Turbo"
Viestit: 261
Liittynyt: To Loka 07, 2004 21:03
Paikkakunta: Turku

Re: VXR Vectra 345 mm jarrut

Viesti Kirjoittaja f.pentti88 »

Og femmaan nuo brembot näyttävät sopivan, tiedä sitten onko paljonkin modattu: http://www.garaget.org/?car=209734&image=3678337. Og 9-5 -02-> ja Ng 9-3 satuloissa sama kiinnitys.
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 516
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: VXR Vectra 345 mm jarrut

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

jjasco kirjoitti:
Termos kirjoitti:Eikös NG femmassa ole 5x120mm pulttijako. Astra J OPC taas 5x115mm pikaisen googletuksen perusteella.
Sillä ei ole merkitystä mikä se pulttijako on. Jarrulevyihin pulttijaon muutos on helppo, toiseksi 355mm orkkislevyt on kelluvat, joten keskiön vaihtamalla saa pulttijaon haluamakseen.
lentäväsaabisti kirjoitti:
Ainakin nettikauppojen mukaan nuo Insignian ja Astran brembot käy myös Saab NG9-5. Eli käykö ne nyt sitten 93:een.

Ei ainakaan mitään hirveän hintaisia nuo näyttäisi olevan.
Jep, Insignia OPC, Astra OPC ja NG9-5 satulat sopinee ristiin, mutta miten on tuon kiinnityksen laita NG9-3 kun käsittääkseni noissa Brembon satuloissa kiinnitys on kiinteä eikä sovitteellinen kuten universal-bremboissa tai useimmissa Brembon satuloissa. Mikäli tuo 345mm satula menee niin pitäisi mennä Brembonkin. Satulat on suhteellisen edulliset, koko totuus jarrupäivitykselle tulee sitten kun katselee alkuperäisiä 355mm jarrulevyjä. 8O :?
Levyjen hinta oli melko tiukka kyllä :mrgreen:

345 satula kyllä menee käsittääkseni ihan heittämällä normi NG93:een. Täytyypä alkaa katsella josko noita käytettynä löytyisi ebaystä ja levyjäkin varmasti jostain saa halvemmalla kuin tuo 300e/kpl.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: VXR Vectra 345 mm jarrut

Viesti Kirjoittaja jjasco »

lentäväsaabisti kirjoitti: Levyjen hinta oli melko tiukka kyllä :mrgreen:

345 satula kyllä menee käsittääkseni ihan heittämällä normi NG93:een. Täytyypä alkaa katsella josko noita käytettynä löytyisi ebaystä ja levyjäkin varmasti jostain saa halvemmalla kuin tuo 300e/kpl.
345mm yksmäntäisen satulan sopivuus on tiedossa. :D Sen mitä itse olen katsellut noita OPC bremboja ebaysta niin vähissä on ja hinnatki hipoo sitä tasoa, että samalla vaivalla tilaa uudet. Näköjään tuossa OG9-5:ssa on käytetty ihan normaalia kiinteää levyä, mikälie koko, 345mm?
9³SS Turbo X '08

-Janne
-JP-
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Marras 16, 2012 07:49
Paikkakunta: Tampere

Re: VXR Vectra 345 mm jarrut

Viesti Kirjoittaja -JP- »

jjasco kirjoitti:
Termos kirjoitti:
jjasco kirjoitti: Itse olen yksiin jarrulevyihin 5x110 porauttanut 4x100 jaon eikä ollut mitään ongelmia vaikka yksi reikä meni limittäin vanhan jaon kanssa. Riittää, että levy keskittyy napaan oikein. Levy kuitenkin puristuu vanteen ja navan väliin eikä pulteilla muutenkaan hoideta levyn keskitystä. Noilla GM:n bremboilla minimi vannekoko on 18".

Alla vielä kuva GM 355mm levystä. Tilaa on tehdä vaikka uusi jako ellei halua keskiötä vaihtaa.
Kuva
Millaiset satulat asentelit noiden kanssa ?
SAAB 9-3 2.8 V6 AERO TS -06
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: VXR Vectra 345 mm jarrut

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Termos kirjoitti:Juu, en ala vänkäämään asiasta. Itse en lähtisi poistamaan materiaalia lämpökäsitellyistä jarrulevyistä, muuten, kun jarrupalojen avustuksella. Oon tieten liian wanha ja arka nykyään :mrgreen:
Samaa mieltä, saattaa äkkiä tulla koko paketista kovera tai kupera tms. Riippuen kummalta puolen haluaa kattoo..
Vastaa Viestiin