Taustapeili

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Taustapeili

Viesti Kirjoittaja Bob »

-
Viimeksi muokannut Bob, Ti Maalis 15, 2011 22:20. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
mikkoma
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 16:03
Paikkakunta: Vaasa

"Kuoriutuvat peilit"

Viesti Kirjoittaja mikkoma »

Olen nähnyt huollossa 93SS irroitetut ovenkahvat,niistä oli maali tai pinnoite aivan kuin palannut pois, omassani ei ole vielä ainakaan merkkejä kyseisestä vaivasta näkynyt vaikka olen tarkasti niitä seurannut,olen hiukan miettinyt mikä mahtaa kyseisen ilmiön aiheuttaa.
Jos joku asiasta jotain kuulee tai tietää niin kirjoitelkaa foorumiin.

Terv.mikkoma SS Aero vm.03
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: "Kuoriutuvat peilit"

Viesti Kirjoittaja Tuha »

mikkoma kirjoitti:Olen nähnyt huollossa 93SS irroitetut ovenkahvat,niistä oli maali tai pinnoite aivan kuin palannut pois, omassani ei ole vielä ainakaan merkkejä kyseisestä vaivasta näkynyt vaikka olen tarkasti niitä seurannut,olen hiukan miettinyt mikä mahtaa kyseisen ilmiön aiheuttaa.
Jos joku asiasta jotain kuulee tai tietää niin kirjoitelkaa foorumiin.

Terv.mikkoma SS Aero vm.03
En ole varma muistanko oikein, mutta mielestäni jostain viestistä täällä foorumissa luin juuri tuosta että ovenkahvoissa on ollut ongelmia.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Ainakin 2003 mallisista 9-5:sta on kahvoja vaihdettu värien karkaamisen vuoksi.
vesil
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 18:16
Paikkakunta: Espoo

Re: SS ja "kuoriutuvat peilit"

Viesti Kirjoittaja vesil »

Bob kirjoitti:Havaitsin tuossa äskettäin, että SS:n peilien juuren(runko-osa, jolla kiinnittyy koriin) musta pinnoitus kuplii. Itselläni yhdestä kohtaa on jo ko. rakkula puhki ja runko(metalli) näkyy - tämän lisäksi puhkeamattomia kohoumia on molempien peilien runko-osien laidoilla.

Ihme juttu, aiemmin olen törmännyt vastaavan tapaisiin ongelmiin vasta sitten kun auto on yli kymmenvuotias, mutta että jo vuoden vanhassa tällaisia :!:

Onko muilla ilmennyt vastaavaa? Tämän tyyppiset viat lienee takuukorjauksia. Oven kahvoissa on ollut kuulemma ensimmäisissä versioissa vastaavaa, mutta omassani on ainakin niissä toistaiseksi pinnoitus pysynyt kiinni.
Mulla oli täsmälleen sama vika 9-5:ssa molemmilla puolilla. Takuuseen tuli uudet juuriosat. On tainut alihankkijalta epäonnistua pohjakäsittely?
ex: 9-5 2.0t wagon -03 (2004-2007)
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

koistha kirjoitti:Ainakin 2003 mallisista 9-5:sta on kahvoja vaihdettu värien karkaamisen vuoksi.
No se oli sitten toi 9-5 palsta jossa luin tosta ongelmasta.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Pinnoite viallista ovenkahvasarjaa oli 9-3:ssa.
SSAero
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: To Maalis 18, 2004 19:12

Viesti Kirjoittaja SSAero »

TuuSaR kirjoitti:Pinnoite viallista ovenkahvasarjaa oli 9-3:ssa.
SaabCentralissa, jossa USAlaisia mukana, lähes kaikilla lähtenyt takuuna kahvat ja "kahvakupit" vaihtoon. Varmaan lämpöisemmissä ja aurinkoisemmissa maissa tosi ongelma, tosin itselläni oli viime vuoden loppu puolella laina-autona huollosta 1.8t v, 2003, jolla oli ajettu muistaakseni n. 10.000 ja siinä oli todella pahan näköiset kahvat/-kupit, eli täysin vaalean harmaita. Pitää seurata ja onhan autolla 2 vuoden takuu. HUH!

SSAero
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Jaaha, ei ole vielä ollut vastaavanlaista kahvojen "sulamisongelmaa" :wink: Täytyy kuitenkin tarkkailla tilannetta, jos nuo kahvat vaikka alkaisivat "oirehtimaan" kesällä.

P.S. Onko kukaan kiinnittänyt huomiota siihen, että Saabeissa on mustat ovetkahvat, kun esim. V*lv*ssa on korinväriset ovetkahvat?
No noiden mustien ovenkahvojen tyylikkyydestä voi olla montaa mieltä, mutta ainakaan valmistajan ei tarvitse tehdä/maalata hirveästi erivärisiä kahvoja :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
SportSedan
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SportSedan »

Turbo Sensonic kirjoitti:P.S. Onko kukaan kiinnittänyt huomiota siihen, että Saabeissa on mustat ovetkahvat, kun esim. V*lv*ssa on korinväriset ovetkahvat?
On huomattu, uudessa SportCombissa ne näyttävät olevat korinväriset, toivoa sopii että tulee muihinkin.
Vector
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 08:10

Viesti Kirjoittaja Vector »

Turbo Sensonic kirjoitti:P.S. Onko kukaan kiinnittänyt huomiota siihen, että Saabeissa on mustat ovetkahvat, kun esim. V*lv*ssa on korinväriset ovetkahvat?
On täälläkin havaittu. Ratkaisin ongelman valitsemalla autolle mustan värin, niin sain korinväriset kahvat, tosin mattana, mutta kuitenkin :mrgreen:
ptme
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 13:34
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja ptme »

Palatakseni alkuperäiseen Bobin vietiin peilijuurien maaliongelmista, huomasin saman jutun omassa 10/2003 valmistetussa 1.8 tA:ssani.
Lupasivat toimittaa takuuseen uudet ja kertoivat, etteivät ole saaneet muita reklamaatioita.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2709
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Turbo Sensonic kirjoitti:
P.S. Onko kukaan kiinnittänyt huomiota siihen, että Saabeissa on mustat ovetkahvat, kun esim. V*lv*ssa on korinväriset ovetkahvat?
No noiden mustien ovenkahvojen tyylikkyydestä voi olla montaa mieltä, mutta ainakaan valmistajan ei tarvitse tehdä/maalata hirveästi erivärisiä kahvoja :wink:
Joo toi kyllä tuli huomattua. Mun mielestä ihan hyvä idea noi muoviset kahvat. Tollasistä korinvärisistä tulee aika ikävän näköset kun naarmuuntuu :?
Tomppa & Saabit myyty :(
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

-
Viimeksi muokannut Bob, Ti Maalis 15, 2011 22:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
SportSedan
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
Paikkakunta: Espoo

Re: SS ja "kuoriutuvat peilit"

Viesti Kirjoittaja SportSedan »

Bob kirjoitti:Havaitsin tuossa äskettäin, että SS:n peilien juuren(runko-osa, jolla kiinnittyy koriin) musta pinnoitus kuplii. Itselläni yhdestä kohtaa on jo ko. rakkula puhki ja runko(metalli) näkyy - tämän lisäksi puhkeamattomia kohoumia on molempien peilien runko-osien laidoilla.

Ihme juttu, aiemmin olen törmännyt vastaavan tapaisiin ongelmiin vasta sitten kun auto on yli kymmenvuotias, mutta että jo vuoden vanhassa tällaisia :!:

Onko muilla ilmennyt vastaavaa? Tämän tyyppiset viat lienee takuukorjauksia. Oven kahvoissa on ollut kuulemma ensimmäisissä versioissa vastaavaa, mutta omassani on ainakin niissä toistaiseksi pinnoitus pysynyt kiinni.
Sama homma täällä, molemmat puolet kuplii, menevät takuuna vaikka autosta on virallinen takuu jo loppunut. :lol:
Vastaa Viestiin