Vuotaako kenties? (9-3, -05, 1.8t, linear)

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Saabisti9-3
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Pe Marras 21, 2014 18:43
Paikkakunta: Helsinki

Vuotaako kenties? (9-3, -05, 1.8t, linear)

Viesti Kirjoittaja Saabisti9-3 »

Moro

sanokaas viisaammat, mitä veikkaatte tuleeko kallis paukku... auto on menossa tossa 30 pvä pajalle vesivuodon takia joka on toisessä päädyssä konetta (liekö vesipumppu?), mutta öljyä on tässä jonkun tovin jo tiputellut alleen.. tänään sitten tuli katsottua vähän tarkemmin kun koiranluita vaihdeltiin..

Tältä näytti auton alunen.. mootorin ja laatikon kohdilla märkää, ja kyseessä näyttäs olevan moottoriöljyä (sitäkin kadonnut)

https://www.dropbox.com/s/hqiz52cg3xacfls/IMG_1823.JPG
https://www.dropbox.com/s/ekv1if3blpkugrx/IMG_1825.JPG

Tommoseen myös törmäsin, pitäsköhän tossa olla joku töpseli kiinni? :D En kyllä löytänyt koko johtoa mistään kun koitin etsiä.. joten jos semmoinen kuuluu olla niin mistä kannattaa piuhaa etsiä?

https://www.dropbox.com/s/9m11gflmkfvmhlz/IMG_1824.JPG

Kiitän etukäteen!
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: Vuotaako kenties? (9-3, -05, 1.8t, linear)

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Jos se öljy tulee koneen ja laatikon välistä niin kampiakselin tiiviste"stefa" siellä on menny. Kallis on kun pitää laatikko irroittaa. Kannattaa nyt tarkkaan katsoa että voisiko se öljy kuitenkin tulla ryömien jostain muualta.
Jos menee laatikko irroitukseen niin kannattaa tuo kytkin tehdä samalla.
1,9 TiD:siin maksaa tuo kytkimen laitto sellainen pari tonnia, toki osien osuus on 6-700 euroa.....ihanan kallista:))

Enpä oikein jaksa uskoa että pääset hirveen paljon halvemmalla bensakoneen kanssa...mene ja tiedä.
En kyllä ainakaan itse veisi tuon ikäistä ns. merkkikorjaamoon, kilpailuta työ etukäteen niin saat hintakuvan.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Vuotaako kenties? (9-3, -05, 1.8t, linear)

Viesti Kirjoittaja Risto »

Voihan se tämäkin olla: http://keskustelu.suomi24.fi/t/9731612
Saabisti9-3
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Pe Marras 21, 2014 18:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vuotaako kenties? (9-3, -05, 1.8t, linear)

Viesti Kirjoittaja Saabisti9-3 »

No mä epäilin kanssa vähän tota kampuran stefaa, tietty toivon, että se ois joku paljon halvempi.. merkkikorjaamoja en käytä, pienemmän korjaukset aina teen itse tai sitten tuttu tekee, isommat/vaativammat kilpailutan.. tosin tässä ei voi tietää mistä toi vuoto nyt johtuu.. mutta eiköhän se selviä.. olen kyllä varautunut kytkinremppaan (alkaa toi nykyinen olee jo aika lopussa)..

ohjaustehostimen stefan vaihdoin jokunen kuukaus sitten eli se se ei ole =) Ja tuo vuoto on koneen alaosassa.. koneen kylki ylempää on kuiva ja siisti..

pelätään pahinta ja toivotaan parasta...

osko suosituksia mikä kytkin levy tommoseen kannattas laittaa kun vakio tehot tossa on 150hp ja 250nm muistaakseni... nyt siellä on joku reilu 200+ ja 350nm.. ja vakio kytkin kestää sen 350nm..
Saabisti9-3
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Pe Marras 21, 2014 18:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vuotaako kenties? (9-3, -05, 1.8t, linear)

Viesti Kirjoittaja Saabisti9-3 »

Mutta kertokaa joku kuuluuko tossa olla jotain kiinni?

https://www.dropbox.com/s/9m11gflmkfvmhlz/IMG_1824.JPG
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Vuotaako kenties? (9-3, -05, 1.8t, linear)

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Öljyn tasoanturi näyttäisi olevan, ei ole käytössä kaikissa versioissa.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Saabisti9-3
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Pe Marras 21, 2014 18:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vuotaako kenties? (9-3, -05, 1.8t, linear)

Viesti Kirjoittaja Saabisti9-3 »

Ok, kiitos tiedosta, eli luultavasti mulla sitä ei oo sitten käytössä :)
G-mies kirjoitti:Öljyn tasoanturi näyttäisi olevan, ei ole käytössä kaikissa versioissa.

Matti
Saabisti9-3
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Pe Marras 21, 2014 18:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vuotaako kenties? (9-3, -05, 1.8t, linear)

Viesti Kirjoittaja Saabisti9-3 »

Noni.. vika selvis sitten... vesipumppu vuos toiselta puolelta, ja kampuran stefa toiselta.. ja kytkin on loppu joten sekin menee samalla vaihtoon.. vaihdettiin sitten molemman puoliset stefat kun jakopääkin oli auki (onneksi jakoketju oli ok, ettei sinne ois tarttenu upottaa omaisuutta).. no loppu laskua odotellessa jahka saavat auton kasaan.
Tukkeuma
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 10:22

Re: Vuotaako kenties? (9-3, -05, 1.8t, linear)

Viesti Kirjoittaja Tukkeuma »

Mielenkiinnosta kysyn että millä kilometreillä tuo kytkin oli loppu? Miten paljon kilsoja ajettu auto softattuna?
Saabisti9-3
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Pe Marras 21, 2014 18:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vuotaako kenties? (9-3, -05, 1.8t, linear)

Viesti Kirjoittaja Saabisti9-3 »

Tuo kytkin alko olee jo "lopussa" ennen softausta.. ei luistanut missään vaiheessa, mutta otti pirun ylhäältä kiinni 194tkm on nyt mittarissa näin sen kytkinlevyn kun kävin korjaamolle viemässä uuden levyn, aika lopussa se oli.

Noin 187tkm kohdalla isketty softa sisään.
Tukkeuma kirjoitti:Mielenkiinnosta kysyn että millä kilometreillä tuo kytkin oli loppu? Miten paljon kilsoja ajettu auto softattuna?
Saabisti9-3
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Pe Marras 21, 2014 18:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vuotaako kenties? (9-3, -05, 1.8t, linear)

Viesti Kirjoittaja Saabisti9-3 »

Oli halpa paukku.. Vesipumppu + molemmat kampuran stefat, käyttöhihna ja pari pikkujuttuu + kytkin.. 1400euroa.. Öljyt + suod. samalla.

Eivät sit nollanneet service infosta tota öljyn laatuhommaa.. Miten se nollataan? Siel ei oo suoraan mitään reset valikkoa..
Tukkeuma
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 10:22

Re: Vuotaako kenties? (9-3, -05, 1.8t, linear)

Viesti Kirjoittaja Tukkeuma »

Hommasitko itse osat vai korjaamon osilla? Tuo service piti nollata jotenkin niin, että muutat kellosta vuosiluvun eteenpäin ja sitten taas takaisin niin se nollaa sen aikaan perustuen. En nyt tarkemmin muista paljonko piti muuttaa mutta kokeile.
Eemil93ss
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Heinä 14, 2010 14:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vuotaako kenties? (9-3, -05, 1.8t, linear)

Viesti Kirjoittaja Eemil93ss »

Saabisti9-3 kirjoitti:Eivät sit nollanneet service infosta tota öljyn laatuhommaa.. Miten se nollataan? Siel ei oo suoraan mitään reset valikkoa..
Mulla on vuoden 2005 malli kanssa ja kyllä sen sieltä valikosta muistaakseni sai resetoitua ilman mitään ihmeellisiä kikkailuja.
Saabisti9-3
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Pe Marras 21, 2014 18:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vuotaako kenties? (9-3, -05, 1.8t, linear)

Viesti Kirjoittaja Saabisti9-3 »

Tukkeuma kirjoitti:Hommasitko itse osat vai korjaamon osilla? Tuo service piti nollata jotenkin niin, että muutat kellosta vuosiluvun eteenpäin ja sitten taas takaisin niin se nollaa sen aikaan perustuen. En nyt tarkemmin muista paljonko piti muuttaa mutta kokeile.
Korjaamolta, vesipumpun yms stefat, kytkinpaketin + painelaakerityösylinterin vein itse (korjaamolla olis maksanut noin 500e.. kokopaketti 300e tutun kautta Fiksukselta).
Saabisti9-3
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Pe Marras 21, 2014 18:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vuotaako kenties? (9-3, -05, 1.8t, linear)

Viesti Kirjoittaja Saabisti9-3 »

Eemil93ss kirjoitti:
Saabisti9-3 kirjoitti:Eivät sit nollanneet service infosta tota öljyn laatuhommaa.. Miten se nollataan? Siel ei oo suoraan mitään reset valikkoa..
Mulla on vuoden 2005 malli kanssa ja kyllä sen sieltä valikosta muistaakseni sai resetoitua ilman mitään ihmeellisiä kikkailuja.
Ei ole.. mulla näyttää se prosentti juttu jotain 40% eikä siellä ole mitään reset kohtaa.. jostain luekelin, että se tulee vasta kun prosentit alle 3?
Vastaa Viestiin