Pätkiminen/rykiminen
Re: Pätkiminen/rykiminen
Aito BioPower, Ruottista uitettu. Pitäs muutenkin olla ihan vakio alustaa lukuunottamatta.
Auto meni tänään limp modeen, ja check engine vilkkui kun lähdin kiihdyttämään rauhallisesti 60 -> 100 kmh. Limp modessa aika kova ravistus kun kaasuun koski. Auto parkkiin ja uudelleen käynnistys niin vikavalo pois ja pääsi ajamaan kotio.
Saan ensi viikolla mitattua puristukset. Täytyy vaan ettiä polttoainepumpun sulake jostain et saa sen syötön katkaistua.
Pitäs hommata joku ohjelma / tech2 et saisi itte luettua noi koodit kun ilmeisesti tuolla txsuitella se ei onnistu.
Auto meni tänään limp modeen, ja check engine vilkkui kun lähdin kiihdyttämään rauhallisesti 60 -> 100 kmh. Limp modessa aika kova ravistus kun kaasuun koski. Auto parkkiin ja uudelleen käynnistys niin vikavalo pois ja pääsi ajamaan kotio.
Saan ensi viikolla mitattua puristukset. Täytyy vaan ettiä polttoainepumpun sulake jostain et saa sen syötön katkaistua.
Pitäs hommata joku ohjelma / tech2 et saisi itte luettua noi koodit kun ilmeisesti tuolla txsuitella se ei onnistu.
'08 9-3 2.0t SS BP aut.
Re: Pätkiminen/rykiminen
Sulake nro.2 muistaakseni akun edessä on pa.pumppu.
Mittailin tänään omasta autosta puristukset ja tuntu vähän korkeilta ? Mistä näkee mitkä kuuluis olla.
Cyl 1. 14.60 bar
Cyl 2. 14.55
Cyl 3. 14.85
Cyl 4. 15.05
Oon lukenu, että ois jossain päälle 13bar hujakoilla ? Onks mulla palotila karstottunu vai mikäs ?
Autona -08 2.0T A 9-3.
Mittailin tänään omasta autosta puristukset ja tuntu vähän korkeilta ? Mistä näkee mitkä kuuluis olla.
Cyl 1. 14.60 bar
Cyl 2. 14.55
Cyl 3. 14.85
Cyl 4. 15.05
Oon lukenu, että ois jossain päälle 13bar hujakoilla ? Onks mulla palotila karstottunu vai mikäs ?
Autona -08 2.0T A 9-3.
Re: Pätkiminen/rykiminen
Ei noihin ole "absoluuttisia arvoja" tärkeintä on verrata sylinterikohtaisia eroja ja poikkeavuuksia eri sylinterien välillä. Noilla arvoilla on ok, ei juurikaan eroja joten ei kannata huolestia tuosta.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Pätkiminen/rykiminen
Hyvät on rutut. Omassa oli kahdessa pytyssä kylmänä alle seitsemän. Oli siis imuventtiilivammainen kone kyseessä.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Pätkiminen/rykiminen
Noniin, paineet mitattu 1-3 pytyt aika tarkkaan 14 ja 4 pytty 14,5.
Eli noi on nyt vissiin kunnossa. Vaihdoin huvikseen kuitenkin 1 ja 2 pyttyjen puolat päikseen, jospa tuo t8suiten vikakoodinlukija paljastaisi jotain.
Tyhjäkäynnillä kylmänä tosiaan aika kova ravistus, hellittää kyllä kun lämpenee. Mutta lämpimänäkin silloin tällöin pätkii.
Sen huomasin, että 3 ja 4 pyttyjen tulpat olivat mustemmat mitä 1 ja 2 pyttyjen.
Eli noi on nyt vissiin kunnossa. Vaihdoin huvikseen kuitenkin 1 ja 2 pyttyjen puolat päikseen, jospa tuo t8suiten vikakoodinlukija paljastaisi jotain.
Tyhjäkäynnillä kylmänä tosiaan aika kova ravistus, hellittää kyllä kun lämpenee. Mutta lämpimänäkin silloin tällöin pätkii.
Sen huomasin, että 3 ja 4 pyttyjen tulpat olivat mustemmat mitä 1 ja 2 pyttyjen.
'08 9-3 2.0t SS BP aut.
Re: Pätkiminen/rykiminen
Itellä käy kolmella esim. aamulla ekan startin yhteydessä joku 20sek. Sit se perus vittuilu ettei lähde tietyn lämpösenä kun pitkän sahaamisen jälkeen käyntiin. Myös tyhjäkäynti tippuu välillä aika alas että rupee "ravistamaan". Rupeen kallistumaan, että on syöttöpuolella tai suuttimissa häikkää. Paineensäädin vaihdettu jo.
Re: Pätkiminen/rykiminen
Mulla ei ole mitään käyntiin lähtemis ongelmia.
Mutta taas vikakoodi ja 1 pytyssa sytkä, eli misfire cylinder 1.
Onko se sit suuttimen vaihto tuohon? Onko noissa jotain ihmeellistä, marmorilta vai ebaystä?
Edit: ilmeisesti tämä suutin käy tähän, äkkiseltään saman näköinen ainakin: https://www.maptunparts.com/fuel-system ... 07-11.html
Mutta taas vikakoodi ja 1 pytyssa sytkä, eli misfire cylinder 1.
Onko se sit suuttimen vaihto tuohon? Onko noissa jotain ihmeellistä, marmorilta vai ebaystä?
Edit: ilmeisesti tämä suutin käy tähän, äkkiseltään saman näköinen ainakin: https://www.maptunparts.com/fuel-system ... 07-11.html
'08 9-3 2.0t SS BP aut.
Re: Pätkiminen/rykiminen
No iltapuhteina tänään päätin vaihtaa 1 ja 4 sylinterien suuttimia päikseen, katsoo nyt menisikö vika 4 pyttyyn. Oli muuten todella paskaiset suuttimet, sellaista ihme tahmeaa oli suuttimissa ja osassa vähän kovempaa tavaraa, joka lähti kyllä kynnellä poies.
Tallilta ajoin kotio niin ei ainakaan siinä sytytellyt vikavaloa, ravistelu ehkä oli pienempi, mutta ei vielä noin pienellä matkalla osaa sanoa mitään.
Tallilta ajoin kotio niin ei ainakaan siinä sytytellyt vikavaloa, ravistelu ehkä oli pienempi, mutta ei vielä noin pienellä matkalla osaa sanoa mitään.
'08 9-3 2.0t SS BP aut.
Re: Pätkiminen/rykiminen
Eli suuttimien likaisuus todennäköisesti aiheuttaa siis vikakoodin. Ajappa tankillinen bensiiniä välissä.. Sehän on suosituksena että ajetaan silloin tällöin tankillinen bensaa jotta suuttimet puhdistuvat.
Täällä on suuttimien likaantumisesta juttua E85:lla:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=59&t=122651
Täällä on suuttimien likaantumisesta juttua E85:lla:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=59&t=122651
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Pätkiminen/rykiminen
Kiskoin ton suutintukin omasta vehkeestä tosiaan irti ei ollu mitenkään pahemmin paskaset. Lukuunottamatta tota kiloa hiekkaa mikä oli suuttimien juuressa mitä en tietenkään tajunnu puhaltaa tai imuroida pois ennen irroitusta.
Onko tossa tosiaankin vaan yks tiiviste suuttimen ja pakosarjan välissä ettei tohon kuulu mitään soviteholkkia väliin ? Toi kaikki moskahan oikeen keräytyy tonne suuttimen tyveen.
Ohmit näytti jokasessa 13, mutta kaks suutinta oli aika tummia tossa kuva mitä pidän "normaalina" ja kuva tummemmasta. Oli muutenkin toi pää hiukan kovettunu oisko ottanu jotain damagea ? Ei viittis turhaan tilata, noi oli ilm. denson ?
https://www.dropbox.com/s/cm133gdxh9w7w ... 5.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/7tqd4hiokya8q ... 8.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/sukaqzpp2o19d ... 9.JPG?dl=0
Onko tossa tosiaankin vaan yks tiiviste suuttimen ja pakosarjan välissä ettei tohon kuulu mitään soviteholkkia väliin ? Toi kaikki moskahan oikeen keräytyy tonne suuttimen tyveen.
Ohmit näytti jokasessa 13, mutta kaks suutinta oli aika tummia tossa kuva mitä pidän "normaalina" ja kuva tummemmasta. Oli muutenkin toi pää hiukan kovettunu oisko ottanu jotain damagea ? Ei viittis turhaan tilata, noi oli ilm. denson ?
https://www.dropbox.com/s/cm133gdxh9w7w ... 5.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/7tqd4hiokya8q ... 8.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/sukaqzpp2o19d ... 9.JPG?dl=0
Re: Pätkiminen/rykiminen
Mikäli autosi on -07 tai uudempi, ei siihen enää kuulu ns väliholkkia. Ja lienee tarkoitit imusarjaa .
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Pätkiminen/rykiminen
No pääasia, että siellä ymmärretään mitä tarkoitan.
Joo vm -08, tuntuu vaan siltä, että tohon tarvis laittaa viel "jotain". Ettei toi kaikki paska oo heti seuraavana suuttimen tiivisteen jälkeen.
Joo vm -08, tuntuu vaan siltä, että tohon tarvis laittaa viel "jotain". Ettei toi kaikki paska oo heti seuraavana suuttimen tiivisteen jälkeen.
Re: Pätkiminen/rykiminen
Vaihdoin syksyllä koko suutintukin johtosarjoineen, kun Saksassa oli silloin tarjouksessa koko paketti (170e+toimitus). Taisi olla sama sarja, kun ihmettelin pakettia availlessa että suuttimien sijaan tuli koko paketti. Halpa se on tämäkin. Jäi vain hinta mieleen, koska alkuperäinen hinta oli tuo +700e. Alkuperäisosa!!
http://www.schwedenteile.de/fuel-inject ... -2767.html
Tuolla aikaisemmin vaivannut samanlainen v...uilu käynnistyksessä johtui minulla myös suuttimista. Vaihdoin koko sarjan niin vika loppui. Auto on siis -08
http://www.schwedenteile.de/fuel-inject ... -2767.html
Tuolla aikaisemmin vaivannut samanlainen v...uilu käynnistyksessä johtui minulla myös suuttimista. Vaihdoin koko sarjan niin vika loppui. Auto on siis -08
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: Pätkiminen/rykiminen
Osaakos herrat sanoa johtuuko STFT (Short Term Fuel Trim) B1S1 ja B1S2 lukema 99.22% tukkoisista suuttimista ? Molemmat lukemat siis 99.22% ja mitä netistä selailin ja aiheeseen koitin perehtyä pitäs seilata 0 molemmin puolin. Elikkä kone käy todella laihalla ? Mikä selittää matalan tyhjäkäynnin ja käynnistys ongelmat, tietyn lämpöisenä ? Meinaan tässä nyt voiko noissa antureissa olla vikaa, ilmeisesti nekin ovat kulutustavaraa ?
edit. niin uudet suuttimet on jossainpäin maailmaa tulossa. Tuntuu vaan hurjalta toi lukema.
Olinki vissii lukenu väärää dataa en tiiä mikä toi trimmi on mut short term fuel bank näytti fiksumpaa lukemaa.
Sensori 1 eli ennen kattia ? Näytti jännitettä 0.1-0.9 ihan hyvää käppyrää, mut toi sensor 2 jämähtää 0,68 tai 0,15 eikä seilaa edestakas niinkun kuuluis ? Taitaa mennä vaihtoon toi.
edit. niin uudet suuttimet on jossainpäin maailmaa tulossa. Tuntuu vaan hurjalta toi lukema.
Olinki vissii lukenu väärää dataa en tiiä mikä toi trimmi on mut short term fuel bank näytti fiksumpaa lukemaa.
Sensori 1 eli ennen kattia ? Näytti jännitettä 0.1-0.9 ihan hyvää käppyrää, mut toi sensor 2 jämähtää 0,68 tai 0,15 eikä seilaa edestakas niinkun kuuluis ? Taitaa mennä vaihtoon toi.
-
- "Viggen"
- Viestit: 517
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Pätkiminen/rykiminen
Lainaan ketjua sen verran että miksiköhän mulla vakiotulpilla (11esc) pätkii esim. Vitosella kun lähtee ahdot nousemaan. Pätkiminen on melko lievää ja sitä välillä tapahtuu muillakin vaihteilla. Kärkivälin tiputtaminen 0.8 korjaa ongelman täysin.
En ole vain foorumilla koskaan havainnut että muiden olisi tarvinnut tehdä moista.
Kyseessä 2009 1.8t tehtaan BP ja softattu, teki vakionakin samaa. Kaikki puolat on uusittu.
En ole vain foorumilla koskaan havainnut että muiden olisi tarvinnut tehdä moista.
Kyseessä 2009 1.8t tehtaan BP ja softattu, teki vakionakin samaa. Kaikki puolat on uusittu.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10