Kaasu jää päälle

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
late1409
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2015 17:58

Kaasu jää päälle

Viesti Kirjoittaja late1409 »

Terve,

Vaihdetta vaihdettaessa isommalle huomaa kaasun jäävän hetkeksi päälle ennen kun neula tipahtaa. Saman ilmiön tuntee perseessä kun siirrytään tasakaasulta moottorijarrulle. Viive on hyvin pieni mutta havaittava, koska samalla nykäsee pari kertaa. Luulin että kaksoismassa olis ollu tiensä päässä, mutta oire ei hävinnyt kytkinremontin jälkeen. Samalla vaihtui käytetty kova pyörä. Voisiko kaasuläppä olla likainen vai viittaako johonkin vialliseen venttiiliin? Pcv voisi selittää öljynkulutuksen.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Kaasu jää päälle

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Täysin normaali ilmiö tuo että kierrokset jäävät vaihteen vaihdon ajaksi vaihtotasolle, eikä neula romahda samantien kun kytkimen polkaisee.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: Kaasu jää päälle

Viesti Kirjoittaja jusahh »

Äärimmäisen rasittava piirre tuo kaasun viive ja johtuu softasta suurelta osin. Säädetty mukamas mukavuutta silmällä pitäen.

Softaa muuttamalla saadaan kaasuläpän ohjauksen tip-in/tip-out parameterjä muutettua ja vastetta paremmaksi. Itsellä poistettu kokonaan ja auto parani huomattavasti. Ahdot päältä jos vaihtaa vaihdetta, katkeaa veto kuin marssi raatteentiellä... niin kuin pitääkin.
EX: 9³SS BioPower
Signum 2.0T
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07

Re: Kaasu jää päälle

Viesti Kirjoittaja Signum 2.0T »

tuo on kyllä niin ärsyttävä ominaisuus että. pitääpäs selvitellä pääsisikö tuosta softa muutoksella eroon kargilla.

muuten helvetin hieno moottori mutta tuo on kyrpinyt aina.
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Kaasu jää päälle

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Miksi ihmeessä se häiritsee? Parilla japsimaasturilla tullut ajeltua ja niissä kierrokset romahtaa samantien alle tonniin kun kytkimen polkasee... Se vasta on ärsyttävä ominaisuus.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
99GLS
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 13:13

Re: Kaasu jää päälle

Viesti Kirjoittaja 99GLS »

Luulin että meidän autossa on jotain vikaa kun kierrokset jää leijumaan :D
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Kaasu jää päälle

Viesti Kirjoittaja karg »

Signum 2.0T kirjoitti:tuo on kyllä niin ärsyttävä ominaisuus että. pitääpäs selvitellä pääsisikö tuosta softa muutoksella eroon kargilla.
Saa ton viiveen pois just noin, kuten jusahh:lla on tehty.
late1409
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2015 17:58

Re: Kaasu jää päälle

Viesti Kirjoittaja late1409 »

Kyllähän tuo omituisuus saattaa mukavuutta lisätä, mutta eniten häiritsee nyky siinä vaiheessa kun veto katkeaa. Ei varmaankaan kuuluisi niin tehdä. Toisaalta kun veto kytkeytyy, nii saattaa tuntua myös nyky. Tasakaasulla ajettaessa saa olla tarkkana :x
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: Kaasu jää päälle

Viesti Kirjoittaja jusahh »

Moottorin tukikumit tarkistettu? Vaikuttaisi, että kiinnityksissä on väljää.
EX: 9³SS BioPower
Signum 2.0T
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07

Re: Kaasu jää päälle

Viesti Kirjoittaja Signum 2.0T »

karg kirjoitti:
Signum 2.0T kirjoitti:tuo on kyllä niin ärsyttävä ominaisuus että. pitääpäs selvitellä pääsisikö tuosta softa muutoksella eroon kargilla.
Saa ton viiveen pois just noin, kuten jusahh:lla on tehty.
hienoa, pitää olla yhteydes kun kerkeis sinnepäin ja saatais aikataulut natsaamaan.
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
Vastaa Viestiin