93 SS on turvallinen

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
SportSedan
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
Paikkakunta: Espoo

93 SS on turvallinen

Viesti Kirjoittaja SportSedan »

Hyvä tietää että alla on tutkitusti turvallinen auto :arrow:

http://www.iihs.org/news_releases/2004/pr100304.htm

EuroNCAP tähtiä SS:llä on viisi :arrow:

http://www.euroncap.com/content/safety_ ... =3&id2=131
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

Joo on se vaan kumma juttu kun tuo turvallisuus on meikäläiselläkin nykyään autoa ostaessa erittäin tärkeä kriteeri, nuorempana kun ostatteli autoa niin turvallisuus oli toissijainen asia, kaikki muu painoi vaakakupissa enemmän. Kyllä se vaan niin on että kun ikää tulee lisää niin ajatusmaailma jonkunverran muuttuu.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
prelude
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ke Joulu 13, 2006 23:07

Viesti Kirjoittaja prelude »

Asiasta toiseen. Mittailitko Saabanan suoritusarvoja ton BSR-lastun jälkeen..ilmeisesti kuitenkin menee hitusen yli 8s 0-100km/h? kun näyttäs tulevan jotain 204hv. Verrattuna jonkin verran kevyempi aero 210hv:lläkin pääsee "vain" 7.9s 0-100....
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Kokonaisturvallisuus oli ja on yksi tärkeimpiä kriteereitä itselleni auton ostossa.

Siksi vaihtoehdot olivatkin ostovaiheessa vain Saab tai Volvo.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

prelude kirjoitti:Asiasta toiseen. Mittailitko Saabanan suoritusarvoja ton BSR-lastun jälkeen..ilmeisesti kuitenkin menee hitusen yli 8s 0-100km/h? kun näyttäs tulevan jotain 204hv. Verrattuna jonkin verran kevyempi aero 210hv:lläkin pääsee "vain" 7.9s 0-100....
En malta olla vastaamatta :oops: , vaikka ei kysyttykään:

5-vaihteinen 210hp:n Aero kiihtyy sataseen 7.7 sekunnissa, 6-vaihteisena 7.9 sekunnissa.

BSR ohjelmoitu 1.8t/2.0t (aina 5-vaihteinen) on vähintääkin yhtä nopea kuin 5-vaihteinen Aero. Vääntöä enemmän kuin Aerossa, kevyempi ahdin jne...

6-vaihteisessa Aerossa eivät välitykset tunnu oikein sopivan 0-100 välille. Automaatin viedessä sitten mehut lopullisesti = 8.8 sekuntia.

Aero ei kyllä ole kevyempi, vaan runsaammasta varustuksesta johtuen jonkin verran raskaampi.
prelude
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ke Joulu 13, 2006 23:07

Viesti Kirjoittaja prelude »

Tässäpä aeron tekniset tiedot:

Korimalli Sedan
Ovien lukumäärä 4
Vaihteet M5
Henkilöluku 5
Polttoaine Bensiini
Iskutilavuus 1998
Vetotapa Etuveto
Jarrut tehost. levyjarrut (edessä/takana)
Paino 1305 1910 kg
Perävaunun max. massa 1600 kg.


Ja 1.8t ss tekniset tiedot:

Korimalli Sedan
Ovien lukumäärä 4
Vaihteet M5
Henkilöluku 5
Polttoaine Bensiini
Iskutilavuus 1998
Vetotapa Etuveto
Jarrut tehost. levyjarrut (edessä/takana)
Paino 1440 1910 kg
Perävaunun max. massa 1600 kg.


Eli 1.8t on 135kg painavampi kuin aero....Vääntöarvoja en löytänyt :?
Viimeksi muokannut prelude, Su Joulu 17, 2006 01:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

prelude kirjoitti:Tässäpä aeron tekniset tiedot:

Korimalli Sedan
Ovien lukumäärä 4
Vaihteet M5
Henkilöluku 5
Polttoaine Bensiini
Iskutilavuus 1998
Vetotapa Etuveto
Jarrut tehost. levyjarrut (edessä/takana)
Paino 1305 1910 kg
Perävaunun max. massa 1600 kg.


Ja 1.8t ss tekniset tiedot:

Korimalli Sedan
Ovien lukumäärä 4
Vaihteet M5
Henkilöluku 5
Polttoaine Bensiini
Iskutilavuus 1998
Vetotapa Etuveto
Jarrut tehost. levyjarrut (edessä/takana)
Paino 1440 1910 kg
Perävaunun max. massa 1600 kg.


Eli 1.8t on 135kg painavampi kuin aero....Vääntöarvoja en löytänyt :?
Hohhoijaa... mitäpä tähän sanoisi - no ehkä sen verran, että näiden 4-koneisten SportSedaneiden painot vasta alkavat tuosta 1440 kilosta päättyen 1590 kiloon kokonaispainon ollessa taas välillä 1970-2040 kiloa.

En tiedä mistä olet nuo arvot saanut - minun ovat Saabin virallisesta painetusta materiaalista.

Tuo 1305 kg lienee peräisin jostakin aivan muusta mallista - ei kannata luottaa kaikkeen mitä netistä löytyy. Myöskään 1910 kg:n kokonaispainolla ei vielä löydy näitä turbo-Saabeja.
prelude
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ke Joulu 13, 2006 23:07

Viesti Kirjoittaja prelude »

autotalli.com ....
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

ei löytynyt vanhoja prosuureja,mutta
omapaino 1525/1560/1585 ja kokpaino 1970/1980/2010. Järjestys
1.8tLinear, vanha aero 6v,vanha aero aut. Eli aika uskottavaa, TM:n autotietotaulukosta poimittua. Tämähän ei liittynyt mitenkään asiaan. No Volvo nyt ei ole mikään erityisen turvallinen auto, ratsastavat vaan mielikuvalla.
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Jep, Sport Sedan on turvallinen. Opel Vivaro ajoi eilen Kehä I:llä paremman puoliskoni ohjastaman Sport Sedanin perään :evil:

Puskuri halkesi, joten menee vaihtoon. Puskuria lukuunottamatta muuta näkyvää vauriota ei tullut. Auto kuitenkin tsekataan vielä tammikuun alussa Vantaan Airportin Metroautossa.

No peltiä saa aina, mutta se huolestutti eniten, että parempi puoliskoni odottaa vauvaamme ja toivottavasti heille ei satu mitään :roll: Onneksi kummallekaan ei tullut mitään henkilövahinkoja :D
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin