P0300 ja P0303 vikakoodi ja auto tärisee ja pätkii

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Tir
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ti Huhti 02, 2013 16:48
Paikkakunta: Turun suunta

Re: P0300 ja P0303 vikakoodi ja auto tärisee ja pätkii

Viesti Kirjoittaja Tir »

Kappas vaan. Eipä tainut tulla mun Eero vielä kuntoon.
Nyt on alkanut ilmentymään vastaavanlaista nykimistä mitä oli enne kuin kolmos sylkän puola hajosi.
Tuon kyseisen puolan vaihdon jälkeen auto siis toimi hienosti hetken mutta nyt pätkii hieman jälleen kun vedättää kovaa.

Mietinpä tässä päissäni nyt että onkohan uusi puola vikaantumassa vai onko joku muu puola menossa kolmosen lisäksi vai onko vikaa jossain muualla...????

Obd mokkula eikä auto eivät anna mitään vikakoodia toistaiseksi sytytyksestä.

Kävi mielessä että pitäisikö tilata esim Neobrothersilta kolme puolaa lisää ja yksin kertaisesti vaihtaa kaikki.

Voisikohan mulla olla vain huono tuuri että joku muu puola hajoaa nyt heti perään. Onhan näitä nähty esim ajovalopolttimoidenkin kanssa että hajoaa vuorotellen viikon välein.

Ideoita? Näkiskö jollain hienommalla mittarilla jos joku muu puola prakaa?
93ss Aero 2.0T M6 2003
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: P0300 ja P0303 vikakoodi ja auto tärisee ja pätkii

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Tir kirjoitti:Kappas vaan. Eipä tainut tulla mun Eero vielä kuntoon.
Nyt on alkanut ilmentymään vastaavanlaista nykimistä mitä oli enne kuin kolmos sylkän puola hajosi.
Tuon kyseisen puolan vaihdon jälkeen auto siis toimi hienosti hetken mutta nyt pätkii hieman jälleen kun vedättää kovaa.

Mietinpä tässä päissäni nyt että onkohan uusi puola vikaantumassa vai onko joku muu puola menossa kolmosen lisäksi vai onko vikaa jossain muualla...????

Obd mokkula eikä auto eivät anna mitään vikakoodia toistaiseksi sytytyksestä.

Kävi mielessä että pitäisikö tilata esim Neobrothersilta kolme puolaa lisää ja yksin kertaisesti vaihtaa kaikki.

Voisikohan mulla olla vain huono tuuri että joku muu puola hajoaa nyt heti perään. Onhan näitä nähty esim ajovalopolttimoidenkin kanssa että hajoaa vuorotellen viikon välein.

Ideoita? Näkiskö jollain hienommalla mittarilla jos joku muu puola prakaa?
Kyllähän sieltä techillä näkee misfiret jne. Vikakoodiahan ei tule ennen ku tulee vika ;).
9³SS Turbo X '08

-Janne
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2519
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: P0300 ja P0303 vikakoodi ja auto tärisee ja pätkii

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Tuliko kuntoon opelin puolalla?
Riittikö yksi vai lopulta uusitko kaikki?
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Tir
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ti Huhti 02, 2013 16:48
Paikkakunta: Turun suunta

Re: P0300 ja P0303 vikakoodi ja auto tärisee ja pätkii

Viesti Kirjoittaja Tir »

No niin, lienee aika päivittää tarinaa.

Vaihdoin siis sen yhden vikaantuneen puolan kolmos sylinteristä Opelin/Saabin orkkis puolaan.
Tämä korjasi pahimmat pätkimiset mutta ilmeisesti minulla oli vikaa myös jossain toisessa puolassa.
Sain sopivasti täältä foorumilta käytettyjä puolia 4kpl ja vaihdoin eilen loput kolme suoraan näihin käytettyihin.
Nyt pesee ja linkoaa jälleen normaaliin tapaan. En osaa sanoa mikä puola minulla edelleen oli viallinen koska ei antanut vikakoodia enkä käynyt missään paremmassa mittarissa kokeilemassa joten se jäänee arvoitukseksi.
Mutta siis nyt toimii.
93ss Aero 2.0T M6 2003
7uukka
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2015 08:58
Paikkakunta: Turku

Re: P0300 ja P0303 vikakoodi ja auto tärisee ja pätkii

Viesti Kirjoittaja 7uukka »

Löytyiskö apuja käynnistyksen yhteydessä esiintyvään huonokäyntisyyteen ? Yleensä käynyt vähän epätasaisesti aamuisi, mutta tänäaamuna ravisteli koko autoa käyden kolmella ? Ei jäänyt mitään vikakoodia edes, vaikka auto sammui myös kerran. Auto oli johdon päässä tänä aamuna.
Puolat vaihdettu 3viikkoa sitten neonpartsin alkuperäisiin ja samalla myös tulpat.
Aikaisemmin on kerran oireillut kiihdytyksessä samalla tavalla kesällä, että tuli misfireä, mutta silloin jäi vikakoodi P0300. Tuo korjaantui tulppien vaihdolla.
Ja auto -08 sc 2.0T A, biopower päivityksellä.
samppa1976
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: La Heinä 09, 2005 13:38

Re: P0300 ja P0303 vikakoodi ja auto tärisee ja pätkii

Viesti Kirjoittaja samppa1976 »

Onko techillä katottu
7uukka
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2015 08:58
Paikkakunta: Turku

Re: P0300 ja P0303 vikakoodi ja auto tärisee ja pätkii

Viesti Kirjoittaja 7uukka »

Eipä oo, esid2 lla kattelin koodit.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2519
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: P0300 ja P0303 vikakoodi ja auto tärisee ja pätkii

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Kannattaisko ajella puolitankkia pelkällä bensalla?
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
misa954
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2014 14:09

Re: P0300 ja P0303 vikakoodi ja auto tärisee ja pätkii

Viesti Kirjoittaja misa954 »

Omassa Saab 9-3ss 2.0t samanmoista vikaa eli alkaa tärisemään kun ahtopaine nousee n.0.9-1.0bar tietämiin. Autocom löytää vikakoodin p1682, mutta ei sytytä vikavaloa. Jos oikein ymmärsin niin tuo koodi tarkoittaisi liian alhaista sytytysjännitettä, mikä selittäisi katkokset korkeammalla ahdolla. Jos joltain löytyy ratkaisu tähän sytytysjännitteeseen niin kertokaa ihmeessä. Latausjännitekin 14.6V
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4622
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: P0300 ja P0303 vikakoodi ja auto tärisee ja pätkii

Viesti Kirjoittaja petrisa »

^ eikö tuo ollut juuri oireina kun puolat on vaihtokunnossa :idea:
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
misa954
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2014 14:09

Re: P0300 ja P0303 vikakoodi ja auto tärisee ja pätkii

Viesti Kirjoittaja misa954 »

Niin. Eri koodi tässä kuitenkin kyseessä, aiheuttajan voi olla toki sama
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4622
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: P0300 ja P0303 vikakoodi ja auto tärisee ja pätkii

Viesti Kirjoittaja petrisa »

misa954 kirjoitti:Omassa Saab 9-3ss 2.0t samanmoista vikaa eli alkaa tärisemään kun ahtopaine nousee n.0.9-1.0bar tietämiin. Autocom löytää vikakoodin p1682, mutta ei sytytä vikavaloa. Jos oikein ymmärsin niin tuo koodi tarkoittaisi liian alhaista sytytysjännitettä, mikä selittäisi katkokset korkeammalla ahdolla. Jos joltain löytyy ratkaisu tähän sytytysjännitteeseen niin kertokaa ihmeessä. Latausjännitekin 14.6V
Tuo vikakoodi taitaa olla jokin vanha. Tarkoittaa ECUn jännitesyötön vikaa. ECUlle tulee jatkuva virta sekä virtalukon releen kautta. Koodin mukaan jompi kumpi puuttuu. Oireina pitäisi olla, ettei auto käynnisty tai sammuu. Ei mielestäni nyt tähän vikaan liity mitenkään.
Näistä kovemmilla ahdoilla ilmenevistä nykymisistä/tärinästä on ollut paljon juttua ja hyvin usein vikana ollut väh. yksi viallinen puola.

ps. ja Autocommiin en muutenkaan luottaisi :(
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
misa954
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2014 14:09

Re: P0300 ja P0303 vikakoodi ja auto tärisee ja pätkii

Viesti Kirjoittaja misa954 »

Tulppien kärkiväliä säätämällä lakkasi pätkimästä. NGK BKR7ESC-11 tulpat.
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: P0300 ja P0303 vikakoodi ja auto tärisee ja pätkii

Viesti Kirjoittaja jjasco »

misa954 kirjoitti:Tulppien kärkiväliä säätämällä lakkasi pätkimästä. NGK BKR7ESC-11 tulpat.
MIhin suuntaan säädit? Mistä kärkivälistä mihin?
9³SS Turbo X '08

-Janne
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2519
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: P0300 ja P0303 vikakoodi ja auto tärisee ja pätkii

Viesti Kirjoittaja teesalama »

^

Oikea kärkiväli on tuo 1.1 milliä, eli -11.
Minkälaisen välin säädit?
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Vastaa Viestiin