p0340

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
kartsa86
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ti Loka 16, 2012 10:57
Paikkakunta: Mäntsälä

p0340

Viesti Kirjoittaja kartsa86 »

voiko väärät tulpat aiheuttaa tämän koodin,testeri näyttää että olisi nokka akselin asentotunnistin mutta käsittääkseni lukee tulpalla tämän tiedon. Autoon on juuri vaihdettu denson tulpat.
Saab 9-3 SC -08 biopower vector & BMW e61 530d
Ex.Toyota Avensis -09 2,2 luxury wagon Ex. Saab 9-3 SC -06 linear busines -> Ex.Saab 9-3 SS -07 Vector biopower
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5263
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: p0340

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Laita ngk:t tilalle ja katso mitä sanoo. Näissä en muuta käyttäisi muutenkaan kuin ngk:n tulppia, kun auto on alunperinkin niille speksattu.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
kartsa86
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ti Loka 16, 2012 10:57
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: p0340

Viesti Kirjoittaja kartsa86 »

Vika selvisi ja johtui tarvike puolista.
Saab 9-3 SC -08 biopower vector & BMW e61 530d
Ex.Toyota Avensis -09 2,2 luxury wagon Ex. Saab 9-3 SC -06 linear busines -> Ex.Saab 9-3 SS -07 Vector biopower
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4637
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: p0340

Viesti Kirjoittaja petrisa »

kartsa86 kirjoitti:voiko väärät tulpat aiheuttaa tämän koodin,testeri näyttää että olisi nokka akselin asentotunnistin mutta käsittääkseni lukee tulpalla tämän tiedon. Autoon on juuri vaihdettu denson tulpat.
Näissä Saabin (bensa)koneissa ei edes ole nokka-akselin tunnistinta :!: .
Kaikkea ne "höpö höpö testerit" näyttääkin.
Oikea Saabin selitys tuolle vikakoodille on: sytytyksen synkronointivika.

Todellakin tuon vikakoodin perusteella voi päätellä vian olevan sytyspuolella eli lähinnä puola tai tulppa. Ionisaatioyksikön vika mahdollinen myös, mutta epätodennäköisempi tässä tapauksessa.

Ja näitä tarvikepuolia ei muuten pidä missään nimessä laittaa näihin koneisiin :wink: .
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
kartsa86
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ti Loka 16, 2012 10:57
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: p0340

Viesti Kirjoittaja kartsa86 »

Kyseessä tosiaan c vectra ja testeri näytti kyllä juuri että synkronointivika/ ionisaatio moduulin katkos mutta netistä katselin tuolla koodilla niin näytti nokka akselin asentotunnistinta ja kaiken lisäksi herjasi viellä parilla eri koodilla asiaa (olin ehkä vähän huonosti sen tuohon selventänyt). Sen kyllä tiesin ettei autossa nokka anturia ole. Kokeilin samoja puolia meidän omaan saabiin niin se antoi heti viaksi kampikaselin ja nokka akselin synkronoinnin.Ooppeli taasen herjasi ionisaatio moduulin katkosta.
Saab 9-3 SC -08 biopower vector & BMW e61 530d
Ex.Toyota Avensis -09 2,2 luxury wagon Ex. Saab 9-3 SC -06 linear busines -> Ex.Saab 9-3 SS -07 Vector biopower
Vastaa Viestiin