B207E/L Kone vaihtoon, uusi tilaltilalle..

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
zdelli
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ti Maalis 28, 2017 20:59

B207E/L Kone vaihtoon, uusi tilaltilalle..

Viesti Kirjoittaja zdelli »

Huomenna tilaukseen joko 207E tai 207R.
1.8t hajosi kesäloma reissulla ja vanhan korjaaminen osoittautui järjettömältä sillä uuden saa sopu sijoituksella.
Onko kellään tullut tehtyä tälläinen R upgreidaus E:n tilalle.?
Mitä tulee ottaa huomioon?
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5254
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: B207E/L Kone vaihtoon, uusi tilaltilalle..

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Ärrä on ärreempi. Samalla -14T tai isompi ahdin, suuttimet ja softa, niin kulkeekin johonkin. Tosin jos manuaali, niin kytkinhän sieltä sitten seuraavaksi pettää, mutta sekin kannattaa samalla vaihtaa kun kaikki romut on kentällä joka tapauksessa. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
zdelli
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ti Maalis 28, 2017 20:59

Re: B207E/L Kone vaihtoon, uusi tilaltilalle..

Viesti Kirjoittaja zdelli »

Neobrothersilta Kone olisi tulossa. Kytkin mukana ja vauhtipyörä sopiva vanhaan autoon?. Miten muutos katsastus? Ja onko vaihto "rutiini" homma?
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5254
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: B207E/L Kone vaihtoon, uusi tilaltilalle..

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

B207R on ulkoisesti täysin sama kuin E/L. Katsastuksessa ei konetta vanhasta erota, enkä asiasta mitään mainitsisikaan.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: B207E/L Kone vaihtoon, uusi tilaltilalle..

Viesti Kirjoittaja karg »

Varaudu siihen, että mahdollisesti tarviit öljypohjan vanhasta koneesta. Itelläni on 2003-mallin Aero ja kun tuli vaihdettua siihen Neo Brothersilta tilattu uusi moottori, niin siinä oli öljypohjan kiinnikkeissä eroa. Muuten ei varmaan tuu mitään ihmeellisiä sovitusongelmia.

Kaveri pisti C-mallin Vectraan moisen B207R:n, niin sekin meni suht kivuttomasti.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: B207E/L Kone vaihtoon, uusi tilaltilalle..

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mistäköhän tuo öljypohjan erilaisuus johtuu? Onkohan ratin puolella merkitystä vai jokin muu ero?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin