Kampiakselin takastefan vuoto?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
PA3
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2013 23:08
Paikkakunta: Pinjainen

Kampiakselin takastefan vuoto?

Viesti Kirjoittaja PA3 »

Voiko tuo takastefa alkaa vuotamaan paljon yht´äkkiä? Tiputtaa laatikon/kopan saumasta aika reilusti.. :(
koko koneen takaosa on vetonivelen kolosta ihan öljyinen niin tuntuu että valuu ylempää? Alipainepumpun tiivisteen jo vaihdoin ei auttanut!
https://www.dropbox.com/s/5loelq59f1zbe ... 7.jpg?dl=0
Kytkin toistaiseksi on kuiva..
Niin ja jos jollakin on ohjeet laatikon pois ottoon niin kiitos :D tai joku innokas vaihtaja (rahaa vastaan tietysti)
Volvo S60 T3 R-Design -11
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
ZeiPii
"Hölösuu"
Viestit: 1541
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:45
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kampiakselin takastefan vuoto?

Viesti Kirjoittaja ZeiPii »

Tuolla youtube-pätkällä saa ainakin käsityksen asiasta. Kohteena ei saab eikä varsinaisesti laatikon poisotto, vaan kytkimen vaihto. Mutta samat vaiheethan tuossa on noin ylipäätään.
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Saabenstain
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: To Kesä 30, 2016 07:25

Re: Kampiakselin takastefan vuoto?

Viesti Kirjoittaja Saabenstain »

Tervehdys,

Täällä taloudessa ehditty nauttimaan Saabista nyt puolisen vuotta ilman murheita. Viikko sitten alkoi tiputtamaan öljyä hieman alleen(tänään aamulla oli sitten asfaltilla jo noin 20cm halkaisijaltaan oleva lammikko :?, taitaa olla parempi hinuri tilata paikalle? ) ja sain diagnoosin, että takastefa vuotaa.

Kyseessä 1,8t(täysin vakio), automaatti ja noin 140tkm mittarissa. Kannattaisiko tässä yhteydessä myös vaihtaa jotain muuta, kun noin suuri avaustyö joka tapauksessa korjaamolla edessä? Manuaaleista täällä onkin paljon kirjoittelua ollut, mutta automaatteihin liittyen en niistä löytänyt.

Markku
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4622
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Kampiakselin takastefan vuoto?

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Oletko tarkistanut ettei ohjaustehostimen säiliö tulvi yli :wink: .
Tuo sattuu nimittäin juuri tuohon koneen vaihdelaatikon puoleiseen päätyyn. Toisin sanoen kuljettajan pääty.

Kone käyttää suoraan ilman hihnaa tehostajaa ja tiiviste voi vuotaa, joten moottoriöljyä pääsee tehostajan puolelle ja säiliö vuotaa yli.
Tämä on kai jonkinlainen "tyyppivika" näissä, joten se kannattaa tarkistaa aina ensin.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
vmviitakoski
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Su Maalis 23, 2014 14:05

Re: Kampiakselin takastefan vuoto?

Viesti Kirjoittaja vmviitakoski »

Mites tän kanssa kävi?

Oma vuotaa aivan samasta paikasta, huomasin kun vaihdoin öljyjä. Laatikon ja koneen saumasta pohja märkänä ja kuskin puolella vetoakselin pään tienoilta. Vuotaa niin vähä että tippaakaan ei ole vielä pudottanut asfaltille ja 13tkm vaihtovälillä ei ollut pinta juurikaan laskenut tikusta..
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Kampiakselin takastefan vuoto?

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Myös kiero alipainepumpun runko aiheuttaa jonkinlaisen lammikon.

MInkälaisissa hinnoissa korjaamoilla on tuo takastefan vaihto?
9³SS Turbo X '08

-Janne
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Kampiakselin takastefan vuoto?

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Tampereella takastefan vaihtotyö automaattiin, 550€.
Elringin stefa 40€ ja tarvittava määrä automaattiöljyä n. 60€.

Samalla kannattaa vaihtaa mm. Vetarien stefat ja vakaajien runkokumit nyt ainakin.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
PA3
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2013 23:08
Paikkakunta: Pinjainen

Re: Kampiakselin takastefan vuoto?

Viesti Kirjoittaja PA3 »

Tässä kävi silloin niin että takastefa vuosi ja samalla vaihdatin Aeron kytkimen, asetelman ja työsylkän.. +vetarin stefat. 1075e kaikki osineen.
POS
Volvo S60 T3 R-Design -11
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
PA3
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2013 23:08
Paikkakunta: Pinjainen

Re: Kampiakselin takastefan vuoto?

Viesti Kirjoittaja PA3 »

petrisa kirjoitti:Oletko tarkistanut ettei ohjaustehostimen säiliö tulvi yli :wink: .
Tuo sattuu nimittäin juuri tuohon koneen vaihdelaatikon puoleiseen päätyyn. Toisin sanoen kuljettajan pääty.

Kone käyttää suoraan ilman hihnaa tehostajaa ja tiiviste voi vuotaa, joten moottoriöljyä pääsee tehostajan puolelle ja säiliö vuotaa yli.
Tämä on kai jonkinlainen "tyyppivika" näissä, joten se kannattaa tarkistaa aina ensin.
Niin ei tulvi yli kun se stefa on jo vaihdettu ja se valuu etupuolelta, kampuran stefa kasteli takapuolelta koneen.
alipainepumpun tiivistekin tuli jo vaihdettua vaikka ei vuotanut.
Volvo S60 T3 R-Design -11
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
99GLS
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 13:13

Re: Kampiakselin takastefan vuoto?

Viesti Kirjoittaja 99GLS »

Omassa autossa vuotaa takapään stefa myös, onko tähän joku yleinen syy, esim. ahtopaineen karkaaminen kampikammioon tms.? Vai meneekö tiiviste vain vanhuuttaan?
Perttib
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Su Syys 01, 2013 08:32

Re: Kampiakselin takastefan vuoto?

Viesti Kirjoittaja Perttib »

Onko tähän hintoja sen enempää tiedossa? Itselläni menee vaihtoon takastefa. Kai siinä vaihdetaan samalla automaattiöljyt...
9-3 SS 2005 USA tuonti 2.0t automatikki stage 1 bensa
Ex 9-3 SC 2007 Vector Carlsson etanoli automatikki
Vastaa Viestiin