93 SS on turvallinen
-
- "Ruisku"
- Viestit: 103
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
- Paikkakunta: Espoo
93 SS on turvallinen
Hyvä tietää että alla on tutkitusti turvallinen auto
http://www.iihs.org/news_releases/2004/pr100304.htm
EuroNCAP tähtiä SS:llä on viisi
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... =3&id2=131
http://www.iihs.org/news_releases/2004/pr100304.htm
EuroNCAP tähtiä SS:llä on viisi
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... =3&id2=131
Joo on se vaan kumma juttu kun tuo turvallisuus on meikäläiselläkin nykyään autoa ostaessa erittäin tärkeä kriteeri, nuorempana kun ostatteli autoa niin turvallisuus oli toissijainen asia, kaikki muu painoi vaakakupissa enemmän. Kyllä se vaan niin on että kun ikää tulee lisää niin ajatusmaailma jonkunverran muuttuu.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
En malta olla vastaamatta , vaikka ei kysyttykään:prelude kirjoitti:Asiasta toiseen. Mittailitko Saabanan suoritusarvoja ton BSR-lastun jälkeen..ilmeisesti kuitenkin menee hitusen yli 8s 0-100km/h? kun näyttäs tulevan jotain 204hv. Verrattuna jonkin verran kevyempi aero 210hv:lläkin pääsee "vain" 7.9s 0-100....
5-vaihteinen 210hp:n Aero kiihtyy sataseen 7.7 sekunnissa, 6-vaihteisena 7.9 sekunnissa.
BSR ohjelmoitu 1.8t/2.0t (aina 5-vaihteinen) on vähintääkin yhtä nopea kuin 5-vaihteinen Aero. Vääntöä enemmän kuin Aerossa, kevyempi ahdin jne...
6-vaihteisessa Aerossa eivät välitykset tunnu oikein sopivan 0-100 välille. Automaatin viedessä sitten mehut lopullisesti = 8.8 sekuntia.
Aero ei kyllä ole kevyempi, vaan runsaammasta varustuksesta johtuen jonkin verran raskaampi.
Tässäpä aeron tekniset tiedot:
Korimalli Sedan
Ovien lukumäärä 4
Vaihteet M5
Henkilöluku 5
Polttoaine Bensiini
Iskutilavuus 1998
Vetotapa Etuveto
Jarrut tehost. levyjarrut (edessä/takana)
Paino 1305 1910 kg
Perävaunun max. massa 1600 kg.
Ja 1.8t ss tekniset tiedot:
Korimalli Sedan
Ovien lukumäärä 4
Vaihteet M5
Henkilöluku 5
Polttoaine Bensiini
Iskutilavuus 1998
Vetotapa Etuveto
Jarrut tehost. levyjarrut (edessä/takana)
Paino 1440 1910 kg
Perävaunun max. massa 1600 kg.
Eli 1.8t on 135kg painavampi kuin aero....Vääntöarvoja en löytänyt
Korimalli Sedan
Ovien lukumäärä 4
Vaihteet M5
Henkilöluku 5
Polttoaine Bensiini
Iskutilavuus 1998
Vetotapa Etuveto
Jarrut tehost. levyjarrut (edessä/takana)
Paino 1305 1910 kg
Perävaunun max. massa 1600 kg.
Ja 1.8t ss tekniset tiedot:
Korimalli Sedan
Ovien lukumäärä 4
Vaihteet M5
Henkilöluku 5
Polttoaine Bensiini
Iskutilavuus 1998
Vetotapa Etuveto
Jarrut tehost. levyjarrut (edessä/takana)
Paino 1440 1910 kg
Perävaunun max. massa 1600 kg.
Eli 1.8t on 135kg painavampi kuin aero....Vääntöarvoja en löytänyt
Viimeksi muokannut prelude, Su Joulu 17, 2006 01:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hohhoijaa... mitäpä tähän sanoisi - no ehkä sen verran, että näiden 4-koneisten SportSedaneiden painot vasta alkavat tuosta 1440 kilosta päättyen 1590 kiloon kokonaispainon ollessa taas välillä 1970-2040 kiloa.prelude kirjoitti:Tässäpä aeron tekniset tiedot:
Korimalli Sedan
Ovien lukumäärä 4
Vaihteet M5
Henkilöluku 5
Polttoaine Bensiini
Iskutilavuus 1998
Vetotapa Etuveto
Jarrut tehost. levyjarrut (edessä/takana)
Paino 1305 1910 kg
Perävaunun max. massa 1600 kg.
Ja 1.8t ss tekniset tiedot:
Korimalli Sedan
Ovien lukumäärä 4
Vaihteet M5
Henkilöluku 5
Polttoaine Bensiini
Iskutilavuus 1998
Vetotapa Etuveto
Jarrut tehost. levyjarrut (edessä/takana)
Paino 1440 1910 kg
Perävaunun max. massa 1600 kg.
Eli 1.8t on 135kg painavampi kuin aero....Vääntöarvoja en löytänyt
En tiedä mistä olet nuo arvot saanut - minun ovat Saabin virallisesta painetusta materiaalista.
Tuo 1305 kg lienee peräisin jostakin aivan muusta mallista - ei kannata luottaa kaikkeen mitä netistä löytyy. Myöskään 1910 kg:n kokonaispainolla ei vielä löydy näitä turbo-Saabeja.
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
ei löytynyt vanhoja prosuureja,mutta
omapaino 1525/1560/1585 ja kokpaino 1970/1980/2010. Järjestys
1.8tLinear, vanha aero 6v,vanha aero aut. Eli aika uskottavaa, TM:n autotietotaulukosta poimittua. Tämähän ei liittynyt mitenkään asiaan. No Volvo nyt ei ole mikään erityisen turvallinen auto, ratsastavat vaan mielikuvalla.
omapaino 1525/1560/1585 ja kokpaino 1970/1980/2010. Järjestys
1.8tLinear, vanha aero 6v,vanha aero aut. Eli aika uskottavaa, TM:n autotietotaulukosta poimittua. Tämähän ei liittynyt mitenkään asiaan. No Volvo nyt ei ole mikään erityisen turvallinen auto, ratsastavat vaan mielikuvalla.
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Jep, Sport Sedan on turvallinen. Opel Vivaro ajoi eilen Kehä I:llä paremman puoliskoni ohjastaman Sport Sedanin perään
Puskuri halkesi, joten menee vaihtoon. Puskuria lukuunottamatta muuta näkyvää vauriota ei tullut. Auto kuitenkin tsekataan vielä tammikuun alussa Vantaan Airportin Metroautossa.
No peltiä saa aina, mutta se huolestutti eniten, että parempi puoliskoni odottaa vauvaamme ja toivottavasti heille ei satu mitään Onneksi kummallekaan ei tullut mitään henkilövahinkoja
Puskuri halkesi, joten menee vaihtoon. Puskuria lukuunottamatta muuta näkyvää vauriota ei tullut. Auto kuitenkin tsekataan vielä tammikuun alussa Vantaan Airportin Metroautossa.
No peltiä saa aina, mutta se huolestutti eniten, että parempi puoliskoni odottaa vauvaamme ja toivottavasti heille ei satu mitään Onneksi kummallekaan ei tullut mitään henkilövahinkoja
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007