2.8 V6 aero sc
2.8 V6 aero sc
Terve!
Tällähetkellä löytyy og 9-3. Elämän tilanne muuttui ja ois tarvetta farkulle. Kiikarissa ois tuollainen -06 mallinen 2.8 V6 aero.
Onko kys. Moottorissa jotain tyyppivikoja/murheita?
Mahtaako osat olla hirmu kalliita?
Mitä kannattaa ottaa huomioon ostaessa tällaista ng 9-3 sc? Tällähetkellä meillä on jo -04 aero ss, toiminut kyllä hyvin.
Kannattaako edes mennä katsomaan, millaisia kokemuksia teillä on
Tällähetkellä löytyy og 9-3. Elämän tilanne muuttui ja ois tarvetta farkulle. Kiikarissa ois tuollainen -06 mallinen 2.8 V6 aero.
Onko kys. Moottorissa jotain tyyppivikoja/murheita?
Mahtaako osat olla hirmu kalliita?
Mitä kannattaa ottaa huomioon ostaessa tällaista ng 9-3 sc? Tällähetkellä meillä on jo -04 aero ss, toiminut kyllä hyvin.
Kannattaako edes mennä katsomaan, millaisia kokemuksia teillä on
#6161
96 -79 projekti
9-3 turbojubilee -02BioPower T5/T7+ #15T
9-3 Aero -04, 9-3 vapari -00
96 -79 projekti
9-3 turbojubilee -02BioPower T5/T7+ #15T
9-3 Aero -04, 9-3 vapari -00
-
- "Ruisku"
- Viestit: 130
- Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 20:46
- Paikkakunta: hollola
Re: 2.8 V6 aero sc
Paisuntasäiliö. Orkkis on jotakin komposiitti materiaalia, alkaa vuotamaan. Marmorilla saa peltisen.
Puolat.
Puolat.
Paukku Aero 9-3 2.8.!!
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Re: 2.8 V6 aero sc
Jakopään ketjut voi laskea tyyppiviaksi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2.8 V6 aero sc
Onko noissa moottoreissa ollut ketju murheita? Millainen mahtaa olla kulutukseltaan? Pääseekö alle 10?? Varmaan aika miellyttävä ajettava?
Nimim. Paukku aero, onko sulla ollut jotain ongelmia autosi kanssa?
Näitä 2.8 ei hirveesti taida olla?
Nimim. Paukku aero, onko sulla ollut jotain ongelmia autosi kanssa?
Näitä 2.8 ei hirveesti taida olla?
#6161
96 -79 projekti
9-3 turbojubilee -02BioPower T5/T7+ #15T
9-3 Aero -04, 9-3 vapari -00
96 -79 projekti
9-3 turbojubilee -02BioPower T5/T7+ #15T
9-3 Aero -04, 9-3 vapari -00
Re: 2.8 V6 aero sc
Opel-foorumille kans ihmettelemään moottorin sielunelämää.
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne
Re: 2.8 V6 aero sc
Selailin kokemuksia läpi,ja löysin jutun jossa väitettiin että vuosimallin -06 jakoketju ois vahvempi kuin uudemmissa.
Onko asia näin vai käsittääkö ongelma kaikkia vuosimalleja??
Onko asia näin vai käsittääkö ongelma kaikkia vuosimalleja??
#6161
96 -79 projekti
9-3 turbojubilee -02BioPower T5/T7+ #15T
9-3 Aero -04, 9-3 vapari -00
96 -79 projekti
9-3 turbojubilee -02BioPower T5/T7+ #15T
9-3 Aero -04, 9-3 vapari -00
-
- "Ruisku"
- Viestit: 130
- Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 20:46
- Paikkakunta: hollola
Re: 2.8 V6 aero sc
Käsittääkseni jakoketjun venyminen on vuosimallista-08 eteenpäin. Sekin on vissiin vähän tuurista kiinni ja kilometreistä, senhän saa vaihdettua. Itsellä ei ole ollut minkäänlaista vikaa, paitsi tuo paisunta säiliön vuoto joka korjaantui sen vaihdolla. Auto on pelannut hienosti. Kulutus, no osta Nissan Micra jos aiot bensaa pihistellä!!Maantiellä tasasessa ajossa 8.5-9.5 /80- 100nopeus, eikä se paljon muutu 120 vauhdissa. Itse en juurikaan funtsi moista!! Hieno auto omistaa!!
Viimeksi muokannut Paukku Aero, Ma Marras 23, 2015 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paukku Aero 9-3 2.8.!!
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Muu ajopeli!!Kawa ZX10R
Re: 2.8 V6 aero sc
Työmatkaa 23 Km suunta keskikulutus 10,5l.
Ainoat murheet tähän asti samat kuin kaikissa 03-12 Saabeissa. Niveliä ,pyöränlaakeria ,käsijarru yms.
Konehuoneen puolella ollut kaikki kunnossa. 140tKm tuli mittariin viimeviikolla. Itse olen ainakin pitänyt moottorista , ihan sopivaisesti vääntöä , toki kuten mainittiin niin ei mikään raketti. Taitaa raketit olla kaikki NASAn valmistamia ?
Ainoat murheet tähän asti samat kuin kaikissa 03-12 Saabeissa. Niveliä ,pyöränlaakeria ,käsijarru yms.
Konehuoneen puolella ollut kaikki kunnossa. 140tKm tuli mittariin viimeviikolla. Itse olen ainakin pitänyt moottorista , ihan sopivaisesti vääntöä , toki kuten mainittiin niin ei mikään raketti. Taitaa raketit olla kaikki NASAn valmistamia ?
SAAB 9-3 2.8 V6 AERO TS -06
Re: 2.8 V6 aero sc
Samat viat siinä on kuin muissakin Saabeissa.
- koiranluita
- niveliä
- jarrulevyjä
- sytytyspuolia
- etujousia
- ynnä muuta "kulutusosaa", joita nykypäivän autoissa menee.
Listaan voi varmaan lisätä tuon jo mainitun nokkaketjunkin, joka lienee vaihtokunnossa siinä +/-160tkm paikkeilla. Toisaalta kestäähän se vähän kauemmin kuin hihna kuitenkin.
Pensaa menee talvirenkailla vähän alle 8l/100km moottoritiellä, leveillä ja matalilla kesärenkailla ehkä litran enemmän.
Vakiotehoilla ehtii kauppaan ihan hyvin.
- koiranluita
- niveliä
- jarrulevyjä
- sytytyspuolia
- etujousia
- ynnä muuta "kulutusosaa", joita nykypäivän autoissa menee.
Listaan voi varmaan lisätä tuon jo mainitun nokkaketjunkin, joka lienee vaihtokunnossa siinä +/-160tkm paikkeilla. Toisaalta kestäähän se vähän kauemmin kuin hihna kuitenkin.
Pensaa menee talvirenkailla vähän alle 8l/100km moottoritiellä, leveillä ja matalilla kesärenkailla ehkä litran enemmän.
Vakiotehoilla ehtii kauppaan ihan hyvin.
9-3 SC 2.8TS V6 Aero A6
Re: 2.8 V6 aero sc
Miksi et hankkisi nelipyttyistä? Kuitenkin aeron hinnalla saa jo faceliftin jonka ohjelmoi biopoweriksi niin suorituskyky ei juuri kutoselle kalpene ja polttoaine kulut on aavistuksen pienemmät, samoin kun huolto- ja korjauskustannukset.
Saab 9-3 SC "Aero" -07
Re: 2.8 V6 aero sc
On tuo 250Hp kutoskone väännöiltään, moottorin mukavuudeltaan ja luonteeltaan aivan eri laite, kuin nelimukinen minkä ahdin viritetty äärirajoilleen.VilleR kirjoitti:Miksi et hankkisi nelipyttyistä? Kuitenkin aeron hinnalla saa jo faceliftin jonka ohjelmoi biopoweriksi niin suorituskyky ei juuri kutoselle kalpene ja polttoaine kulut on aavistuksen pienemmät, samoin kun huolto- ja korjauskustannukset.
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
Re: 2.8 V6 aero sc
Onko tämä testattu ajamalla tuommoista etanolilla kulkevaa 2.0T versiota?
Re: 2.8 V6 aero sc
Kyllä , käyttiksenä sellainen. Minusta ihan järkeenkäyvää ,että neloskoneesta ei saa samanlaista alavääntöä ja kierrosalueen laajuutta , kun ahdetusta v6 moottorista , jonka ahdin on suunniteltu toimimaan tuplaturbon tavoin. Taloudellisuutta ja kestävyyttä ajatellen tietenkin 2.0t on parempi vaihtoehto.
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
Re: 2.8 V6 aero sc
Parin-kolmen tonnin rautapäivityksillä saa 2.0T:stä samat lukemat ulos kuin softaviritetystä 2.8V6 mutta kutosen veto alkaa n. 1000rpm alempaa ja onhan se äänimaailma astetta hienompi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2.8 V6 aero sc
Kyllähän tuo kuulostaa ihan hyvälle, mukava olisi päästä kokeilemaan!
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla