kimmop kirjoitti:
Mutta sitten: tuota peilin aluslevyä (mikä lienee virallinen nimi) on kahta mallia riippuen siitä onko taitettavat peilit, kuten mulla tai ei. Arvannettekin että tuli väärä osa. Kannattaa siis varmistaa tämäkin jos tulee vaihto eteeen.
No, on kuulemma alta tunnin homma niin vaihdetaan sitten seuraavalla kerralla.
Nyt tuli tämäkin kuntoon ja kun Laakkonen tuli asennuksen hinnassa aika hyvin vastaan, niin asia on sitten mielestäni kunnossa.
Varoituksen sana niille, joilla auto tippuu/on tippunut jo takuusta ja peilin pinta kupruilee: tässä remontissa menee iso osa peiliä ja koneistoa uusiksi, Laakkosella ko. osan ovh. 495 Euroa, joten kannattaa varmistaa että menee vielä GM:n piikkiin. Tälle työlle löytyy kyllä viitenumerot ja pelit joten pitäisi olla selvä muissakin liikkeissä.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Eipä näytä olevan peilienjuuret ainoa kuoriutuva paikka, etusivulasien alareunassa oleva musta lista alkaa näköjään myös "kuplia"
Onko muilla samoja havaintoja ?
TKL kirjoitti:Eipä näytä olevan peilienjuuret ainoa kuoriutuva paikka, etusivulasien alareunassa oleva musta lista alkaa näköjään myös "kuplia"
Onko muilla samoja havaintoja ?
Eipä toistaiseksi ole mutta kiitokset vinkistä, pitää tarkkailla.
Muuten, viime viikolla Laakkosella notkuessani kyselin noiden ovenkahvojen hintoja. Ovat näemmä 28 - 29€/kpl riippuen ovesta ja vaihto-ohjeetkin printtasivat mukaan. Tämä siis vinkkinä jos ette saa enää menemään niitä takuuseen. Itsellä on tuo tappelu vielä edessä...
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
kimmop kirjoitti:
Muuten, viime viikolla Laakkosella notkuessani kyselin noiden ovenkahvojen hintoja. Ovat näemmä 28 - 29€/kpl riippuen ovesta ja vaihto-ohjeetkin printtasivat mukaan. Tämä siis vinkkinä jos ette saa enää menemään niitä takuuseen. Itsellä on tuo tappelu vielä edessä...
Tappeluksihan tää näyttää menevän: GM maksaisi osat mutta itse joutuisi maksamaan asennuksen, joka on tässä se bonussektori. Puhelimessa GM:n takuukäsittelijä oli hyvin penseän virkamiesmäinen ja totesi että heillä tämä asia toimii näin.
Olis sittenkin pitänyt ostaa se Volvo niin ei tartteis pelleillä näitten Opelin miesten kanssa....
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
kimmop kirjoitti:Tappeluksihan tää näyttää menevän: GM maksaisi osat mutta itse joutuisi maksamaan asennuksen, joka on tässä se bonussektori. Puhelimessa GM:n takuukäsittelijä oli hyvin penseän virkamiesmäinen ja totesi että heillä tämä asia toimii näin.
Ettei vaan olisi ollut kyseessä GM Finlandin piiripäällikkö Pekka Vaisto? Hänen kanssaan ei voi asioida, vaan kannattaa heti siirtyä keskustelemaan toimitusjohtaja Jari Nordmanin kanssa.
kimmop kirjoitti:Tappeluksihan tää näyttää menevän: GM maksaisi osat mutta itse joutuisi maksamaan asennuksen, joka on tässä se bonussektori. Puhelimessa GM:n takuukäsittelijä oli hyvin penseän virkamiesmäinen ja totesi että heillä tämä asia toimii näin.
Ettei vaan olisi ollut kyseessä GM Finlandin piiripäällikkö Pekka Vaisto? Hänen kanssaan ei voi asioida, vaan kannattaa heti siirtyä keskustelemaan toimitusjohtaja Jari Nordmanin kanssa.
Semmoinen herra kuin Saarisalmi oli kyseessä.
Taidan ottaa vaan kahvat vastaan ja auton vaihdon yhteydessä antaa ne mukana ja todeta että siitä vaihtamaan, helppo homma.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
kimmop kirjoitti:Semmoinen herra kuin Saarisalmi oli kyseessä.
Ahaa, se oli sitten Saarisalmen Pentti. On vaikuttanut toistaiseksi ihan asialliselta kaverilta, joten tuo oli aika yllätys.
Saas nähdä, kuinka meikäläisen käy. Naarmuttivat Länsiautossa Sport Sedanin ovenkahvaa (siitä lähti tosi pieni biitti mustaa maalia irti). Reklamoin asiasta, jolloin todella asiallinen ja asiakaspalvelulähtöinen huoltoneuvoja sanoi mulle, että vaihdetaan tuo kahva. Mulla on 6.9. aika ovenkahvan vaihtoon. Kustannusasioista ei ollut vielä puhe, mutta oletan ja vaadin, että kahva ja sen vaihto ei mene mun piikkiin.
kimmop kirjoitti:Semmoinen herra kuin Saarisalmi oli kyseessä.
Ahaa, se oli sitten Saarisalmen Pentti. On vaikuttanut toistaiseksi ihan asialliselta kaverilta, joten tuo oli aika yllätys.
Noh, onneksi Konalan Laakkonen sitten tuli vastaan tässä oma-aloitteisesti eli kahvojen vaihto menee heidän piikkiinsä samalla reissulla kun toi ohjausakseli vaihdetaan.
Pisteet Laakkoselle, GM:lle iso keskisormi.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Oikeanpuoleinen peili alkoi kuplimaan ja kävin huollossa ilmoittamassa asiasta. Peilit on ne taittuvat mallit, jossa juuri sillä oikealla puolella on se parkkiinperuutus asento. Tilasivat Ruotsista uudet ja asentavat sen normaalin määräaikaishuollon yhteydessä. Takuu on jo päättynyt (Auto otettu käyttöön 07/03), mutta sanoivat, ettei kustannuksia tule.
Saabel kirjoitti:Oikeanpuoleinen peili alkoi kuplimaan ja kävin huollossa ilmoittamassa asiasta. Peilit on ne taittuvat mallit, jossa juuri sillä oikealla puolella on se parkkiinperuutus asento. Tilasivat Ruotsista uudet ja asentavat sen normaalin määräaikaishuollon yhteydessä. Takuu on jo päättynyt (Auto otettu käyttöön 07/03), mutta sanoivat, ettei kustannuksia tule.
Omastakin on jo takuu loppu, mutta sanoivat huollossa, että saan uudet peilit takuuna, mutta vaihtotyön joudun maksamaan itse
Saabel kirjoitti:Oikeanpuoleinen peili alkoi kuplimaan ja kävin huollossa ilmoittamassa asiasta. Peilit on ne taittuvat mallit, jossa juuri sillä oikealla puolella on se parkkiinperuutus asento.
Kertokaa nyt millä toi parkkiinperuutusasento toimii vai eikö sitä ole vm. -03 autoissa?
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Kuljettajan puolen peilissä on säätönappula peilin asentoja varten.
Sen alapuolella on kaksi painonappulaa. Vasemmanpuoleinen kääntää peilit ahtaissa paikoissa "nukkumaan". Ne kääntyvät takaisin samasta nappulasta, tai kun ajonopeus ylittää 30 km/h.
Se parkkiasento on se oikeanpuoleinen nappula. Sitä painamalla oikeanpuoleinen peili kääntyy näyttämään "rotvallin" reunaa, ettei kolhi vanteitaan niihin. Kääntyy automaattisesti takaisin hetken kuluttua tai painamalla sitä nappulaa uudelleen.
Toiminnot olivat lisävarusteina pakettien mukana. Jostain vois löytyä hintakin vielä ko. toiminnoille. Autoni on juuri mainittu 03 vuosimallia.
Todellakin minulle korjaamopäällikkö ilmoitti, että takuuseeen menee ilman lisäkustannuksia, mutta haluavat laittaa ne sitten määräaikaishuollon yhteydessä, niin ei tartte sitten vatuloida ajanvarauksien kanssa. Eihän noitten kanssa mulla kiire ole, hyvinhän nuo peilit näyttää, vaikka muovit kuplii..Hah!
Käväisin kokeilemassa sen peilin toimintoja. Jos oikeanpuoleinen peili on käännetty "rotvalli"-asentoon, niin se kääntyy eteenpäin ajaessa takaisin normaaliasentoon ja myös silloin, kun sammuttaa moottorin.
Kun molemmat peilit ovat "lepoasennossa", niin tarvitsee n. 30 km/h nopeutta, niin silloin ne aukeavat normaaliasentoon.
Saabel kirjoitti: Sitä painamalla oikeanpuoleinen peili kääntyy näyttämään "rotvallin" reunaa, ettei kolhi vanteitaan niihin. Kääntyy automaattisesti takaisin hetken kuluttua tai painamalla sitä nappulaa uudelleen.
Niin, se kääntyy automaattisesti alkuperäiseen asentoonsa kun ajelee "muutaman" kymmenen metriä eteenpäin.
Selkis.
Mulla on nimittäin sellainen versio jossa on vain yksi nappula josta voi pelkästään taittaa peilit. Näitä peilejä on siis kolmea mallia
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --