Kytkimen ilmaus ja pääsylinterin vaihto

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Kytkimen ilmaus ja pääsylinterin vaihto

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Måråt

MY08 SC 1,9 Tids manuaali

On tuo kytkimen irroituskohta(jos sitä siksi kutsutaan) siirtynyt kohtalaisen matalalle, eli pitää painaa kytkinpoljin ihan pari senttiä vailla pohjaan että irroittaa. Jotain pitäisi varmaan tehdä asialle. Autoon vaihdettu kytkin/vauhtipyörä/työsylinteri n. 80 tuh km sitten, eli en nyt ihan heti ala epäilemään tuota kytkinpakettia....

Vaikka Wis löytyy niin hiukan epäselvää parin asian kanssa...

1) onko se kytkimen ilmausruuvi siellä akkukotelon alla kun ei millään meinaa löytyä ihan ylhältä katsoen.
Onnistuuko kytkimen ilmaaminen perinteisesti pitämällä kytkintä pohjassa ja sitten avaamalla ilmausruuvia...tähänhän tarvitaan kaveri että homma sujuu sutjakasti. Vai pitääkö imeä alakautta?

Vastaan tähän itse, pystyy ilmaamaan ja nippa löytyy ahtoputken alta

2) saako tuon pääsylinterin vaihdettua ilman että irroittaa tuon TCS/EPS yksikön joka sijaitsee sen pääsylinterin yläpuolella....Wis mukaan pitäisi tuo TCS/ESP pitäisi irroittaa mutta kun haluaisi päästä vähän vähemmällä.

Vastaan tähän itse. ESP yksikön joutuu irroittamaan,.,,,eipä tuo nyt miltään isolta hommalta vaikuta

Huomenna määräaikaishuolto 290 tuh kilometrissä ja samalla jakopään vaihto. Sitten vielä kytkin kuntoon ja auto myyntiin :(
Vastaa Viestiin