TTID Huolto.
TTID Huolto.
Moro,
Ei kellään olisi 9-3 2008 Ttid:n huolto-ohjelmaa. Pitäisi tehdä 210tkm huolto joka on ilmeisesti välihuolto. Mutta kun itsellä ei ole tuota huolto taulukkoa kuin saksaksi ja sitä tarttisi jatkossakin.. Kiitos ja kumarrus jo etukäteen.
Ei kellään olisi 9-3 2008 Ttid:n huolto-ohjelmaa. Pitäisi tehdä 210tkm huolto joka on ilmeisesti välihuolto. Mutta kun itsellä ei ole tuota huolto taulukkoa kuin saksaksi ja sitä tarttisi jatkossakin.. Kiitos ja kumarrus jo etukäteen.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: TTID Huolto.
Enpä ole pahemmin tuota huolto-ohjelmaa ihmetellyt vaan olen pyrkinyt tekemään omani huollon tähän tapaan:
-10K välein öljynvaihto mobil 0W-40 + saabin suti
-joka toinen vuosi automaattilootaöljyt (n 50K)
-jakopääremontti 90-100K
-muut nesteet on vaihtuneet muutaman vuoden välein, jarrunesteet noin 3v ja punaiset jäähd.nesteet ainakin suurimmalta osin jakopään yhteydessä...
-diesel-suodatin aina talveksi uusi kunhan tankissa on talvilaatua
-siinäpä kai tärkeimmät huoltokohteet... saranoita olen rasvannut tarvittaessa
Saabin ohjelmassa toimenpiteet on siis huomattavasti harvemmin, kuten öljynvaihto 30K/vuosi, lootaöljyt 120K, jakopää 150K jota ei vesipumppu välttämättä kestä, löpösuodatin joka toinen vuosi jne.
Eski
-10K välein öljynvaihto mobil 0W-40 + saabin suti
-joka toinen vuosi automaattilootaöljyt (n 50K)
-jakopääremontti 90-100K
-muut nesteet on vaihtuneet muutaman vuoden välein, jarrunesteet noin 3v ja punaiset jäähd.nesteet ainakin suurimmalta osin jakopään yhteydessä...
-diesel-suodatin aina talveksi uusi kunhan tankissa on talvilaatua
-siinäpä kai tärkeimmät huoltokohteet... saranoita olen rasvannut tarvittaessa
Saabin ohjelmassa toimenpiteet on siis huomattavasti harvemmin, kuten öljynvaihto 30K/vuosi, lootaöljyt 120K, jakopää 150K jota ei vesipumppu välttämättä kestä, löpösuodatin joka toinen vuosi jne.
Eski
Re: TTID Huolto.
Mahtaako tämä linkki aueta oikein ilman että on kirjautuneena Google-tiliin?
https://drive.google.com/file/d/0B9BTi6 ... p=drivesdk
Tuo on WISin tuloste 2008 Dieselin vuosihuollolle, eli toimenpiteille jotka pitäisi tehdä vähintään vuosittain, vaikka ajomäärä jäisi vähäiseksi. Itse olen seurannut tuota ohjelmaa. Alempana listassa on sitten eritelty muut työt kilometrien ja vuosien mukaan.
https://drive.google.com/file/d/0B9BTi6 ... p=drivesdk
Tuo on WISin tuloste 2008 Dieselin vuosihuollolle, eli toimenpiteille jotka pitäisi tehdä vähintään vuosittain, vaikka ajomäärä jäisi vähäiseksi. Itse olen seurannut tuota ohjelmaa. Alempana listassa on sitten eritelty muut työt kilometrien ja vuosien mukaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: TTID Huolto.
Minä unohdin ilmanputsarit listaltani, eli vuosittain olen uusinut moottorin ilmansuodattimen ja risun keväällä ja syksyllä.
Saabin huolto-ohjelmassa nämäkin vaihdetaan harvemmin...
Eski
Saabin huolto-ohjelmassa nämäkin vaihdetaan harvemmin...
Eski
Re: TTID Huolto.
Ok, kiitokset näistä. Onko muuten moottorin tarkka öljymäärä (silloin kun suodatinkin vaihdetaan) mikä kun siitä öljytikusta ei ota erkkikään selvää..
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: TTID Huolto.
1,9 TIDs:n huolto-ohjelmassa moottorin ilmansuodatin vaihdetaan 60 tkm välein.
Re: TTID Huolto.
Virallinen öljymäärä taitaa olla reilu 4 litraa mutta itse olen pärjännyt tasan neljällä koska surkeassa öljytikussa määrä on vähintään ylärajalla silloinkin. Sikäli kun dpf on käytössä niin se saattaa työntää löpöä öljyn sekaan joten litkua kertyy pahimmillaan liikaakin...
Ilmasudin vaihtoväli ttidssä lienee sama kuin kesymässä koneessa, mutta sikäli kun olen tsekannut suodattimen vuosittain, niin aina se tehnyt mieli vaihtaa Onhan se tietysti hirveä lisäkustannus, mutta itse olen tämän raaskinut vaihtaa -> https://shop.speedparts.se/en/prod/9-3- ... 78338.html
Saabilta saa myös näppärän service kitin -> http://webshop-fi.saabparts.com/9-3-gen ... icesats653 Taitaa olla PCS:llä halvempiakin ratkaisuja noista osista, mutta nuo kaikki olen ainakin kerran vuodessa tarvinnut. Lisäksi 0W-40 Mobil noin 30e purkki, niin siinähän sitä on perusvuosihuoltoon tarvittavat palikat kasassa...
Eski
Ilmasudin vaihtoväli ttidssä lienee sama kuin kesymässä koneessa, mutta sikäli kun olen tsekannut suodattimen vuosittain, niin aina se tehnyt mieli vaihtaa Onhan se tietysti hirveä lisäkustannus, mutta itse olen tämän raaskinut vaihtaa -> https://shop.speedparts.se/en/prod/9-3- ... 78338.html
Saabilta saa myös näppärän service kitin -> http://webshop-fi.saabparts.com/9-3-gen ... icesats653 Taitaa olla PCS:llä halvempiakin ratkaisuja noista osista, mutta nuo kaikki olen ainakin kerran vuodessa tarvinnut. Lisäksi 0W-40 Mobil noin 30e purkki, niin siinähän sitä on perusvuosihuoltoon tarvittavat palikat kasassa...
Eski
Re: TTID Huolto.
Jep. Eilen vaihdoin öljyt ja suodattimen, sekä moottorin ilmansuodattimen. Öljyä oli koneessa varmasti reilusti yli maksimin.. Myös levyt ja palat tuli vaihdettua sekä eteen että taakse, sekä jarrunesteet. Raitisilmasuodatin jäi vielä vaihtamatta kun loppui tunnit kesken, sekä kun suodattimen tarkkaa sijaintia en tiennyt niin en jaksanut alkaa sitä etsimään.. On näihin saabeihin osat kyllä halpaa kun saippua. Tilasin neobrotherilta: levyt ja palat eteen ja taakse, öljynsuodattimen, raitisilmasuodattimen, moottorin ilmansuodattimen, jakopään osat, vesipumppu, polttoainesuodattimen, jarrunesteet, hintaa kaikille rahteineen yht.n.400€ ja kaikki originaali osia
Nollasin huoltoilmoituksen ja nyt se ajotietokone näyttää seuraavaan huoltoon 45%, onko normaalia. Näyttääkö siis tuo vain päähuoltojen prosentit, eli jos tuon nollaa seuraavassa päähuollossa niin näyttääkö se sitten vasta 100%??
Nollasin huoltoilmoituksen ja nyt se ajotietokone näyttää seuraavaan huoltoon 45%, onko normaalia. Näyttääkö siis tuo vain päähuoltojen prosentit, eli jos tuon nollaa seuraavassa päähuollossa niin näyttääkö se sitten vasta 100%??
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: TTID Huolto.
On normaalia:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=157273
Raitisilmasuodatin sijaitsee tuulilasin alareunassa olevan muovisuojuksen alla. Se ei osu silmään kyllä vahingossa, jos lähtee vain randomina etsimään.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=157273
Raitisilmasuodatin sijaitsee tuulilasin alareunassa olevan muovisuojuksen alla. Se ei osu silmään kyllä vahingossa, jos lähtee vain randomina etsimään.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: TTID Huolto.
OK. Arvelinkin että se on siellä muovin alla eli samassa paikassa kun vanhemmissakin 9-3:ssa. Mutta kun 9-5:ssa se on taas auton sisällä niin en viittinyt ottaa "riskiä" alkaa purkamaan turhaan Pitäis löytää jostain se wis mutta mistä, niin ei tarttisi arpoa? Kaikkiin muihin malleihin multa se löytyy muttei just noihin uudempiin 9-3:siin.. T7:kan temput osaa jo unissaan, mutta noi uudemmat 9-3:set sekä varsinkin vielä dieselit on aivan uutta ja ihmeellistä
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: TTID Huolto.
Jep, risun vaihto on näissä huomattavasti helpompi ja järkevämpi kuin 9-5:ssa. Femmassa suodatin on väärällä puolella puhallinta, josta syystä niissä onkin puhaltimet vähän väliä hajalla
Neobrossilla on tosiaan halpoja osia, mutta eipä noilla PCS:n hinnoillakaan vielä olla lähelläkään jonkun natsipakastimen varaosien marmoritiskihintoja
Eski
Neobrossilla on tosiaan halpoja osia, mutta eipä noilla PCS:n hinnoillakaan vielä olla lähelläkään jonkun natsipakastimen varaosien marmoritiskihintoja
Eski
Re: TTID Huolto.
Tiheään on Eski öljyjä vaihdellut. Öljyjä olen vaihdellut vuoden (n. 15tkm) välein, ilmansuodattimet suunnilleen toinen vuosi kun on aika puhtaalta näyttänyt. Lootaöljyt 70tkm kohdalla, jakopää 100tkm ja samalla vaihtui jäähdytinnesteet. Polttoainesuodatin tarvinnee vaihtaa seuraavaksi, nykyisellä takana jo 3 vuotta. Toisaalta kilsoja ei paljoa kerry.
Öljyä olen kaatanut aina tasan tuon 4l pönikän tikkuun katsomatta. Ekalla kertaa yritin ja totesin öljymäärän mittauksen tikun avulla toivottomaksi
Öljyä olen kaatanut aina tasan tuon 4l pönikän tikkuun katsomatta. Ekalla kertaa yritin ja totesin öljymäärän mittauksen tikun avulla toivottomaksi
Itse kyllästyin etsimiseen ja tilasin muutamalla eurolla ebaysta CD:lle poltettuna... Vuosimallit 2011 asti.Pitäis löytää jostain se wis mutta mistä, niin ei tarttisi arpoa?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: TTID Huolto.
Jep, vanha perinne tuo 10K öljynvaihtoväli, josta on vaikea päästä eroon. Olenpa ajatellut että dpf:n regeneroinnin aikaansaama löpön ja öljyn sekoitus ei ole parasta voiteluainetta koneelle. Eipä tuo 30e öljy ja kympin putsari ole konkkaan vienyt. Viime kesänä tuli 10K aika äkkiä täyteen matka-ajoa jolloin kehtasin vetää vähän yli kympin vaihtovälin... Eipä tuo siihen hajonnut
Eski
Eski
Re: TTID Huolto.
Minä laitan mielummin vähän kalliimpaa, mutta täyssynteettistä öljyä koneeseen, ja ajan sillä 15 tkm. Voisi ajaa vaikka 20, mutta kilometrit kertyy hitaasti. Hyvä öljy toimii vanhanakin. Bensakoneessa on öljyä 6 litraa, senkin puolesta uskaltaa huoletta ajaa vähän perinteistä kymppiä pidemmälle. Tosin nyt kyse oli dieselmoottorista. Vanhat OG9-3 ja 9-5 on sitten tietysti eri juttu huohotinongelmineen.
Re: TTID Huolto.
Ttidiin ei saab suosittele halvinta 5w-30 rasvaa, vaan täyssynteettistä 0w-40 öljyä. Kyllähän tuolla 15K kehtaisi ja kärsisi ajaa, mutta kun mobilin new lifeä löytyy aina jostain marketista noin 30e purkki niin tulee vaihdettua useammin...
Eski
Eski