9-3 Aero savuttaa, 2-sylinteri 4-5 bar, what next?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
pkoski
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 22:12
Paikkakunta: Turku

9-3 Aero savuttaa, 2-sylinteri 4-5 bar, what next?

Viesti Kirjoittaja pkoski »

Hei,
Noviisi kyselee....
9-3 aero MY2005, 207R koneella siis ja Stage3.

Alkoi savuttamaan sinistä. Puristukset mitattiin: 1,3 ja 4 sylintereissä n. 12 bar, mutta 2-sylinterissä 4-5 bar.

Mitä foorumilaiset tuumaavat, mikä todennäköisin vika?
Mäntä/männänrenkaat uusiksi vai jotain muuta?

Ehdotettiin korjaamolla joko
1) kone auki ja katsotaan mitä löytyy...

2) vaihtomoottori tilalle.
Tehdasuutta ilmeisen hankala saada?
Vinkkejä mistä voisi löytyä?

Uskaltaako ajaa pieniä siirtymiä?

Kiitokset!
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 600
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 Aero savuttaa, 2-sylinteri 4-5 bar, what next?

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Männässä reikä/venttiilistä pala pois, itse en käynnistäisi edes.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Viggenisti
"Turbo"
Viestit: 220
Liittynyt: Su Maalis 15, 2009 17:39
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 Aero savuttaa, 2-sylinteri 4-5 bar, what next?

Viesti Kirjoittaja Viggenisti »

komppaan edellistä.. Ei kyllä kannata edes käynnistää.

Mylly auki ja katsoo mitä on syönyt.

Uuden moottorin saa tarvittaessa edullisesti briteistä, neobrossilta
XC70 D5 -11
Vastaa Viestiin