Iskarit taakse XWD.... Valinnan vaikeus
Re: Iskarit taakse XWD.... Valinnan vaikeus
Ainoastaan XWD:ssä on säätyvät iskarit jotka kantaa osan kuormasta, etuvedoissa tavalliset. 9-3X:ää on molempina.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Iskarit taakse XWD.... Valinnan vaikeus
9-3X on korkeampi maavara ( dieselit etuveto, bensa/biopower on neliveto)Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti: ↑Ke Maalis 18, 2020 13:23Onko eroa siinä et auto on 93x tai xwd. Aina puhutaan vain xwd;tä.
, kuin XWD
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Iskarit taakse XWD.... Valinnan vaikeus
Tässäkin lähtötasona on taakse -15mm madallus normi XWD verrattuna. Ei ole apua 9-3X tapauksessa. Melkein mielummin korotusta kuin madallusta ois haussa.Antti H kirjoitti: ↑Ke Maalis 18, 2020 09:12Tuo sama olisi varmaan edessä, helpoimmalla ja halvimmalla? taitaa päästä ostamalla valmis alustasarja https://www.maptunparts.fi/alusta/coilo ... i-xwd.html
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Iskarit taakse XWD.... Valinnan vaikeus
Re: Iskarit taakse XWD.... Valinnan vaikeus
Mulla menossa kolmannet takaiskarit kolmen vuoden aikana! Nyt ei enää tipu takuuseen uusia
Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Iskarit taakse XWD.... Valinnan vaikeus
Jatkan vielä tuota iskari-ketjua omakohtaisilla kokemuksilla. Itselläni on XWD 2010 jossa ei takaiskarit kestä kuin 1-2 vuotta. Täällä Pohjois-Savossa eräs korjaamo myy "orkkis varaosia" SAAB:n, mutta ei ne kestä kuin tuon edellä mainitsemani ajan. Yhden uuden antoivat takuuseen. Nyt haluaisin tietää, onko mitään muuta iskaria nykyisin saatavana, joka ei ole säätyvä ja älyttömän kallis. Esim. MapTun:lla alkuperäinen 764,18€. Toivoisin tosiaan, että joku pystyisi antamaan hyviä vihjeitä.
Saabisti 70-luvulta
Saab 9-5 2.3 sc biopower -10 , Saab 9-3 XWD sc biopower -10.
Saab 9-5 2.3 sc biopower -10 , Saab 9-3 XWD sc biopower -10.
Re: Iskarit taakse XWD.... Valinnan vaikeus
Itse laitoin omaan -09 9-3 2.0T xwd sc autoon nivomat iskarit korvaavan setin.
1200.250.0350 Eibach 12" jouset x2 taakse
Jousien tyynyt 13322645 GM Buick LaCrosse x4
Bilstein B6 24-102520 x2 taakse
Noilla osilla korvattiin vakio-osat, on ollut todella hyvä ajaa ja alhaalla roikkunut peräkin nousi ylemmäs.
Pro-carservice esim. Suomessa myy tuota koko settiä mistä omanikin tilasin. Partsforsaabs löytyy myös numerolla PFS905644 sama sarja.
Lisäksi laitoin uudet iskarin yläpäänkiinnikkeet, 12778198 osanumerolla esim. maptunparts.fi
1200.250.0350 Eibach 12" jouset x2 taakse
Jousien tyynyt 13322645 GM Buick LaCrosse x4
Bilstein B6 24-102520 x2 taakse
Noilla osilla korvattiin vakio-osat, on ollut todella hyvä ajaa ja alhaalla roikkunut peräkin nousi ylemmäs.
Pro-carservice esim. Suomessa myy tuota koko settiä mistä omanikin tilasin. Partsforsaabs löytyy myös numerolla PFS905644 sama sarja.
Lisäksi laitoin uudet iskarin yläpäänkiinnikkeet, 12778198 osanumerolla esim. maptunparts.fi
Saab 9-3 SportCombi Aero XWD 2.0T 2009
Re: Iskarit taakse XWD.... Valinnan vaikeus
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Iskarit taakse XWD.... Valinnan vaikeus
Onko kaikissa sc XWD malleissa tasosäätö? kyselin yleisvaraosa liikkestä, kauppasivat 50€ kappale
Potilas on aero xwd -09 vakio alustalla.Keskusteluissa täälä huimia hintoja.
Koivunen mistä liike ottaa osat ei tuntenut muuta kuin sport alustaisia Aeroja
Tässä on kuitenkin normi alusta.Mistäs sen erottaa kumpi iskari on kyseessä.
Potilas on aero xwd -09 vakio alustalla.Keskusteluissa täälä huimia hintoja.
Koivunen mistä liike ottaa osat ei tuntenut muuta kuin sport alustaisia Aeroja
Tässä on kuitenkin normi alusta.Mistäs sen erottaa kumpi iskari on kyseessä.
Re: Iskarit taakse XWD.... Valinnan vaikeus
Kaikissa on tasonsäätö. https://shop.speedparts.se/sv/sidor/vin-tolken.html tuohon vin-numeron syöttämällä näkee millä spekseillä on tehtaalta lähtenyt
Saab 9-3 SportCombi Aero XWD 2.0T 2009
Re: Iskarit taakse XWD.... Valinnan vaikeus
Eli tasosäätö, vaikka on vaikio alusta?.. vin; kertoo vain vakio alustasta.
Re: Iskarit taakse XWD.... Valinnan vaikeus
Eiköhän sieltä löydy myös -> STOTDAMPARE, NIVAREGLERING (iskarit, tasosäätö)
Omassa myös STANDARDCHASSI, NORMALHOJD, eli vakioalusta ja normikorkeus. Tasosäädöt oli ja niitä muutaman kerran vaihtelinkin, en vaihda enää.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Iskarit taakse XWD.... Valinnan vaikeus
Joo löytyi kun laittoi... lisävalot. päähän(lasit)
Taitaa vaihtua normi monroet alle.
Taitaa vaihtua normi monroet alle.
Re: Iskarit taakse XWD.... Valinnan vaikeus
Mitä itse tästä selvittelin niin kannattaa ottaa huomioon että tasonsäätöiskarit kantaa osan jousien kuormasta. Vakiojouset on aika löysät ja saattaa jäädä perä alas pelkkien iskarien vaihdolla. Siksi on tehty just noita sarjoja missä vaihdetaan jouset myös.
Saab 9-3 SportCombi Aero XWD 2.0T 2009
Re: Iskarit taakse XWD.... Valinnan vaikeus
Ok. missä hintaluokassa koko setti on,taitaa tulla kalliimaksi kuin tuo 400€,missä tuo tasosäätöinen iskari on.
Ainakin suuritöisempi.
Ainakin suuritöisempi.