Iskarit taakse XWD.... Valinnan vaikeus
Re: Iskarit taakse XWD.... Valinnan vaikeus
Saisko pelkillä Biltema korotuskumipaloilla sen siinä määrin toimivaks, et vois ajaa? Löysä se varmaan siltiki olis, mut ettei laahais maata myöden...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Iskarit taakse XWD.... Valinnan vaikeus
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Iskarit taakse XWD.... Valinnan vaikeus
Mitenkäs kotimaan kauppiaat?
https://www.race.fi/fi/product/45530a/e ... 95/61kg-mm
https://www.autoracing.fi/tuotemerkit/h-r/hrar25120350 Nämä ilmeisen vastaavat.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Re: Iskarit taakse XWD.... Valinnan vaikeus
No nyt on tilauksessa 1200.250.0325. Eli pikkusen löysemmät, 325 lbs/inch. Noita pitäisi olla varastossa, joten pitäisi ehtiä ennen kuin leima kylmenee. Juho80, kiitos linkeistä. Eipä tullut mieleen, että H&R voisi myös olla vaihtoehto tai no periaatteessa mikä tahansa kynäjousi tietenkin.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Iskarit taakse XWD.... Valinnan vaikeus
Eibachit haettu. Ne täytyy varmaan maalata mustaksi ennen asennusta. Ei oikein näytä mun silmään hyvältä kun on jouset ja iskarit turhan värikkäät. Viikonloppuna on tavoite saada talli sen verran tyhjäksi, että pääsee asentamaan.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Iskarit taakse XWD.... Valinnan vaikeus
Jouset ja iskarit on asennettu. En nyt sitten jaksanut maalaushommiin, joten siellä auton alla kirkuvat punaiset jouset ja keltaiset iskarit. Vanhoista iskareista siirsin Bilsteineihin muovisuojat yläpään "kumien" kera. Mittasin ennen ja jälkeen korkeuden lokasuojan reunasta. Ehjä puoli nousi 5 mm ja rikkinäisen iskarin puoli nousi 20 mm. Joten varmaan suht alkuperäisellä korkeudella tuo nyt on mitä on ollut uutena. Ajossa tuntui aika jäykältä, joten ei tuntuisi haittaavan, vaikka jousi on hieman suosituksia löysempi, eli 325 lbs/inch. Iskarit on siis B6.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Iskarit taakse XWD.... Valinnan vaikeus
Saab on nyt katsastettu. Iskaritesti antoi uusille iskareille noin 80%. Mielenkiintoisesti oli jarrut huonontuneet, etujarru, takajarru ja käsijarru kaikissa toisen puolen tulos huonompi. Tais olla jarrudynolla huono päivä. Ajokokemuksen mukaan tykkäisin kyllä hieman pehmeämmästä alustasta, on vähän pintakovuutta.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Iskarit taakse XWD.... Valinnan vaikeus
^ Ihmettelin samaa katsastuksessa, oikea puoli vähän heikompi. Myöhemmin on ollut yksi nopea jarrun käyttö 100 vauhdista, missä selkeästi tuntui vääntöä vasemmalle. Muulloin kokeilemalla ei jarruissa tuntuisi olevan mitään häikkää.
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: To Kesä 12, 2014 22:19
Re: Iskarit taakse XWD.... Valinnan vaikeus
Hei Arvon Kollegat!
Onko Teillä olemassa joku toimiva kikka kolmonen, millä Saab 9-3 Turbo X:n iskunvaimennus saataisiin kuntoon.
Autolla on ajettu 100 000 km ja siihen tehtiin merkkihuollossa takaiskareiden vaihto noin 10 000 km / 4 vuotta sitten ja nyt taas perä pomppii.
Vinkeistä etukäteen kiittäen Timo K
Onko Teillä olemassa joku toimiva kikka kolmonen, millä Saab 9-3 Turbo X:n iskunvaimennus saataisiin kuntoon.
Autolla on ajettu 100 000 km ja siihen tehtiin merkkihuollossa takaiskareiden vaihto noin 10 000 km / 4 vuotta sitten ja nyt taas perä pomppii.
Vinkeistä etukäteen kiittäen Timo K
Re: Iskarit taakse XWD.... Valinnan vaikeus
Vinkki, vaikka ei olekaan just nyt saatavilla: https://www.esaabparts.com/saab/parts/93001399
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: To Kesä 12, 2014 22:19
Re: Iskarit taakse XWD.... Valinnan vaikeus
Tuolla setillä varmaan nousee aika reippaasti Turbo X perä varsinkin jos on sedan. Siellä siis lukee että olisi 9-3X eli korotetun SC takapäähän, hassua sinänsä ettei xwd mainita kun etuvetoisiakin 9-3X on olemassa..
https://www.esaabparts.com/viewparts.ph ... =573158098
tuolta valitsemaan, on siellä osa ihan saatavanakin.
Siskon xwd laitoin aikoinaan maptunin coiloverit https://www.maptunparts.fi/xt-sarja-by- ... i-xwd.html
https://www.esaabparts.com/viewparts.ph ... =573158098
tuolta valitsemaan, on siellä osa ihan saatavanakin.
Siskon xwd laitoin aikoinaan maptunin coiloverit https://www.maptunparts.fi/xt-sarja-by- ... i-xwd.html
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: Iskarit taakse XWD.... Valinnan vaikeus
Meillä myös vaimon 9-3X laitettiin samat eibachit ja bilstein B6. Samat kokemukset. Liian kova. Pomppaa korotetulle suojatielle mennessä ja tömähtää poistuessa.mikan kirjoitti: ↑To Joulu 16, 2021 08:58Saab on nyt katsastettu. Iskaritesti antoi uusille iskareille noin 80%. Mielenkiintoisesti oli jarrut huonontuneet, etujarru, takajarru ja käsijarru kaikissa toisen puolen tulos huonompi. Tais olla jarrudynolla huono päivä. Ajokokemuksen mukaan tykkäisin kyllä hieman pehmeämmästä alustasta, on vähän pintakovuutta.
Kuulin vinkkiä että iskaria pitäisi vähän jatkaa jollain patentilla. Meinasin hankkia Bilstein B4, kun ovat myös halpaa kuin saippua, ja jatkaa jommasta kummasta päästä muutaman sentin jollain sovittimella että saadaan lisää ulos joustoa
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Iskarit taakse XWD.... Valinnan vaikeus
Timo ei tuossa maininnut mikä versio hänellä on, joten ajattelin heti neliveto.
"For specifically the 2010-2011 9-3X to maintain factory rear ride height."
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Iskarit taakse XWD.... Valinnan vaikeus
^TurboX on vähän eri asia kuin 9-3X. Ensimmäinen on matala, jälkimmäinen korkea.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla