Turvavyön piippaus pois Tech kakkosella?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Ahtaajasaabisti
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: La Tammi 23, 2016 13:07
Paikkakunta: Tammisaari

Turvavyön piippaus pois Tech kakkosella?

Viesti Kirjoittaja Ahtaajasaabisti »

Hei vaan kaikille saabisteille :D
Tuli täs viikko sitten uitettua itelleni Saabin ruotsista, 2008 9-3 vector, todella siisti auto ja uskoisin että se oli hyvä ostos :wink:
Ainoa mikä ärsyttää on se hemmetin piippaus kun turvavyö ei oo kiinni, eli mun kysymys on nyt että pystyykö Tech kakkosella sen hälyn vaientamaan?

T. Magnus
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Turvavyön piippaus pois Tech kakkosella?

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Kyllä.
9³SS Turbo X '08

-Janne
tuomjussi
"Turbo"
Viestit: 217
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 09:50
Paikkakunta: Kouvola

Re: Turvavyön piippaus pois Tech kakkosella?

Viesti Kirjoittaja tuomjussi »

Miksi se pitää saada pois? Turvavyöhän pittää olla kiinni ajettaessa :D
Matkan varrella olleet Saabit: -73 99 LEA 4d kelt, -75 99 GL 2d vihr, -79 99 GLS Special 2d met. sin., -81 900 GLS aut 4d met vihr, -85 900 i aut 4d, -90 900 S 3d pun, -99 93 SPORT 3d met har, -05 93 SS 1,8t 4d met graf, -08 93 SC 1,8t 5d met sin.
#406
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Turvavyön piippaus pois Tech kakkosella?

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Joissakin tilanteissa piippaus voi olla häiritsevä tekijä. Omakohtaisia kokemuksia on vaikkapa juuri nukahtaneen lapsen kantaminen autoon(turvatelakassa) ja laitat auton käyntiin, jotta voit tehdä loput lähtövalmistelut... lapsi herää siihen turvavyövaroitukseen :lol:. Makuasioita toki kaikki. Tuon piippauksen ansiosta Saab taisi joskus saada lisätähtiä turvallisuuteensa, mutta eiköhän jokainen tunnollinen kuski huolehdi itse turvavyöstään.


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5255
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Turvavyön piippaus pois Tech kakkosella?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

G-mies kirjoitti: laitat auton käyntiin, jotta voit tehdä loput lähtövalmistelut... lapsi herää siihen turvavyövaroitukseen
Ei ole tähän päivään mennessä kolkki pimputellut kuin vasta ajaessa ilman vyötä. Femma kyllä huutaa heti kun laitat käyntiin, jos ei ole turvavyö jo valmiiksi kiinni.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Re: Turvavyön piippaus pois Tech kakkosella?

Viesti Kirjoittaja 900i »

Sille on äkkiseltään 4eri asetusta.
1. Jo virtojen päällekytkiessä hälytys ja merkkivalo jos vyö auki.
2. Ajossa tietyn nopeuden ylittyessä tulee hälytys sekä merkkivalo jo aiemmin.
3. Pelkkä merkkivalo.
4. Ei hälytystä eikä merkkivaloa.
2 asetus ollut meidän talon autoissa. Vaatii turvapääsyn ja tech2
Edit:
Samalla voi muuttaa jos kiinnostaa niin vaikkapa pesureiden asetuksia. Sisäkierto 30s päälle kun tuulilasia huuhtelee. Tai vaikkapa 2 osainen lampunpesu ( esisuihku ja hetkenpäästä toinen suihku) pesun kesto myös säädettävissä.
Kuinka usein lamppuja pestään. Lukitusaika säädettävissä jona aikana lampuille ei suihkita.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Turvavyön piippaus pois Tech kakkosella?

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Tobbana kirjoitti:Ei ole tähän päivään mennessä kolkki pimputellut kuin vasta ajaessa ilman vyötä. Femma kyllä huutaa heti kun laitat käyntiin, jos ei ole turvavyö jo valmiiksi kiinni.

-Sami
No niinhän se tietty olikin. Aika kultaa muistot, kun tapauksesta on jo kohta 8 vuotta ja silloin oli kuin olikin femma taloudessa. Pää on pätkiny tänään melko pahasti, pyydetään anteeksi :D.


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4624
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Turvavyön piippaus pois Tech kakkosella?

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Ei pimputa minullakaan SportSedanissa, kuin vasta nopeuden ylittäessä 30 km/h (se muistaakseni oli tuo raja).
Merkkivalo mittaristoon kuskille ja viesti SID:iin matkustajalle tulee jo virtojen päällä ollessa.

Minua nämä eivät haittaa ollenkaan 8) .
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5255
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Turvavyön piippaus pois Tech kakkosella?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

900i kirjoitti: 1. Jo virtojen päällekytkiessä hälytys ja merkkivalo jos vyö auki.
2. Ajossa tietyn nopeuden ylittyessä tulee hälytys sekä merkkivalo jo aiemmin.
3. Pelkkä merkkivalo.
4. Ei hälytystä eikä merkkivaloa.
Onkohan tässä vuosimallikohtaisia eroja. Itse en ole löytänyt 2007-- kuin seuraavat asetukset vöille.
1. Symbol + 8 chimes + Message
2. Symbol Only
3. Symbol + 8 chimes
4. Symbol + message & continuous chime

Eli kokonaan tuota varoitusta ei edes saa pois, vaan merkkivalo jää vähintään.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Re: Turvavyön piippaus pois Tech kakkosella?

Viesti Kirjoittaja 900i »

Saattaapi olla että muistin väärin.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1228
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Turvavyön piippaus pois Tech kakkosella?

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Ainakin varoitusääni on aivan hirveä. Siis se, joka tulee kun on ajanut ilman vyötä vähän pidempään. Karmea pimputus. Sama, jos avain on virtalukossa auto sammutettuna ja avaa oven. Voisi nuo äänet kieltämättä olla hillitympiäkin.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13209
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Turvavyön piippaus pois Tech kakkosella?

Viesti Kirjoittaja AZP »

Vyöääni on mun puolesta ok, kun ei ole tapana ilman vyötä ajella. Mulla siis piippaa vasta kun ajelee kävelyvauhtia kovempaa ilman vyötä.

Mutta tosiaan tuo virta-avaimen pimputus oven aukaistessa raastaa kyllä aivoja, kun syystä tai toisesta haluaa jättää avaimet lukkoon ja avata oven.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1228
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Turvavyön piippaus pois Tech kakkosella?

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

En aja myöskään ilman vyötä, mutta esim. joku lyhyt testiajo jonkun korjauksen yhteydessä tien päähän ja takaisin. PLIM PLIM PLIM...!!!
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2157
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Turvavyön piippaus pois Tech kakkosella?

Viesti Kirjoittaja anv »

AZP kirjoitti:Vyöääni on mun puolesta ok, kun ei ole tapana ilman vyötä ajella. Mulla siis piippaa vasta kun ajelee kävelyvauhtia kovempaa ilman vyötä.

Mutta tosiaan tuo virta-avaimen pimputus oven aukaistessa raastaa kyllä aivoja, kun syystä tai toisesta haluaa jättää avaimet lukkoon ja avata oven.
Samaa mieltä, mutten ole ottanut paineita siitä. Lähinnä törmään tuohon kun Mamma jää pelkääjän paikalle torkkumaan kun meen ite kauppaan. Mutta, meinasi mennä hermo yhden mazda6:n kanssa. Tuttu täti kysyi että joskos hän voisi tuoda yöksi kaatiskuormassa olevan peräkärryn mun talliin odottamaan huomista ettei tarvii vedestä maksaa (remontti menossa ja kaatosade). Painon mukaan kun menee sekajäte. Doh, tämä tätihän ei osaa peruuttaa kärryn kans ja jätti yhdistelmän tuohon talon eteen. Minä sitten rattiin, auto käyntiin, ja saman tein plingpling vienosti. En siitä välittänyt vaan otin pari metriä eteenpäin ja lähdin peruuttelemaan kärryä mun talliin. Se vieno plingpling muuttui aika äkkiä "EI NIIN VIENOKSI PLINGPLING:KSI" :evil: . Ehdin jo miettiä pakovaihtoehdot prkle :D

Käytän kyllä turvavyötä, ja vaadin kyytiläisiltäkin sitä, mutta että kun peruuttelee kärryä ahtaaseen talliin... ööö... :lol: 8O .

Ja tosiaan itse olen ollut aina tarkka siitä että kaikilla on vyöt OIKEIN kiinni kun lähdetään ajamaan. Omat muksut ovat sen oppineet pienestä pitäen, mutta mun uusioperhetapauksessa on ollut välillä vähän "haasteita" :roll:
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Vastaa Viestiin