webaston toiminta???

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Jopela
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2016 05:05
Paikkakunta: Pori

Re: webaston toiminta???

Viesti Kirjoittaja Jopela »

Jarkkojuo kirjoitti:Mitenkäs tuon eberin kanssa muilla, tuleeko kabiini ihan oikeasti lämpimäksi esim. puolen tunnin tohotuksella? Itselläni kyllä lasit on nyt olleet sulana aamuisin (ilmeisesti ohjaa melko pitkälti tuulilasiin tuon puhalluksen?), mutta ei siellä autossa varsinaisesti lämmin ole. Joku kolmisen minuuttia kestää startista siihen, että lämpömittari alkaa nousemaan kojetaulussa, joka varmaan on aivan hyvä merkki?

Jarkko
Kyllä koneen lämmöt saa kovallakin pakkasella puolen tunnin eeperöinnillä jo kohtuullisiksi ja sisäilmakin on selvästi plussan puolella mutta oma nahkasisusta on ainakin varsin viileä yhä tässä vaiheessa. Olisi se Saab-insinööri voinut kolmen vartin maksiminkin tuohon laittaa..
Saab 9-3 SC Vector 1.9TTiD A6 MY08
Saab 9000 Aero RE85 -95
saabillua
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: Ma Elo 01, 2011 20:50
Paikkakunta: 48100

Re: webaston toiminta???

Viesti Kirjoittaja saabillua »

Jopela kirjoitti:
Jarkkojuo kirjoitti:Mitenkäs tuon eberin kanssa muilla, tuleeko kabiini ihan oikeasti lämpimäksi esim. puolen tunnin tohotuksella? Itselläni kyllä lasit on nyt olleet sulana aamuisin (ilmeisesti ohjaa melko pitkälti tuulilasiin tuon puhalluksen?), mutta ei siellä autossa varsinaisesti lämmin ole. Joku kolmisen minuuttia kestää startista siihen, että lämpömittari alkaa nousemaan kojetaulussa, joka varmaan on aivan hyvä merkki?

Jarkko
Kyllä koneen lämmöt saa kovallakin pakkasella puolen tunnin eeperöinnillä jo kohtuullisiksi ja sisäilmakin on selvästi plussan puolella mutta oma nahkasisusta on ainakin varsin viileä yhä tässä vaiheessa. Olisi se Saab-insinööri voinut kolmen vartin maksiminkin tuohon laittaa..
Techillä saa laitettu mitä vaan minuuteiksi. Meillä 60min.
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg

Nykyään ihan vaan Skodalla
Jopela
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2016 05:05
Paikkakunta: Pori

Re: webaston toiminta???

Viesti Kirjoittaja Jopela »

saabillua kirjoitti:
Jopela kirjoitti:
Jarkkojuo kirjoitti:Mitenkäs tuon eberin kanssa muilla, tuleeko kabiini ihan oikeasti lämpimäksi esim. puolen tunnin tohotuksella? Itselläni kyllä lasit on nyt olleet sulana aamuisin (ilmeisesti ohjaa melko pitkälti tuulilasiin tuon puhalluksen?), mutta ei siellä autossa varsinaisesti lämmin ole. Joku kolmisen minuuttia kestää startista siihen, että lämpömittari alkaa nousemaan kojetaulussa, joka varmaan on aivan hyvä merkki?

Jarkko
Kyllä koneen lämmöt saa kovallakin pakkasella puolen tunnin eeperöinnillä jo kohtuullisiksi ja sisäilmakin on selvästi plussan puolella mutta oma nahkasisusta on ainakin varsin viileä yhä tässä vaiheessa. Olisi se Saab-insinööri voinut kolmen vartin maksiminkin tuohon laittaa..
Techillä saa laitettu mitä vaan minuuteiksi. Meillä 60min.
Tämähän oli perhana hyvä tieto, kiitos!
Saab 9-3 SC Vector 1.9TTiD A6 MY08
Saab 9000 Aero RE85 -95
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: webaston toiminta???

Viesti Kirjoittaja SS »

saabillua kirjoitti:
Jopela kirjoitti:
Jarkkojuo kirjoitti:Mitenkäs tuon eberin kanssa muilla, tuleeko kabiini ihan oikeasti lämpimäksi esim. puolen tunnin tohotuksella? Itselläni kyllä lasit on nyt olleet sulana aamuisin (ilmeisesti ohjaa melko pitkälti tuulilasiin tuon puhalluksen?), mutta ei siellä autossa varsinaisesti lämmin ole. Joku kolmisen minuuttia kestää startista siihen, että lämpömittari alkaa nousemaan kojetaulussa, joka varmaan on aivan hyvä merkki?

Jarkko
Kyllä koneen lämmöt saa kovallakin pakkasella puolen tunnin eeperöinnillä jo kohtuullisiksi ja sisäilmakin on selvästi plussan puolella mutta oma nahkasisusta on ainakin varsin viileä yhä tässä vaiheessa. Olisi se Saab-insinööri voinut kolmen vartin maksiminkin tuohon laittaa..
Techillä saa laitettu mitä vaan minuuteiksi. Meillä 60min.
Varmistan vielä että autossa on siis tehdasasenteinen 5kW eberi?

Todella hyvä tieto jos näin todella on, tämä kun on aiemmin kiistetty:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 8&p=827353
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: webaston toiminta???

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Miten orkkiseberin polttoainesyöttö on toteutetttu, meneekö sille oma polttoaineputki tankille saakka? Polttoainepumppu taitaa kuitenkin olla lämmittimen sisällä?
Omasta TTiD:stä joku kaheli oli mennyt poistamaan Eberin kun se ei ollut toiminut, ja sellainen pitäisi nyt asentaa takaisin. Jäljellä ei ole kuin rintapellissä oleva kiinnitysrauta ja yhteenliitetyt vesiputket kiinnitysraudan etupuolella. Ja tietty 4-napainen sähköliitin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11476
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: webaston toiminta???

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin