Uusi avain

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
387
"Hirsch"
Viestit: 920
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 18:00
Paikkakunta: Pieksämäki

Uusi avain

Viesti Kirjoittaja 387 »

Mistähän olisi helpoin tilata uusi sisuskalu ja ulkokuori -06 kyseessä
Hese
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: Uusi avain

Viesti Kirjoittaja patu »

Saitko tilattua avaimen? Täällä olisi tarvetta uudelle avaimelle..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Uusi avain

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Merkkiliikkestä saa avaimia! Olisko joku 120€ kovan avaimen kanssa.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4642
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi avain

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Reilu puoli vuotta sitten tilasin Speedpartsilta pelkät kuoret. Niitä saa sieltä edelleen kuten myös kovan avaimen. Silloin tilatessani olisi saanut myös sisuskalutkin, mutta nyt ei näköjään enää. Mikähän lie siihen syynä.
Hinnoissa ei tainnut olla kovin suurta eroa merkkiliikkeen vastaaviin.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: Uusi avain

Viesti Kirjoittaja patu »

Kiitoksia hintaiskuista. Tuli hommattua uusi 9-3nen ja toisesta avaimesta oli kuorien lisäksi mennyt sisuskaluistakin painonapit irti. Odottelen vastausta liikkeestä tulevatko yhtään vastaan, koska auto myytiin meille kaksilla avaimilla. Kokeilin ja tutkin vasta avainta tarkemmin kotona :(
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
387
"Hirsch"
Viestit: 920
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 18:00
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Uusi avain

Viesti Kirjoittaja 387 »

Skruuvatista tilasin sekä avaimen että kuoren. Reulu viikko meni oliko noin 35€ molemmat. Vanhasta avaimesta sisuskalut ja toimii.
Hese
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3493
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Uusi avain

Viesti Kirjoittaja SS »

Miten hoidit metalliavaimen jyrsinnän?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
387
"Hirsch"
Viestit: 920
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 18:00
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Uusi avain

Viesti Kirjoittaja 387 »

Mikkelissä on liike joka pystyy tekemään käyn siellä
Hese
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4642
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi avain

Viesti Kirjoittaja petrisa »

^Patu..
Jos avaimen sisuskaluista on mennyt painonapit, ne voi vaihtaa uusiin. Niitä saa Partcolta.
Itse vaihdoin samalla myös yhden painonapin kun kuoret uusin.
Tarvitsee tietenkin olla juotostaitoa ja sopiva kolvi. Eikä ihan huono likinäkökään saa olla tai sitten suurennuslasi/mikroskooppi apuna.

Painonappien takia ei kannata uutta avainta ostaa. Painonappi maksaa muistaakeni euron pari. Ja Partcolta tulee tavara yleensä seuraavana päivänä, kun on tilannut iltapäivällä ennen klo. 15.00.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Uusi avain

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

387 kirjoitti:Mikkelissä on liike joka pystyy tekemään käyn siellä
Mikäs liike se on, kun itse kyselin niin eivät suostuneet jyrsimään omasta aihiosta!
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3493
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Uusi avain

Viesti Kirjoittaja SS »

Asiaa sivuten... Onkos kukaan muu huomannut outoa hikoilua tuossa avaimen pään kumiosassa? Mulla on orkkisavain lojunut avainkaapin päällä ja huomasin että kumi on pinnaltaan aivan kostea ja pinta pehmeä. Onkohan tuo avainten ominaisuus vai reagoiko toi vaan mulla jonkun kanssa. Sisäilman laadun ei pitäisi ihan niin huono olla että muovi ja kumi sulaisi...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: Uusi avain

Viesti Kirjoittaja patu »

petrisa kirjoitti:^Patu..
Jos avaimen sisuskaluista on mennyt painonapit, ne voi vaihtaa uusiin. Niitä saa Partcolta.
Itse vaihdoin samalla myös yhden painonapin kun kuoret uusin.
Tarvitsee tietenkin olla juotostaitoa ja sopiva kolvi. Eikä ihan huono likinäkökään saa olla tai sitten suurennuslasi/mikroskooppi apuna.

Painonappien takia ei kannata uutta avainta ostaa. Painonappi maksaa muistaakeni euron pari. Ja Partcolta tulee tavara yleensä seuraavana päivänä, kun on tilannut iltapäivällä ennen klo. 15.00.
Täytyykin kokeilla jos sais toimimaan.. tosin avain ei näyttänyt elämisen merkkiä vaikka paineli toista (ovet kiinni nappia). Näyttää vain siltä, että yritetty jo jotain :roll: piirilevyssä jälkiä. :?
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13232
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Uusi avain

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kannattaa sen autoliikkeen kanssa ensin keskustella. Voit saada uuden avaimen. Pahimmassa tapauksessa koitat turhaan itse korjata, jonka jälkeen autoliike ilmoittaa että rikoit avaimen itse.
m&m
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 16:35

Re: Uusi avain

Viesti Kirjoittaja m&m »

SS kirjoitti:Asiaa sivuten... Onkos kukaan muu huomannut outoa hikoilua tuossa avaimen pään kumiosassa? Mulla on orkkisavain lojunut avainkaapin päällä ja huomasin että kumi on pinnaltaan aivan kostea ja pinta pehmeä. Onkohan tuo avainten ominaisuus vai reagoiko toi vaan mulla jonkun kanssa. Sisäilman laadun ei pitäisi ihan niin huono olla että muovi ja kumi sulaisi...
Juu, samalla kumin kimmoisuus katoaa, koostumukseltaan kuin pala hyvää lakritsia. Omaan 11 vuotiaaseen on kaksi kertaa uusittu molemmat avaimet (tai pelkät kuoret) mm. tuon oireilun takia. Syyksi epäilen altistumista öljylle tai jollekin muulle käsien kautta välittyvälle kemikaalille. Nykyistä avainparia olen käyttänyt siten että yhtä käytän ainoastaan minä ja toinen kulkee auton mukana verstaalle määräaikaishuoltoihin ja korjauksiin milloin minnekin. Omassa käytössä oleva on täysin uutta vastaavassa kunnossa, mutta verstaalla käynyt taas hikoilee ja murenee, en tiedä mitä ne siellä verstaalla sille tekevät... paristo ei ole vuotanut.

Kuoret on halpa ja helppo uusia ja metalliavaimen kumipään voi kuoria kokonaan ja alta paljastuu kovaa muovia, voi jättää sellaiseksi tai leikkiä plastidipin kanssa niin säästyy uuden jyrsimiseltä.
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: Uusi avain

Viesti Kirjoittaja patu »

AZP kirjoitti:Kannattaa sen autoliikkeen kanssa ensin keskustella. Voit saada uuden avaimen. Pahimmassa tapauksessa koitat turhaan itse korjata, jonka jälkeen autoliike ilmoittaa että rikoit avaimen itse.
Näin oli tarkoitus tehdä. Ajattelin kokeilla, jos saisi vara-avaimen siitä. Kuitenkin 2kpl avaimia käytössä koko ajan. (emäntä ja mä). Nyt ongelmana tunnistaa vain oikean auton avaimet, 4kpl roikkuu naulassa.. 8)
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Vastaa Viestiin