o2 sensor circuit high voltage ?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Lehti
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ma Marras 23, 2009 17:38
Paikkakunta: Ylöjärvi

o2 sensor circuit high voltage ?

Viesti Kirjoittaja Lehti »

Morjesta! Moottorin vikavalo syttyi, antoi koodin P0138. O2 sensor circuit high voltage (bank 1 sensor 2). Mihin tällainen vika viittaa? Ilmeisesti lambda, mutta onko anturi vika, vai jotakin muuta? Auto on vm. 2003 1.8t.
henkkaw10
"Aero"
Viestit: 308
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 18:15
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: o2 sensor circuit high voltage ?

Viesti Kirjoittaja henkkaw10 »

Jos/kun on virisofta purkissa, niin käy jonkun TECH2-laitteen omistavan ja sen käytön osaavan henkilön luona, niin hän nappaa kakkoslambdan softasta pois, niin ei tule enään ilmoituksia ruudulle.

Sen kakkoslambdan pois täppääminen ei vaikuta auton käytökseen mitenkään eikä myöskään katsastusinssin obd-testiin sitten aikanaan.

Edellisessä Saabissani (NG93-2003 SS) tuli juurikin samanlaista herjaa ruutuu varsinkin silloin, kun antoi hieman kenkää ja se loppui, kun edellä mainitsemani toimenpiteet tehtiin.
Saab 95 2.3t autom.-06
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3082
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: o2 sensor circuit high voltage ?

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Ei techkillä mitään softaa saa muokattua.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
henkkaw10
"Aero"
Viestit: 308
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 18:15
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: o2 sensor circuit high voltage ?

Viesti Kirjoittaja henkkaw10 »

Mun moka kommentissani, tarkoitin softaajaa, kuka osaa myös muokata asetuksia softassa, niin hän osaa täpätä sen kakkoslambdan irti softasta.

Pahoittelut erheellisestä "tiedosta"
Saab 95 2.3t autom.-06
Vastaa Viestiin